S.A. Mishkaljiyah vanuit een ander perspectief 1,5JL-ITP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

S.A. Mishkaljiyah vanuit een ander perspectief 1,5JL-ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:36

Mish is het paardje van bokker Aleeneh(Eline), maar sinds wij 1,5 jaar geleden een relatie hebben gekregen heb ik het voorrecht om samen met Eline voor Mish te zorgen en haar ook als eigen paard te behandelen :D
Normaal komen de topics van Aleeneh haar kant, maar ik vond het ook wel eens leuk om een topic te openen van ons knappe dametje :D

S.A. Mishkaljiyah
Vader: S.A. Tawfiq en moeder: A.F. Shanaya
3 januari 2013
Toen ze net geboren was, nieuwsgierig veulentje:
Afbeelding

Eline was al langer een goede vriendin van me en zo heb ik een boel foto's gezien toen Mish net geboren was, heb de liefde van Eline voor Mish meegekregen en wat was ik ontzettend blij voor haar toen ik in juli 2013 net uit het vliegtuig kwam na vakantie en een sms'je zag dat ze Mish dan toch had gekocht :D
Een paar weken daarna hebben Eline en ik een relatie gekregen en toen was het natuurlijk ook echt tijd dat ik Mish in het echt ging aanschouwen.

En daar stond ze dan, nog bij de fokker, een knappe Arabische merrie van toen 9 maanden oud:
Afbeelding

Eline had mij een heleboel verhalen over Mish verteld, vooral dat ze zo knuffelig was. Echter zat ze net in een minder knuffelige periode en waren mensen vooral spannend geworden. Wat dan wel belangrijk was? Grasjes! En met wat aanmoediging kon er ook nog wel een galopje vanaf.
Afbeelding

Nog wel een paar leuke foto's kunnen maken hoor:
Afbeelding

En terwijl ik voor het eerst een woeste wilde arabier aan het temmen was, namelijk Mish haar mama, kon ik Mish ook meteen beweging geven:
Afbeelding

Ondanks dat ik haar knuffelige kant nog niet echt had gezien was ik toch al verliefd op deze prachtige dame <3
De maanden die erop volgden ben ik nog een paar keer met Eline meegeweest. Helaas niet erg vaak vanwege de afstand. Maar in maart dit jaar stond er iets spannends te gebeuren, Mish ging verhuizen naar Zwolle! Dit zou ook betekenen dat ik haar wat makkelijker kon zien als ik een weekend bij Eline was.
Op dat moment hadden mijn ouders en ik zelf nog een trailer en het was dan ook voor de hand liggend dat wij de verhuizing voor Eline zouden verzorgen. Dus 2 maart op tijd vanuit het zuiden naar Mish gereden met mijn vader als chauffeur, samen met Eline natuurlijk, en daar aangekomen Mish en haar moeder Shanaya ingeladen. Dat ging allemaal soepel en ook de reis verliep soepel. Aangekomen op haar nieuwe plekje zijn mijn vader en ik Shanaya terug gaan brengen. Mish vond het allemaal wel spannend maar voor zo'n jong ding deed ze het ontzettend goed! Mish was met de verhuizing 14 maanden oud :)

In de (grote) stal:
Afbeelding

En natuurlijk wat knuffels, mensen waren nog steeds spannend maar kriebels zijn wel heel fijn:
Afbeelding

Mish werd al vrij snel weer de aanhankelijke Mish en Eline en ik hebben heel wat uurtjes zittend in de wei en knuffelend met Mish doorgebracht. Regelmatig troffen we haar zo aan:
Afbeelding

En konden dan met haar knuffelen:

En daarnaast ook een boel nieuwe dingen ontdekken, en Mish erachter laten komen dat dingen niet bijten:

Maar soms was ze ook te lui om überhaupt op te staan :')

En ze wordt steeds groter:
Afbeelding

Eline en ik waren volop aan het genieten van lieve Mish :)
Ook is vriendin en bokker Mews langs geweest om Mish te bewonderen en zij heeft een leuke foto van Eline, Mish en mij gemaakt :)
Afbeelding

Een paar maanden later in juli(Mish 19 maanden) is bokker Nouks bij ons langs geweest om Mish eens te komen bewonderen en ook een paar mooie foto's te schieten :)
Afbeelding

Afbeelding

In juni heb ik eindelijk mijn vwo examens gehaald en ik zou gaan verhuizen van regio Eindhoven naar regio Enschede om daar te gaan studeren. Eline en ik hebben toen besloten om te gaan samenwonen. Half juli hebben we een leuk huisje in Hengelo gevonden en eind augustus is Mish dan ook deze kant op gekomen, want iedere keer een uur rijden was anders maar niks.
Ook deze verhuizing gebeurde weer met mijn vader als chauffeur en met een beetje hulp stond Mish ook weer zo op de trailer en de reis ging weer erg goed.
Daar aangekomen bleek er ook een showmodus op Mish te zitten, ze vond het nog een beetje spannend:

Toen we echter een dag later kwamen stond ze al helemaal rustig te grazen, en ondertussen staat ze ook in een gezellig clubje met leeftijdsgenootjes en heeft ze het goed naar haar zin! Buiten de wei is alles nog wel spannend, maar we hebben ook nog weinig kunnen oefenen omdat ik door een val van een paard half september nu tijdelijk in een rolstoel zit (die rolstoel vond Mish in het begin ook maar raar :)) ). Over een week mag ik als het goed is ook weer beginnen met lopen dus dan kunnen we ook weer meer met Mish doen :D
Nog een paar foto's op haar nieuwe stal:
Afbeelding

Afbeelding

Eline was begin oktober ook jarig en heeft toen van mij een touwhalster en goede leadrope voor Mish gekregen, die moesten natuurlijk ook gepast worden:
Afbeelding

De komende tijd mag Mish in ieder geval lekker nog jong zijn met leeftijdsgenootjes, we zijn van plan alles erg rustig aan te gaan pakken en ze is nu nog niet eens 2 jaar oud. Dus voorlopig hoeft ze alleen af en toe mee op een klein wandelingetje en wat andere kleine basisdingetjes.
Ondertussen heb ik ook een hele leuke andere pony om me mee bezig te houden, een onwijs lieve 7-jarige New Forest ruin.

Ik hoop natuurlijk op nog een heleboel fijne jaren samen met Mish en Eline :+:

Groetjes Desiree :)
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 03-11-14 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Filmpje werkend gemaakt

sanne_xxxx

Re: S.A. Mishkaljiyah vanuit een ander perspectief 1,5JL-ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:52

Leuk overzichtje! Mooie foto's van een prachtig paard :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:12

Olina schreef:
Daar aangekomen bleek er ook een showmodus op Mish te zitten, ze vond het nog een beetje spannend:

Dus toch een echte Arabier! :)) 't Is net Daantje wat dat betreft: niet moeilijk doen als het makkelijk kan! :7

Het wordt al een hele dame. Over een tijdje maar 's aan wat in hand dingen beginnen....? <<) O:)

Geniet van het Vosje samen meiden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:14

Bedankt Sanne en Marije! :D

Marije, ze is over het algemeen wel relaxt maar buiten de wei vindt ze alles nog wel heel spannend en wordt het ook snel teveel. Als dat straks met de tijd wat beter gaat zijn dingen in hand zeker een optie :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:52

Hee, leuk meiden! Ze wordt echt gaaf! En met z'n tweetjes een paard hebben is ook veel gezelliger dan alleen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:08

Ja ze is nu ook echt wel wat meer uit aan het zwaren en wat meer paard aan het worden :D
Samen een paard hebben is erg gezellig inderdaad :j

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:25

Zo leuk, een topic van m'n kleine meid <3 Ik vind ook dat ze echt prachtig wordt. Droompaardje van me.
Ben ik helemaal met je eens Ilona, ik vind het heel fijn om altijd lekker iemand erbij te hebben. :)

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:02

Super leuk paardje!
Normaal vind ik arabiertjes helemaal niks, maar deze heeft wel wat!
Super mooi paardje!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:30

Aan Mish <3 Djuun here sister from another mother (and father :P )
Super leuk overzicht! En wat Ilona zegt, je hobby delen met iemand is alleen maar hartstikke leuk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:55

Mish zegt hallo Djuun :wave: <3

Bedankt voor de reacties :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:33

Ik blijf het maf vinden, op sommige foto's is het echt net Djuun! (zeker die laatste!)

Maar wat is het toch een heerlijk dier <3 Daar gaan jullie nog zoveel meer plezier aan hebben <3

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 12:24

hé ehm ik ga niet blijven herhalen dat je stiekem ziyyah haar jaarling foto`s steelt hè :P ;). Ze beginnen nog meer op elkaar te lijken, jeetje!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:10

Mish is leuk <3 Leuk overzichtje! Dat (niet) opsta-filmpje... :')

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:20

Leuk verslagje Desiree en Mish is echt heel leuk! Die NF is trouwens ook een knappe, komt daar ook een topic over? <<)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:09

Wat n gaaf overzicht en wat n knappertje is Mish toch! <3
Heerlijk om de liefde voor een paard samen te delen, dubbel genieten! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:56

Bedankt voor de leuke reacties <3

Sieltjuh, het blijft inderdaad maf dat ze zo op elkaar lijken :D
Hedwig, sorry O:)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 08:22

Wat een leuke foto's! Wanneer ik tijd heb moet ik ook écht eens die kant opkomen en haar eens meeten :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:47

Je bent welkom hoor Maartje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:10

Wat Eline zegt :D

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:40

Wat leuk om al die foto's en filmpjes op een rijtje te zien. Ze wordt al een hele dame, hoor. Knappe Mish. Ze heeft wel wat 'dubbelgangers' :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:35

Dat zeker Zoutenootjes _O-

Toch het topic nog even een schopje. Mish wordt alweer zooo groot :oo

Foto van afgelopen week, zelfs in vergelijking met augustus/september is ze alweer een stuk meer uitgezwaard. Ze is nu ongeveer 1.45m

Afbeelding