Normaal komen de topics van Aleeneh haar kant, maar ik vond het ook wel eens leuk om een topic te openen van ons knappe dametje

S.A. Mishkaljiyah
Vader: S.A. Tawfiq en moeder: A.F. Shanaya
3 januari 2013
Toen ze net geboren was, nieuwsgierig veulentje:

Eline was al langer een goede vriendin van me en zo heb ik een boel foto's gezien toen Mish net geboren was, heb de liefde van Eline voor Mish meegekregen en wat was ik ontzettend blij voor haar toen ik in juli 2013 net uit het vliegtuig kwam na vakantie en een sms'je zag dat ze Mish dan toch had gekocht

Een paar weken daarna hebben Eline en ik een relatie gekregen en toen was het natuurlijk ook echt tijd dat ik Mish in het echt ging aanschouwen.
En daar stond ze dan, nog bij de fokker, een knappe Arabische merrie van toen 9 maanden oud:

Eline had mij een heleboel verhalen over Mish verteld, vooral dat ze zo knuffelig was. Echter zat ze net in een minder knuffelige periode en waren mensen vooral spannend geworden. Wat dan wel belangrijk was? Grasjes! En met wat aanmoediging kon er ook nog wel een galopje vanaf.

Nog wel een paar leuke foto's kunnen maken hoor:

En terwijl ik voor het eerst een woeste wilde arabier aan het temmen was, namelijk Mish haar mama, kon ik Mish ook meteen beweging geven:

Ondanks dat ik haar knuffelige kant nog niet echt had gezien was ik toch al verliefd op deze prachtige dame

De maanden die erop volgden ben ik nog een paar keer met Eline meegeweest. Helaas niet erg vaak vanwege de afstand. Maar in maart dit jaar stond er iets spannends te gebeuren, Mish ging verhuizen naar Zwolle! Dit zou ook betekenen dat ik haar wat makkelijker kon zien als ik een weekend bij Eline was.
Op dat moment hadden mijn ouders en ik zelf nog een trailer en het was dan ook voor de hand liggend dat wij de verhuizing voor Eline zouden verzorgen. Dus 2 maart op tijd vanuit het zuiden naar Mish gereden met mijn vader als chauffeur, samen met Eline natuurlijk, en daar aangekomen Mish en haar moeder Shanaya ingeladen. Dat ging allemaal soepel en ook de reis verliep soepel. Aangekomen op haar nieuwe plekje zijn mijn vader en ik Shanaya terug gaan brengen. Mish vond het allemaal wel spannend maar voor zo'n jong ding deed ze het ontzettend goed! Mish was met de verhuizing 14 maanden oud

In de (grote) stal:

En natuurlijk wat knuffels, mensen waren nog steeds spannend maar kriebels zijn wel heel fijn:

Mish werd al vrij snel weer de aanhankelijke Mish en Eline en ik hebben heel wat uurtjes zittend in de wei en knuffelend met Mish doorgebracht. Regelmatig troffen we haar zo aan:

En konden dan met haar knuffelen:
En daarnaast ook een boel nieuwe dingen ontdekken, en Mish erachter laten komen dat dingen niet bijten:
Maar soms was ze ook te lui om überhaupt op te staan

En ze wordt steeds groter:

Eline en ik waren volop aan het genieten van lieve Mish

Ook is vriendin en bokker Mews langs geweest om Mish te bewonderen en zij heeft een leuke foto van Eline, Mish en mij gemaakt

Een paar maanden later in juli(Mish 19 maanden) is bokker Nouks bij ons langs geweest om Mish eens te komen bewonderen en ook een paar mooie foto's te schieten

In juni heb ik eindelijk mijn vwo examens gehaald en ik zou gaan verhuizen van regio Eindhoven naar regio Enschede om daar te gaan studeren. Eline en ik hebben toen besloten om te gaan samenwonen. Half juli hebben we een leuk huisje in Hengelo gevonden en eind augustus is Mish dan ook deze kant op gekomen, want iedere keer een uur rijden was anders maar niks.
Ook deze verhuizing gebeurde weer met mijn vader als chauffeur en met een beetje hulp stond Mish ook weer zo op de trailer en de reis ging weer erg goed.
Daar aangekomen bleek er ook een showmodus op Mish te zitten, ze vond het nog een beetje spannend:
Toen we echter een dag later kwamen stond ze al helemaal rustig te grazen, en ondertussen staat ze ook in een gezellig clubje met leeftijdsgenootjes en heeft ze het goed naar haar zin! Buiten de wei is alles nog wel spannend, maar we hebben ook nog weinig kunnen oefenen omdat ik door een val van een paard half september nu tijdelijk in een rolstoel zit (die rolstoel vond Mish in het begin ook maar raar

Nog een paar foto's op haar nieuwe stal:

Eline was begin oktober ook jarig en heeft toen van mij een touwhalster en goede leadrope voor Mish gekregen, die moesten natuurlijk ook gepast worden:

De komende tijd mag Mish in ieder geval lekker nog jong zijn met leeftijdsgenootjes, we zijn van plan alles erg rustig aan te gaan pakken en ze is nu nog niet eens 2 jaar oud. Dus voorlopig hoeft ze alleen af en toe mee op een klein wandelingetje en wat andere kleine basisdingetjes.
Ondertussen heb ik ook een hele leuke andere pony om me mee bezig te houden, een onwijs lieve 7-jarige New Forest ruin.
Ik hoop natuurlijk op nog een heleboel fijne jaren samen met Mish en Eline

Groetjes Desiree