2,5 jaar geleden kwam deze dame bij ons op stal. Een friese 2e premie stermerrie met veulen aan de voet, een die alleen voor de wagen beleerd zou zijn.
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-SYPZDCPI.jpg
Ik ben langzaam met haar begonnen, ik ben helaas niet zo'n held, en de merrie was vrij pittig. Dus ze is later door iemand anders beleerd. Ongeveer anderhalf jaar geleden vroeg de staleigenaar of ik haar weer wilde rijden, hij zou haar laten dekken door Epke en hij vond het wel leuk om mij er weer op te laten rijden. Nou dat wilde ik wel, toen ik haar net reed zijn er dus mooie foto's gemaakt. O.a. deze.

In de winter vorig jaar bleek ze helaas niet drachtig te zijn. Waardoor de staleigenaar haar graag wilde verkopen. Toen kreeg ik de mooie kans om haar voor een leuke prijs te kopen. Ze is niet altijd de makkelijkste, dus heb nog wel even getwijfeld. Maar had qua vertrouwen al zoveel bereikt in dat half jaar en wilde dat graag doorzetten. Mijn eerste eigen paard.
Mede dankzij mijn ouders die ik nog steeds heel dankbaar ben en die weten hoe graag ik dit mijn hele leven al wil. De meeste paardenspullen had ik al gelukkig, alleen nog een een paar dekens en er moest natuurlijk ook nog een zadel komen.
In februari gingen we voor het eerst op buitenrit. Ik ging wel eens met mevrouw de weg uit, maar dan wilde ze op de terugweg altijd keihard terug en daar houd ik niet zo van.

Het ging echt super goed, en mijn merrie die alles spannend vindt, ging overal langs.

Tsjah en toen begon het wedstrijden rijden toch ook wel te kriebelen. Ik moet zeggen dat ik niet
echt heel erg prestatie drang heb, maar ik vind het toch ook wel leuk om verder te komen. In mei dit jaar reden we dus onze 1e wedstrijd, wat echt een domper was. Ik had zelf een complete black out, ik wist tijdens het rijden niet eens meer wat links en rechts was, maar toch doorgereden omdat ik het graag wilde afmaken. 2e proef ging al ietsje beter, maar jeetje wat was ik zenuwachtig. Dit resulteerde in 144 en 151 punten in de B. En een jury die me voor van alles uitmaakte wat ik hier toch te zoeken had en die niet geloofde dat we thuis dan wel netjes zouden rond rijden... beetje jammer dit en ontzettend slecht geweest voor mijn zelfvertrouwen.
Wat foto's van de wedstrijd:

Ondertussen thuis nog even een fotootje van ons.

Eind juni toch weer besloten om op wedstrijd te gaan, ik aan de bach rescue voor de zenuwen en maar HC gaan starten want dan kon de jury me niks maken probeerde ik mezelf wijs te maken.
En we hebben ontzettend lekker gereden, wat resulteerde in 176 en 180 waarna deze jury weer uit de auto kwam maar dit keer voor een complimentje.

Daarna in augustus nog 2 x een wedstrijd gereden met steeds leuk commentaar erbij, en ons 1e officiële winstpuntje in de B gehaald.

Ondertussen werden we goed afgebeuld.

Toen begon het indoor seizoen, ik wilde graag de puntjes op de i zetten, maar de binnenwedstrijden vielen helaas wat tegen. Alles was natuurlijk spannend en Ik bleef steeds hangen in de 175-178 en thuis liep ze totaal niet fijn. Het is al paard wat snel nerveus is maar nu was zelf thuis alles eng. Ik heb toen mijn wedstrijden die gepland stonden afgezegd en ben veel met haar aan de hand gaan doen. Pas opstappen wanneer mw niet meer stond te snuiven en dit werkte. Het rijden ging weer de goede en gaat nog steeds de goede kant op. Ook is de fysio er even bij geweest dus heb besloten om pas in februari weer te gaan starten.
Er moest natuurlijk wel een leuke kerstfoto komen!

We sluiten ons 2014 gelukkig goed af, en ik hoop dat haar vertrouwen in mij in 2015 nog meer gaat groeien.