Fleur is een mini appaloosa van 75 cm hoog. Een aantal van jullie zullen haar al kennen van voorgaande fototopics. In mijn profiel kun je het hele verhaal van Fleur vinden, van mei 2010 tot nu.

Januari - maart
In deze maanden zijn er geen foto's gemaakt. Ik had niet zo veel motivatie om naar Fleur toe te gaan. Het was koud, nat en Fleur stond toch maar te staan in een enorme kudde. Fleur was in die tijd nog mijn verzorgpony en omdat ze ergens afgelegen stonden vond ik het wel prima. Ze wilde niet mee als we gingen wandelen, dit vond ze saai en ik had geen sulky o.i.d. tot mijn beschikking. Op een enkele keer per week een knuffel brengen na, stond ze mij wel prima...
April
In april werd het weer beter en ik kreeg steeds weer meer zin om Fleur op te zoeken. Ik ging er steeds weer vaker en vaker naartoe.

Mei - juni
Ook deze maanden zijn er weinig foto's gemaakt. Ik was vaak alleen en Fleur was inmiddels zó vreselijk dik geworden dat ik ook het nut van foto's maken niet in zag. Meer dan wat poetsen en een beetje vrijheidsdressuur werd er ook niet gedaan. Eind juli kwam er bij mij steeds meer de twijfel om Fleur over te nemen. Ze zou veel gelukkiger zijn op een plekje waar ze alle aandacht kon krijgen en als haar buik eraf getraind zou worden. Zoals ze er op dat moment bijliep zou ze zichzelf letterlijk stuk eten.
Juli
Na heel veel twijfel het toch voorzichtig op tafel gegooid. Ik was gewoon niet happy meer met de plek waar Fleur stond, omdat ook Fleur zelf geen geluk uitstraalde. Mijn vader en moeder wisten dat ik al sinds ik Fleur verzorgen ging riep dat Fleur ooit van mij zou worden, maar omdat we geen eigen land hebben was dit onmogelijk. Later heb ik het er met mijn vriend over gehad en hij ging na een lange tijd weer eens mee bij Fleur kijken. Dit gaf voor ons de doorslag. Mijn vriend belde de eigenaar op dat we haar wilden kopen en toen is het eigenlijk vliegensvlug gegaan.
Ik kreeg Fleur cadeau van mijn vriend

Augustus
Eindelijk het moment om het topic écht te beginnen! 8 augustus gingen we Fleur halen!

Dik dat ze was, dik!

Een vriend van ons woont op een boerderij en had 2 shetlanders gekocht op de paardenmarkt. Hier kon Fleur wel een poosje verblijven!.
De bonte moest helaas niet zoveel hebben van Fleur en van mij net zo min.

September
Een van de 2 shetlanders kreeg een koliekaanval. Toen is de DA erbij geweest en die zei dat alle drie de pony's per direct op stréng dieet moesten. Zo gezegd, zo gedaan. Ergens in 1 van de weilanden stond een oud verlaten schuilstalletje voor de koeien. Gauw her en der wat opgeknapt en de pony's erin, op enkel hooi.
Dit deed Fleur goed. Ik kwam elke dag langs om de pony's te voeren en haalde Fleur dan een tijdje uit de stal om even de benen te strekken in de wei.

Onze band groeide en groeide.

Oktober
Bovenstaande foto's zijn gemaakt door een goede vriendin (Bubbleee). Zij woont een aantal km. verderop met haar haflinger en haar shetlander. Toen zij mee was naar Fleur vroegen we ons af waarom Fleur eigenlijk niet lekker bij haar staat. De paarden staan op de wei, tegenover een bos en inclusief bak, stal en schuilstal...
Na wat overleg met iedereen besloten om deze kans met beide handen aan te pakken. Afspraken gemaakt en op 4 oktober is Fleur verhuisd naar haar nieuwe stekkie!

Ondertussen hadden we een sulky en een tuigje aangeschaft, om Fleur voor de kar te zetten. Het lange lijnen etc. kende ze al en ze had eens voor de slee gestaan. Ze deed dit alsof ze nooit anders gedaan had en bloeide helemaal op. Gewoon wandelen vind ze maar saai en hier doet ze dus de moeite ook niet voor, maar zodra ze voor de kar staat..

Helaas was het tuig haar nog wel iets te groot dus ben ik op zoek gegaan naar een apart tuigje voor Fleur.

November
3 november zijn we naar de paardenmarkt geweest, hier heb ik eindelijk een passend tuigje voor fleur gevonden. Toen ik haar een week later aan het uitspannen was na een ritje, plaste ze bloed. De veearts kwam en die raadde aan om toch even met Fleur langs te komen op de kliniek. Eenmaal daar bleek dat Fleur een niersteen van +- 7 bij 4 centimeter had. We kwamen toen voor een moeilijke keuze te staan. Laten behandelen of toch niet. Laten zitten was geen optie, aangezien hij dan zou blijven groeien en dit zou haar dood gaan betekenen. Meer hierover in dit topic
[MD] Blaassteen / Tumor bij mini paardje (?)
Ik heb besloten om haar te laten helpen en 12 november is ze behandeld. Mijn meisje op de kliniek. De steen op de foto was 1 derde van de gehele steen.

Gelukkig knapte ze snel weer op en na bijna een week op de kliniek kwam ze weer thuis. 3 weken later zat ze beter in haar vel dan ooit tevoren.

December
Deze maand hebben ze lekker rust. Op een enkel ritje voor de sulky na staan ze lekker te genieten van een vakantie. We zijn bezig om de wei op te knappen, hebben pasgeleden de paddock gestraat en zijn nu voorzien van licht etc. Overdag gaan de pony's nu lekker de wei op met een looppaadje naar de bak en de schuilstal en 's avonds staan zij lekker in de stal met toegang tot de paddock en de bak.

To do list voor 2015
Fleur véél vaker voor de sulky zetten om die buik er volledig af te trainen;
Met de kleintjes naar de duinen en de zee;
schitterende lange tochten maken;
Meedoen aan een fotomeeting;
En ongetwijfeld gaat deze lijst nog veel uitgebreider worden.

Op naar een top 2015! Gelukkige feestdagen alvast allemaal!