In chronologische volgorde hebben we nu de volgende generaties. Op Fonia na zijn ze allemaal nog in mijn bezit:
Fonia (Wolfgang x Spartaan) 1987-2019
Wainonia (Oliver x Wolfgang) 2003
Veronia (Macho Polo x Oliver) 2015
Elonia (Eckstein's Eminenz x Macho Polo) 2021
Even voorstellen, dit is de jongedame waar het over gaat. Elonia is mijn driejarige Groninger schimmelmerrie. Ze was zilveren bokt-merrieveulen in 2021. Elonia meet 1.70 en zal naar verwachting nog iets groeien. Ze heeft een zeer goed karakter, beweegt krachtig en heeft een goede ruglijn. Verbeterpuntjes zijn een iets verticalere halslijn en een wat edeler hoofd.

Eigenlijk was het de bedoeling om in april te beginnen, maar Elonia stond zo goed hengstig dat ik toch maar even heb laten scannen en dat zag er allemaal zo gunstig uit dat ze vandaag meteen kon worden geïnsemineerd! Dat heb ik net gedaan, dus als het meteen is gelukt dan hebben we volgend jaar rond 20 februari al een veulentje.
Aangezien Elonia een maiden merrie is (ze heeft nog niet eerder een veulen gehad), is het toch even afwachten hoe snel ze pakt, dus we wachten het rustig af en als het niet meteen is, dan hebben we nog mooi de tijd. Voor nu is het dinsdag checken of het ei is gesprongen en dan wachten tot de drachtscan.
De aanstaande papa is de duitse SW hengst Major (Mylord x Valentin). Een 4-jarige zwarte hengst met een super karakter, stokmaat 1.65. Op de keuring werd hij geroemd om zijn goede basisgangen, uitmuntende stap en taktmatigheid.

Ik ben super benieuwd wat deze twee voor moois gaan maken