We hebben eind februari een Shetlander gekocht uit rot omstandigheden. Ze stond op dat moment al 5 weken met een hengst in een klein hokje. We wisten dus van het begin af aan dat er kans op dracht kon zijn.
We hebben er voor gekozen om Skyla niet te laten scannen. Ze was behoorlijk getraumatiseerd en beschadigd (letterlijk) door het vele dekken zonder weg te kunnen komen. We hebben, in overleg met de dierenarts, besloten het moeizaam opgebouwde vertrouwen niet weer teniet te doen.
We hebben alle voorbereidingen voor een winter veulen wel gewoon in gang gezet, we hebben een dichte stal van ruim 20 m2 voor haar gebouwd. De stal is voorzien van camera's, verwarming en verlichting.
We dachten eigenlijk dat de moeite voor niks was en we gewoon een mooie extra schuilstal hadden gemaakt omdat Skyla er nog niet echt duidelijk drachtig uitziet.
Maar recent is haar gedrag 180 graden omgedraaid. Van lieve, zachte pony die nooit fysiek voor zichzelf opkomt en nog nooit had getrapt veranderde ze in een soort bijtend en schoppend duiveltje. Haar kudde genoten moesten het zwaar ontgelden dus hebben we haar nu toch maar apart gezet in haar stal met uitloop.
Dit gedrag herken ik nog van toen onze Tinker op het eind van haar dracht liep. Dus nu toch weer twijfels of ze misschien toch drachtig is.
Omdat ik nog altijd met plezier ons topic over de dracht en geboorte van ons Tinker veulen terug lees maak ik voor Skyla toch ook maar een topic aan. Met het risico dat ze toch niet drachtig is en mensen dus voor niks meeleven. Maar ook met de kans op een schattig klein winterveulentje natuurlijk!
Skyla vandaag via de camera:

Skyla vorige week:

Skyla eind zomer:

Skyla op de dag dat we haar hebben opgehaald:

De potentiële vader:

Skyla voor haar stal: