Een pintaloosa in de maak??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnnoNiemand

Berichten: 897
Geregistreerd: 16-05-18

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 13:18

Ik vind dit werkelijk een geweldig leuk veulen. :D

AnsoDM

Berichten: 229
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 14:07

Hier zie je mooi de borst vlek van zowel Mira als Nova.

Afbeelding

EsmeeKKK
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-02-24

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 16:32

Wat een leuk dier!

Kabayo

Berichten: 14007
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 16:38

Ze is echt heel leuk <3

Muronia

Berichten: 19570
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 16:44

Ah wat ontzettend leuk! Kind van haar mama <3

AnsoDM

Berichten: 229
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 17:58

Even de benen strekken in de longeerbak. Ze mogen normaal niet los maar nu kon het toch niet anders. Zolang ik Mira vast heb is het geen probleem. Ze konden helaas niet in de paddock vandaag aangezien ze de weides aan het sproeien waren. En dus ook die achter de paddocks en daarom konden ze niet in de paddocks. Mira vond het even leuk dus zij heeft ook paar rondjes gedraafd aan de longe. Daarna vond ze het niet zo erg dat ze bij mij bleef staan terwijl Nova rond croste.
Ze was zodanig aan het rondcrossen dat ze in de grond belande en ze wilde soms zodanig kort draaien achter Mira dat ze gewoon tegen Mira haar kont aanbotste. _O-




Oja en incognito bij mama zodat niemand mij ziet. _O-
Afbeelding

EsmeeKKK
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-02-24

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 18:54

Creatief bedacht hoor, zo onder mama. Maar in ieder geval, echt een geweldig lief veulen!

Rivendell

Berichten: 6824
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 22:13

Geweldig veulen

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 01:54

Wat een leuk veulen! Van harte gefeliciteerd!!

AnsoDM

Berichten: 229
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 16:03

Wat een weer. Vanmorgen begon zonnig maar door dat ik op het werk zat kon ik ze niet gaan buiten zetten. Tegen dat ik naar stal ging was het zeer hard aan het regenen en aan het hagelen en onweren. Dus dat was niet zo handig. Maar er was (buiten men vriendin) niemand op stal dus ze vlug even uitgehaald en ze in de longeer piste de beentjes weer laten strekken. Maar jong dat is echt een race monster. Niet normaal.

Ik heb haar vandaag ook ingeschreven in het staboek. Krijg ik een mail terug dat ik bij de moeder onbekend had geschreven :+ Ik was even te rap := da moest dus bij de moeder van Mira staan maar had dus Mira zelf vergeten 8)7 dit is nu wel opgelost.


Afbeelding

AnsoDM

Berichten: 229
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 16:44

Kleine Nova spam!!! Ze doet het geweldig. Ze heeft ook extra stippels gekregen dankzij mama. Die draafde letterlijk in een plas en alle spetters recht op Nova. :+ en grote broer mocht ook mee buiten wel met draadje tussen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

AnnoNiemand

Berichten: 897
Geregistreerd: 16-05-18

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 17:56

Foto 5: die kan wel een lesje rechtrichten gebruiken. :+

HopeMyDay

Berichten: 1284
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 20:23

Stille meelezer hier maar ik kom echt even onder mijn steen vandaan. Wat is Nova toch ontzettend goed gelukt <3 Ik ben zo benieuwd hoe zij uit gaat groeien!

AnsoDM

Berichten: 229
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 17:37

HopeMyDay schreef:
Stille meelezer hier maar ik kom echt even onder mijn steen vandaan. Wat is Nova toch ontzettend goed gelukt <3 Ik ben zo benieuwd hoe zij uit gaat groeien!


Je bent zeker niet alleen hoor. Ik ben vooral benieuwd of ze nog stippen ge bij krijgen. Ik denk eigenlijk van niet maar je weet maar nooit

Hier heb ik een nieuw halstertje gaan halen voor Nova. Haar ander is nog veel te groot dus maar maat pony veulen. Blijkt deze nog te groot. Daar gaat ze sneller in groeien dan in haar ander.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YvonneV
Berichten: 8784
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 20:45

Kan je er geen gaatjes bijmaken?

Furst
Berichten: 616
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 11:26

Wat een cutiepatootie is het toch! <3

AnsoDM

Berichten: 229
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 11:32

Furst schreef:
Wat een cutiepatootie is het toch! <3


Ja dat is ze zeker.

Deze middag hebben we een film/fotoschoot gepland. Deze was eigenlijk voor maandag maar die is niet doorgegaan wegens het slechte weer. Maar de weergoden zijn ons geguts, de zon straalt, niet te veel wnd. Gewoon perfect. Heel benieuwd wat ze ervan gaat vinden.

Zo, we zijn al een stapje verder ivm het verder inschrijven van Nova. Nu kan ik wachten tot ze de chip komen zetten en haar komen tekenen. Dat zal wel nog wat zijn met die vlekken. :+


Afbeelding

AnsoDM

Berichten: 229
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 08:51

Maar wat een weer zeg. Ik verlang naar droogte en de zon. Het moet zeker 1,5 week droog zijn voor ze de weide op kunnen. Dus hoop echt dat het weer wat ga veranderen dat ze langer naar buiten kunnen. gisteren toch even naar buiten met een dekentje. Ook wel in de gietende regen gestaan dus dan snel naar binnen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AnsoDM

Berichten: 229
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 19:39

Gisteren is de DA langs geweest om alles in orde te brengen voor haar boekje. Waaronder dus ook haar chip. Dat vond ze niet zo leuk en is dus in 2x moeten gedaan zijn. 1ste keer sprong ze zodanig snel weg dat het er niet in zat. De twee de keer zat het er wel in maar was klein bloedvaatje wat mee gegaan. Waardoor het wel wat bloedde maar na min of 5 was het al weer gedaan.
Daarna even in de douche om haar poep te wassen door de diarree. Maar deze is zodanig erg dat ze pilletjes moet om het wat meer te ondersteunen. Aangezien het iets te lang duurt dan dat het mag. Vandaag had ze haar eerste pillen gekregen omdat ik die dus nog moest gaan halen.
Ook is ze echt van niets bang. Had handdoek over haar gedaan en bleef mooi rustig staan. Zelf over haar hoofd vond ze het helemaal normaal.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AnsoDM

Berichten: 229
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-24 06:35

Kleine race monster.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Getup

Berichten: 8282
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 08:33

Wat een leuk en mooi getekend veulen !

Gelukkig is het gelukt met chippen, maar jullie waren er best vroeg bij , het mag toch pas na 6 weken :o ? Heeft iets te maken met t moeilijker inkapselen van de chip .
Maar gelukkig zit ie er in.

Kabayo

Berichten: 14007
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 09:04

Misschien is dat in België anders? Ik vind het ook (te) vroeg hoor :o Wij chippen ze met 2 maand oud ongeveer

Ze is zo knap <3 Heb je haar broer trouwens nog? Of is die verkocht?

AnsoDM

Berichten: 229
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-24 15:18

Getup schreef:
Wat een leuk en mooi getekend veulen !

Gelukkig is het gelukt met chippen, maar jullie waren er best vroeg bij , het mag toch pas na 6 weken :o ? Heeft iets te maken met t moeilijker inkapselen van de chip .
Maar gelukkig zit ie er in.


Ik heb eigenlijk geen idee wat hier de regels zijn maar bij haar vorig veulen was dit zelf al op dag 2. En geen problemen mee.

@kabayo: die is verkocht maar aan mijn beste vriendin en staat hier op de zelfde stal. Dus ben er ook wel af en toe wat mee bezig. Heel leuk dit.

YvonneV
Berichten: 8784
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 15:33

Omdat het vanuit de regelgeving is vastgesteld dat een veulen pas vanaf zes weken gechipt mag worden komt de paspoortconsulent het veulen tussen de leeftijd van zes weken en zes maanden schetsen en chippen. In ieder geval moet uw veulen geïdentificeerd zijn voor de leeftijd van een half jaar.

Dit staat op de site van het KWPN

AnsoDM

Berichten: 229
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-24 16:07

YvonneV schreef:
Omdat het vanuit de regelgeving is vastgesteld dat een veulen pas vanaf zes weken gechipt mag worden komt de paspoortconsulent het veulen tussen de leeftijd van zes weken en zes maanden schetsen en chippen. In ieder geval moet uw veulen geïdentificeerd zijn voor de leeftijd van een half jaar.

Dit staat op de site van het KWPN


Kwpn is natuurlijk Nederland maar geen idee hoe het hier zit ivm België. Aangezien ik zelf kan kiezen wie er komt chippen/schetsen en dus men eigen DA kies. Dan zouden ze het ook zeker wel zeggen dat we nog even moesten wachten. Maar this nu gebeurd.

Nog wat foto’s van vandaag. En miracle was ook aan het dutten.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding