Na tijden niet op bokt actief te zijn geweest dacht ik ik moet maar eens weer wat posten.
Even voorstellen: Lalithyia, merrie 7 jaar, 1,75m groot van Glamourdale x Uphill. In bezit van Ster/Prok predikaat en een moederlijn van de Nomana stam (Stoeterij van der Linde).
Omdat mijn merrie niet altijd de makkelijkste is onder het zadel kreeg ik wel eens te horen van: doe haar eens drachtig dan worden ze meestal wel rustiger van.
Nadenken, denken en denken, ja dat leek mij een goed plan. Niet alleen om het rijtechnische gedeelte maar ook omdat ik denk dat ze een echte moeder is (houdt van elk veulen die ze ziet) en omdat het mij toch ook wel erg leuk leek!
Vorig jaar in maart begonnen met het in kaart krijgen van de cyclus en het insemineren.
Helaas echt heel veel ongeluk gehad, na enkele cycli door te zijn gegaan wou Lalithyia niet pakken met de hengst die ik voor haar had uitgekozen, Fürst Dior. Uiteindelijk bleek het toch een bacterie te zijn in de baarmoeder, weer geinsemineerd maar helaas weer niet gelukt.
Toen via een goede vriendin bij Peru Stables gekomen, in eerste instantie twijfelde ik heel erg want ik wou toch wel graag een veulen van Fürst Dior.
Maar nadat ik bij hun op stal ben geweest en ik de hengst gezien had (ook in de paddock en aan de hand) dacht ik van Ja! Dit is ook een goede keuze voor mijn merrie, ook al is dit wel een gokje want de hengst is nog niet onder het zadel en alleen goed gekeurd bij het NAS.
De zelfhouding, sympathieke uitstraling, balans en kracht deden mij overstappen naar de hengst Oquido de Peru.
Nu inmiddels moet ze nog ongeveer 1.5 maand voordat ze mag bevallen! En ik ben als eigenaresse echt super zenuwachtig daarvoor!
Ze heeft een mooie ronde buik en ik ben super blij met hoe ze haar de gehele dracht heeft gehouden!

Oquido de Peru

Lekker dik buikje foto van vorige week

Even gek doen :p