Even voor het beeld:
Solo (met haar veulen van vorig jaar V: Ceasar ter Linden):

en de papa to be: Sarowski:

Solo draagt geen Pat1 gen of iets met wit, buiten een paar witte haren op haar hoofd heeft ze geen aftekeningen. Sarowski is homozygoot voor appaloosa maar heterozygoot voor Pat1. Dus het wordt spannend wat voor kleur eruit komt. Uiteraard hoop ik op stippen, maakt niet uit in welke vorm, maar minimaal op de kont. Liefst helemaal panterbont, maar ja dat willen we allemaal. Minst favoriet is een effen veulen. We weten dat deze dan wel marmer achtig door kleurt, maar dat kan jaren duren.
Veulen is voor de verkoop. Tenzij ik een panterbont merrietje krijg dan hou ik het wellicht aan. Dan moet ik keuzes gaan maken in de toekomst

Solo lekt (lees: Spuit) al vanaf vorige week dinsdag melk. Ze doet dat altijd 5 dagen ongeveer en daar zitten we vandaag dan overheen. Vrijdag dachten we dat het zou komen, ze zweette was aan het ijsberen en erg onrustig, maar bleek dus vals alarm na een uur stond ze weer te eten.
Ze staat in een grote loopstal met direct toegang tot een grote paddock, met de camera kunnen we alles goed zien. Zowel in de stal als in de paddock. Ook heeft ze een halster alarm om. Dus we zijn er helemaal klaar voor. De kortste dracht was 350 dagen en de langste 356. Echter lekt ze nu al langer melk.... Brix is echter heel laag dus lekt gelukkig geen biest...