Hackney veulentje verwacht april.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hackney veulentje verwacht april.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 18:50

Wat jammer van haar oogje en dat ze nu al op de kliniek moet staan, zo jong nog. Maar wat een knappe dame is ze, echt een chique veulen 8-) .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110719
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hackney veulentje verwacht april.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 19:26

Ze is echt heel knap en zo te zien voelt ze zich ondanks haar oogje ook helemaal prima :D
Jammer van het litteken, maar liever een litteken als dat ze haar complete oog kwijt is!

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 20:01

Er zit gelukkig wel herstel in haar oogje. In het begin deed ze haar oog niet eens open, dus geen foto van. Maar haar hele oogbol was helemaal wit, en er lag nog een extra blubber bovenop met vocht ontsteking en bacteriën.

Toen ze eenmaal haar oogje wel open deed omdat de medicatie aansloeg:

Afbeelding


Dit was nadat de grootste schade behandeld was, ongeveer een week later:
Afbeelding

En deze foto is van afgelopen woensdag, alweer een stukje beter geworden. Je ziet het witte vlekje in haar ooghoek.

Afbeelding

De wond is nog steeds niet volledig dicht en haar oogje heeft nog altijd een blauwige waas ipv donkerbruin. Dus ze staat denk ik nog wel twee weken minstens in de kliniek....

Voor jullie idee... haar kostenplaatje zit op dit moment al rond de €1000,- . en dan moet ze nog wel effe daar blijven := :+

Marigold

Berichten: 12589
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 20:10

Wat groeit het veulen prachtig uit zeg!
Zoveel schwung, en wat zit er een mooi rastypisch hoofdje op!

Fingers crossed voor goed herstel van het oog. Een chronische beschadiging of blindheid zou erg zonde zijn..
Loopt dus erg in de papieren.. dierenartsen zijn zo duur! En je hebt op zo’n moment weinig andere keuze.

Ik hoop op positieve updates!

different1
Berichten: 3638
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Hackney veulentje verwacht april.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 20:35

Wat een bloedmooi dier wordt dat zeg <3
Fijn dat het oogje al beter gaat, om de 2u druppelen is pittig!

Ingrid_ms
Berichten: 211
Geregistreerd: 31-08-19
Woonplaats: Haren

Re: Hackney veulentje verwacht april.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 06:26

Wat een knapperd

Neon

Berichten: 4931
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Hackney veulentje verwacht april.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 08:45

Ahhh wat een leuk veulentje :D heel sjiek

Wat jammer van haar oog :( hoop dat ze snel hersteld

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Hackney veulentje verwacht april.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 19:00

Haar oogje gaat inmiddels beter.
Maar nu helaas nog altijd op de kliniek omdat ze opeens flinke koorts had en wel deed duwen maar er geen mest uitkomt.
Ze had wat wormpjes in haar darmen en is ontwormd. Vandaag helaas erger dan gister en heeft ze ook koliek erbij gekregen. Ze is in iedergeval in goede handen, maar ik maak me toch wel zorgen

SjonnieZ

Berichten: 2354
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Hackney veulentje verwacht april.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 21:29

Ai.. dat klinkt niet goed TS. Gelukkig is ze bij Florence in goede handen..

Zoolgangster

Berichten: 9650
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Hackney veulentje verwacht april.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 23:15

Ik kan me voorstellen dat je je toch wel zorgen maakt,
beterschap voor de prachtige jongedame!

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Hackney veulentje verwacht april.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 09:03

Wat een zorgen. Hoop dat ze er snel bovenop is!!

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Hackney veulentje verwacht april.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 09:21

Sterkte hoop dat alles snel de goede kant op gaat

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Hackney veulentje verwacht april.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-23 15:11

Ze is weer fit, happy en eet goed. Nu zijn de vooruitzichten positief en als alles zo blijft kan ze komende woensdag naar huis toe. Dus duimen dat nu alles goed blijft met de kleine meid.

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Hackney veulentje verwacht april.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 15:15

Goed om te lezen. Ik duim hoor

SjonnieZ

Berichten: 2354
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Hackney veulentje verwacht april.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 21:50

Hier wordt geduimd…

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Hackney veulentje verwacht april.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 12:16

19 augustus is de hackney keuring, het is vanuit het zuiden helaas tweenehalf uur rijden. Zou er wel graag heen willen maar helaas geen vrienden of kennissen die daar samen met mij heen zouden willen gaan. En heb zelf helaas ook geen trailer .
Had beetje naar de kosten gekeken voor een vrachtwagentje te huren met een b rijbewijs maar dat is met de huidige dierenartskosten echt teveel van het goede...

Baal wel van alle tegenslagen zo. Pfff...

different1
Berichten: 3638
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 13:29

silvericathy schreef:
19 augustus is de hackney keuring, het is vanuit het zuiden helaas tweenehalf uur rijden. Zou er wel graag heen willen maar helaas geen vrienden of kennissen die daar samen met mij heen zouden willen gaan. En heb zelf helaas ook geen trailer .
Had beetje naar de kosten gekeken voor een vrachtwagentje te huren met een b rijbewijs maar dat is met de huidige dierenartskosten echt teveel van het goede...

Baal wel van alle tegenslagen zo. Pfff...


De keuring is toch verplaatst naar 2 september, en op de Zilfia's hoeve in Houten ipv Lunteren

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 13:41

different1 schreef:
silvericathy schreef:
19 augustus is de hackney keuring, het is vanuit het zuiden helaas tweenehalf uur rijden. Zou er wel graag heen willen maar helaas geen vrienden of kennissen die daar samen met mij heen zouden willen gaan. En heb zelf helaas ook geen trailer .
Had beetje naar de kosten gekeken voor een vrachtwagentje te huren met een b rijbewijs maar dat is met de huidige dierenartskosten echt teveel van het goede...

Baal wel van alle tegenslagen zo. Pfff...


De keuring is toch verplaatst naar 2 september, en op de Zilfia's hoeve in Houten ipv Lunteren



Heb het even opgezocht en zie inderdaad een vermelding op de website. Wel verwarrend want overal via google kwam ik nog uit bij de 19 augustus. Maarja het vervoer blijft dan helaas toch een probleem

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-23 02:43

Ik heb haar ook aangemeld voor de merrieveulen verkiezing van dit jaar :+

Madamme wordt groot.. :j ze is nu een dik half jaar oud en scheelt nog maar zo'n 10 cm in schoft met haar mama


Afbeelding


Afbeelding

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Hackney veulentje verwacht april.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-23 04:15

Ik moet zeggen mamma Mila heeft ook een hele positieve verandering doorgemaakt. Ze heeft nog wat puntjes maar ze is zo vreselijk lief en makkelijk. Ook in uiterlijk is ze erop vooruit gegaan, er zitten meer spieren en vetjes op en ze glimt als een spiegel :D

Foto van februari, toen ik haar net gekocht had:
Afbeelding

En een foto van vandaag:

Afbeelding

Marigold

Berichten: 12589
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Hackney veulentje verwacht april.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 09:34

Super leuk zeg! De ponies zien er echt goed uit nu!
Hoe is het met het voorbeentje, is dat recht gaan staan? Mila heeft geluk dat ze bij jou terecht kwam en alle tijd kreeg om zich aan een vaste plek te kunnen hechten. Fijn dat ze nu zoveel beter in haar vel zit, ziet er zo lief uit!

Elisa2

Berichten: 37293
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hackney veulentje verwacht april.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 09:57

Ze zien er goed uit!

Veulen lijkt wat rassiger dan de moeder, klopt dat?

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Hackney veulentje verwacht april.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-23 13:39

Voorbeentje staat als je echt goed kijkt nog altijd een klein beetje krom maar niet opvallend. Heeft goed spieren opgebouwd op de weide. Wel heeft de kleine uk me nog meer da kosten gemaakt. Ze kwam met een bult op der voorbeen van weide af. Laten nakijken en ze heeft een schiefel opgelopen. Voor de zekerheid een foto laten maken omdat ik wilde weten wat er intern aan de hand is. Ze blijkt een haar lijntje gescheurd te hebben in het botje. Gelukkig dus niet iets met splinter bot ofzo. Advies van de dierenarts was om over een paar maanden nog eens op de foto te zetten, tenzij de bult gaat groeien anders eerder contact.

Haar oogje is gelukkig heel goed hersteld...mag ook wel met rond de €3000,- dierenarts kosten :+
Wel heeft ze een beetje verminderd zicht en mogelijk een blinde vlek als ze naar achteren kijkt ivm het litteken. Ze heeft een zwart vlekje eraan over gehouden met een kleine witte kring eromheen.

Daarom dat ik ook al vroeg begonnen ben met verkeersmak maken, omdat ze toch net iets makkelijker zal schrikken. Ze doet dit trouwens echt al heel erg goed :D. Denk dat we twee keer per week ongeveer een kwartiertje/twintig minuutjes met haar en Mila samen buiten een klein rondje wandelen.

Ze komen ivm het weer nu ook in de avonduren naar binnen toe en sinds kort staat ze dus ook een x aantal uur van mamma af. Hier had ze in het begin uiteraard wat moeite mee maar nu met een weekje gaat dat helemaal prima. Paarden komen bij ons op stal los naar binnen en lopen hun eigen stal in. Was even wennen maar inmiddels doet madame dat ook gewoon braaf <3

En wat Mila betreft. Van een klein stukje in haar hals kunnen aanraken ben ik inmiddels helemaal tot de onderkant achterbenen met poetsen. Voorvoetjes kan ze inmiddels zonder problemen geven, alleen achteren vind ze dat nog net een stapje te veel. Kan een voetje wel optillen al maar ze trekt snel alweer terug/los.
Dit gaan we rustigaan de komende tijd gewoon nog oefenen. Ik ben al heel blij dat ze terugtrekt ipv al meteen een fixe schop uitdelen, als je pas bovenaan het been was met aanraken :+

Ik sprak van de week nog haar vorige eigenaar en hij was ook positief verbaast over haar verandering. In 2019/2020 is ze naar nederland gekomen en toen had ze met haar 10 jaar voor het eerst een halster aan en wist ze nog niet wat meelopen was . De vervoerder was erg blij toen hij een "halstermakke" pony mee kreeg die niet halstermak was _O-

Ze heeft het dus nooit slecht gehad in de behandeling, ze was gewoon echt compleet groen nog en daarbij een merrie en eenkennig. Veel vertrouwen doet wonderen. :=

Of ze minder rassiger lijkt dan haar veulen vind ik lastig te zeggen. Ze is gelukkig wat betreft stamboom wel echt 100% hackney. Maar ze is nu natuurlijk niet meer zo iel was een hackney pony meestal is.

Onze weide is alleen naar heuvel op en heuvel af dus madame zit goed in de spieren. :D

En ja ze is echt heel lief en net zo'n teddybeertje nu. Als ze over dat nog kleine achterbenen probleem heen komt komende weken/maanden. En ze zich echt gewoon normaal gaat laten pakken op weide is ze gewoon echt 100% veranderd. Laten we zeggen dat we nu op 80% zitten.

Elisa2

Berichten: 37293
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hackney veulentje verwacht april.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 09:24

Zo het is wel een duur veulentje geworden ja..

Ahja als de moeder met tien pas in handen is gekomen dan snap ik het gedrag ook wel. Die moet gewoon alles nog leren. Misschien zijn dit niet de beste foto's om te beoordelen, maar het lijkt zo dat het veulen wat meer front heeft.

Die achterbenen komt vast wel goed, gewoon rustig dooroefenen.

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 21:07

Elisa2 schreef:
Zo het is wel een duur veulentje geworden ja..

Ahja als de moeder met tien pas in handen is gekomen dan snap ik het gedrag ook wel. Die moet gewoon alles nog leren. Misschien zijn dit niet de beste foto's om te beoordelen, maar het lijkt zo dat het veulen wat meer front heeft.

Die achterbenen komt vast wel goed, gewoon rustig dooroefenen.



Vandaag even een wauw gevoel door me heen gehad. :D Zonder problemen beide achtervoetjes voor de allereerste keer kunnen uitkrabben, ze trok niet eens weg. Wel haar voetjes zo laag mogelijk bij de grond gehouden en uiteraard weer netjes rustig neergezet. Heb der daarna half doodgeknuffeld zo blij was ik. *\o/* *\o/*
Ik had een stalgenoot even laten vasthouden en wat lekkers voor der neus gehouden hihi...beetje valsspelen moet kunnen toch :+

Op naar elke keer eventjes oefenen en hopelijk kan ik dan straks een hoefsmid laten komen zonder haar eerst te moeten verdoven :=