Na een lange tijd afwezig te zijn geweest op bokt zijn we er eindelijk weer.
Ik denk dat veel Bökkers mij wel kennen van de palomino shetlander Daantje.

Het is ondertussen al dik 1.5 jaar geleden dat ik Daantje heb moeten laten gaan na onherstelbare kreupelheden. Het overlijden van Daantje heeft enorm veel impact op mij gehad. Ik was het plezier in de paarden dan ook helemaal kwijt.
Nu dik 1.5 jaar later kan ik eindelijk rechtuit zeggen dat ik het plezier in mijn dieren heb teruggevonden.
In Januari 2021 had ik er een palomino bonte NMPRS merrie erbij gekocht. Met de naam Maartje. Ik had haar toen aangekocht voor samen in tweespan te kunnen gaan zetten met Daantje.
Machtig mooi gezicht toch een palomino pony en een palominobonte pony in tweespan voor de koets . Maar helaas, die droom zal helaas altijd een droom blijven door het overlijden van Daantje.
Nu dik 2 jaar later heb ik Maartje nog altijd, van een echte draak is ze veranderd naar een hele lieve en zachtaardige merrie. Waar ik voorheen nog niet eens haar achterbenen fatsoenlijk kon aanraken zonder een trap te krijgen, laat ze nu alles toe en is ze een heel stuk liever geworden.
Doordat de liefde voor mini paardjes nooit veranderd is, had ik besloten Maartje te laten dekken door mijn eigen hengstje Devin.
Devin is een goedgekeurde zwartbonte nmprs/Amha hengst van 5 jaar oud, 84 cm in schofthoogte, zeer lief van karakter en geeft altijd een bont veulen. Ook dwerggen vrij. In de derde week van april 2022 heb ik samen laten lopen en tegen verwachting in was het in een keer raak.
Dit is Devin

In Mei 2022 had ik Maartje laten scannen door de dierenarts en is Maartje drachtig gescand van Devin!

Maartje van de zomer in Juni

Ondertussen zijn we al bijna in Februari 2023.
Maartje is uitgeteld op 17 maart. Momenteel staat ze er goed bij en heeft ze een hele nette conditie.
Stilletjes aan kunnen we met het aftellen beginnen! Kijk jij gezellig mee

Dit is de eerste keer dat ik een volg topic aanmaak voor een drachtige merrie.
Het word sowieso mijn eerste eigen gefokte veulen en ik wil het veulen dan ook graag voor mijzelf houden.
Dit was gisteren!

Volgen jullie mee?