Eindelijk mocht ik het van mezelf bekend maken, mn merries verwachten volgend jaar hun eerste babies

Ik kan niet trotser en blijer zijn, beide merries heb ik als 1,5 jarige gekocht, Anastasia uit nederland gehaald en de zwarte hier in Zweden gekocht.
Zanna’s Stable Lady Anastasia, zoals ze eigenlijk heet, is een volle shire van Five Hills Jesse en verwacht een veulentje van de mega grote engels deense hengst Helm’s Kingdom Gabriel. In engeland geboren maar ze hebben hem dus naar denemarken gehaald. Leuk is wel dat de eigenaar van Anastasia dr vader deze hengst ook probeerde te kopen.
Anastasia is zelf een 4,5 jarige merrie van 177. Gabriel is een, ik geloof, 12 jarige (correct me if i’m wrong) hengst van 196

En na 3 maanden daar, eindelijk

Qua aftekeningen is Anastasia totaal geen ras typische shire, maar dat maakt haar niet minder leuk

Net weer thuis vanuit denemarken

Twee dagen nadat ze thuis kwam werd ze hengstig dus ik heb in ’paniek’ de dierenarts gebeld. Het heeft me best wel wat gekost, stalling is in denemarken alles behalve goedkoop, net als de dierenarts (ze moest gespoeld worden en ze hebben een bacterieproef gedaan maar gelukkig schoon), plus twee keer heen en weer rijden natuurlijk.
Maar gelukkig zat er nog een mooi blaasje

Ook nog even de knappe hengst showen natuurlijk, toen ik Anastasia ging halen mocht ik ook nog even genieten van hem. Wat een gaaf beest was dat zeg! Zijn nog even de fjord daar in gegaan met de paarden

————————————————————————————
En dan Cheval De La Belle Vie, of Kleintje voor vrienden

Ze is dus ook een 4,5 jarige merrie, ook een kleintje, ze is maar 161. Ze is echt mn maatje, ik kan alles met haar doen, ze is zadelmak geboren, voor de kar geboren, alles. We rijden door het bos met een touwtje om haar nek en dat doet ze met twee hoefjes in dr neus. Echt een geweldig beest

Kleintje is een shire x irish cob

De hengst, Kosels Sleipnir. Hij is een reus van rond de 185 dus ook geen kleintje. Hier was ik dus ook wat bang voor maar ook dit schijnt prima te kunnen. Deze hengst dekt ook wel eens pony’s

Ze stonden samen in het land

Ik ben 3 september langs geweest, en ik had een voorgevoel, ze was drachtig. Maar de hengstenhouder had juist een voorgevoel van niet. 9 september kreeg ik deze foto doorgestuurd

Hier was ze 37 dagen drachtig, heb nog niet nagekeken wanneer ze dan exakt is uitgerekend.
Voor degene die het gevolgd hebben, Kleintje is een dochter van Dana. Volle zus van Cookie en ze hebben dus dezelfde moeder als Pip

Anastasia is 15 juni uitgerekend, Kleintje is ergens eind juli uirgerekend.
Vandaag nog een drachtigheidscontrole gedaan voor de verzekering en alles zag er nog goed uit

Waarschijnlijk blijven de veulens niet, Pip is ook nogsteeds te koop maar we gaan zien hoe het loopt

Volgen jullie mee?