Mijn drachtige merries:
Femme v.h. Hogeveld is hoogstwaarschijnlijk drachtig van Cristiano Ronaldo of Duke Stable(3x gedekt door hem), maar doordat de stroom 1 nachtje van het draad is geweest heeft mijn 2 jarige Tinker hengstje Lucky bij Femme weten te komen aan het einde van de hengstigheid en hebben we dus een beetje "russian roulette" met het zaad

ze is nu 120 dagen drachtig en is 31 mei uitgerekend.
Femme v.h Hogeveld:

Cristiano Ronaldo of Duke Stable:

Lucky:

Mijn andere drachtige merrie is mijn Tinker Misha, zij is nu 84 dagen drachtig en is 6 juli uitgerekend.
Ze is drachtig van Deaglan Snorremans van Germania en ik heb een 2 jarige merrie uit deze combinatie thuis staan. Mocht er een schimmel hengstje uit komen, dan is de kans groot dat deze naar de hengstenhouder gaat.
Misha:

Deaglan Snorremans van Germania:

Hun 2 jarige dochter Demi v. Stal Mystique Blue:

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om dit topic te volgen
P.s. voor degene die zich afvragen waarom ik het vruchtje van Femme niet heb laten afknijpen:
De kans is zeer groot dat ze gewoon drachtig is van Cristiano, mocht dit toch niet het geval zijn, dan is dat ook geen probleem en laat ik het veulen inschrijven bij het irish cob stamboek.
Voor de dracht zijn er verschillende studies geweest waarbij ze Shetlanders hebben geinsemineerd met embryo's van clydesdales en hiermee is bewezen dat de veulens groeien op grote van de baarmoeder en pas na de geboorte hun groeispurt zullen krijgen en er geen complicaties waren bij de bevallingen (daarnaast is Lucky maar 1.25 en moet dat dus geen enkel probleem zijn)