Nadat ik Poow ruim 11 jaar geleden als 9 maanden oud veulen kocht, heeft het in de loop der jaren vaker door mijn hoofd gespookt dat ik onwijs graag een keer een veulen met haar wou fokken. Maar elke keer wist ik wel een reden of bezwaar te vinden waarom het op dat moment niet de ideale situatie was.
Totdat die onderbouwde redenen/bezwaren er nu ineens niet meer waren en ik de sprong heb gewaagd. Ze is gisteren 12 geworden en ik vond dit ook wel de laatste "kans" voor een (1e) veulen. Ik wou haar graag door middel van KI drachtig krijgen omdat ze dan gewoon op haar vertrouwde plek kon blijven. Maar een goedgekeurde shetlander hengst vinden die aan mijn wensen voldeed én door middel van KI dekte was nog best even pluizen. Tot ik G-star van stal Polderzicht zag, een onwijs mooie, goed bewegende, bonte en grote maat hengst met ook nog eens een goede afstamming en meerdere behaalde 1e premies . Zo ging het balletje rollen en kwam van het een het ander.
Onze Poow (eigenlijk Daniëlle v/d Kleibergsestraat). Volle shetlander met papier en 1.05 hoog.
En de hengst G-star van stal Polderzicht, goedgekeurde hengst en 1.03 hoog.
Poow toonde vrijdag 20 mei ineens heel erg hengstig, zaterdag de 21e kon ik haar mee laten scannen op stal en had ze al een mooi groot ei, deze heb ik op advies van de da laten afspuiten, zondags laten insemineren en maandag de 22e was het ei met scannnen mooi weg dus begon het duimen. 18 dagen later werd ze drachtig gescand .
Gisteren is ze met 36 dagen nogmaals gescand en zag alles er super uit. We konden zelfs het hartje al zien kloppen .
In september zal ze nog voor een laatste keer gescand worden en verder mogen we in overleg met de dierenarts gewoon (op een normale manier) met haar aan de slag blijven om haar lekker op conditie te houden. Nu begint het lange wachten en duimen dat ze volgend jaar rond eind april zelf gezond en met een gezond veulen aan de voet loopt .
Ik neem jullie graag mee in dit bijzondere avontuur
Nou dit is een topic waarvan ik benieuwd was of die ooit zou komen. En het is een topic die ik ook helemaal vanaf het begin zal volgen! Super leuk dat er een mini Poow zal komen!
x_Nadia
Geplaatst: 29-06-22 06:45
emilyslaluna schreef:
Nou dit is een topic waarvan ik benieuwd was of die ooit zou komen. En het is een topic die ik ook helemaal vanaf het begin zal volgen! Super leuk dat er een mini Poow zal komen!
Superpoow! Gefeliciteerd met de dracht! Ik geniet altijd van de prethoofden van zowel jouw zoontjes als ze bezig zijn met Poow als van Poow zelf. Het is wat te vroeg om met duimen te beginnen, maar dat ga ik zeker doen