mirtedl schreef:ik volg ook weer! Ik volg geloof ik sinds 2017 of 2018 maar vooral als stille meelezer..
Ik heb geen verstand van het ras maar er staat mij iets van bij da splash 2 vaak voor doofheid zorgt? Is Ollie dan ook doof of hoeft dat niet zo te zijn?
Ja klopt, dat hoort bij SW2. Bijna alle Gunners met wit hoofd zijn doof.
Ollie is inderdaad ook doof, maar als ik het niet zou zeggen, zouden mensen dat zelfs niet merken wanneer ze hem ontmoeten.
De eigenaresse van z’n vader had trouwens pas op z’n 4 jaar door dat hij doof was..
Ik zeg het er natuurlijk wel altijd bij. Het heeft z’n voor en nadelen.. belangrijk is ook wel de combinatie met het karakter. Ik kan me voorstellen dat het bij een heel nerveus paard niet goed uitpakt.. maar zoals bij Ollie die super chill is, heeft het ook heel veel voordelen.
Gunner en z’n nakomelingen staan op nummer 1 in de reining. Hij is de all time leading sire en de enige 14 million dollar sire. Hij heeft dus enorm veel goede showpaarden geproduceerd.
Ze zijn niet snel afgeleid en erg gefocust. Wij zien dat bv ook op het dekstation, Ollie komt binnen en binnen de 2 minuten heeft hij gesprongen. Ook onder zadel heel makkelijk en leergierig.
Ze lijken ook alerter op andere dingen, trillingen in de grond en lucht etc. Als ik aan z’n weide aankom heeft hij het altijd meteen door. Ook bij het zadelmak maken zei de trainer dat hij ook op stemgeluiden reageert. ‘Weet je zeker dat hij doof is? ‘
Ik kon me het eerst ook moeilijk voorstellen hoe het met een doof paard is, mensen zeiden me ‘tis net alsof die in een happy bubbel zit’ en dat is ook echt moet ik zeggen.
Bv met oudjaar lopen alle paarden rond tijdens het vuurwerk. Hij staat daar gewoon in het midden van de wei naar boven te staren ‘waauw, lichtjes ‘
Hij kan ook echt heerlijk languit en compleet van de wereld liggen slapen en snurken. Ze hebben echt rust in hun hoofd ofzo.. happy bubbel