Zelf volg ik meerdere topics omdat ik reuze benieuwd bent wanneer de merrie zal bevallen, hoe het gaat, wat voor veulen eruit komt. Ik heb te doen met mensen als ze nachten lang wakker zijn zonder veulen (maar ik heb ook een beetje leedvermaak). Misschien doe ik iemand anders ook wel een beetje een plezier met dit topic. Ik vind het in ieder geval heel erg leuk om te delen.
Telloh is een arabier uit 2004, ze heeft klasse 4 endurace gelopen en klasse 1-2 western.
In 2016 heeft ze mij een dochter uit de hengst Eenhoorn's Dahman geschonken.
Telloh is 1.54m groot en redelijk tenger. Met enige verbazing kijk ik dan ook naar haar dochter die de laatste meting 1.60 was en breed is. Ik grap vaak dat mijn haflinger in haar is gereïncarneerd.

https://44935297-255165172596758510.preview.editmysite.com/uploads/4/4/9/3/44935297/20220310-182850-1_orig.jpg
Telloh en Riva (ik krijg de foto niet op bokt)

Cassanova du Bois zal voor de meesten een bekende hengst zijn

Ik zou Telloh laten dekken door een hengst uit Duitsland, maar het bezoeken van deze hengst was door corona niet mogelijk en het regelen van het sperma was ook lastig. Via zijn topic op bokt ben ik voor Cassanova gevallen, het overwegend hele zachte, mensgerichte karakter van zijn nakomelingen maakte mij enthousiast.
Het is de bedoeling dat het veulen blijft en tzt een kinderpony zal worden voor mijn kinderen.
Vandaag is Telloh 328 dagen drachtig.
Ik ben al 2 nachten wakker geweest omdat ze heel onrustig was. Gisteren dacht ik het zeker te weten, ze had echt pijn, was in zichzelf terug gekeerd, schuren, lopen, puffen, kreunen. Je voelt hem wel aankomen, geen veulen.
Ik dacht zelfs dat ik handig was door Ph testen te doen, vol verwachting dat er een plotseling een daling zou zijn en dat ik vanaf dan in de stal zou waken.
Dag 328 -> Ph 6,2
Dag 327 -> Ph 6,2
Dag 326 -> Ph 6,2 en 6,8
Dag 325 -> Ph 6,5 of 6,8
Dag 324 -> Ph 7
Dag 323 -> Ph 7,5 of 7,8
Dag 320 321 322 -> Ph 8 of hoger
Op deze langzame daling was ik niet voorbereid, geen idee wat ik er mee moet. Maar nu ik begonnen ben kan ik ook niet meer goed stoppen. Ik ben ZO nieuwsgierig.
Tot en met februari kon je niet eens echt zien dat drachtig was (het had prima voor een grasbuik door kunnen gaan). Nu wordt ze wel tonnetje.
Pas vanaf april komt iets van uier. Voor dit tijd was er niks

Dag 310

Dag 321

Dag 326