Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aisa

Berichten: 763
Geregistreerd: 01-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 23:01

hier ook tranen |( |( ...veel sterkte samen

savieralover

Berichten: 1701
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 23:01

Tranen over mijn wangen hier ts. Wat een pijn en verdriet. Je hebt er alles maar dan ook echt alles aan gedaan om een gezond veulen te krijgen en het steekt dat het niet zo heeft mogen zijn. Een vreselijk einde dat je niemand gunt. Heel veel sterkte

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 23:03

|(
Ik heb er geen woorden voor.
Zoals je zegt. Een dood veulen wil je niet, maar het aller ergste moet zijn wanneer je ook je geliefde merrie verliest. Degene die je al kent, met wie je vertrouwd bent. Met wie je al zoveel gedeeld hebt.
Kruimel was zo te lezen een heel deel van de familie. En dat gaat heel veel tijd nodig hebben.
Goed dat je zoveel mogelijk tijd hebt genomen om afscheid te nemen, foto’s te maken,…

Veel sterkte en moed de komende tijd. Het gemis en verdriet spat van je post af. Ze was heel geliefd.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 23:14

Hier ook tranen om jouw verhaal, ik heb “ alleen maar” ons veulen verloren en heb nog steeds veel verdriet en een leeg gevoel van binnen, en jij dan ook nog je geliefde Kruimeltje…
Wat een prachtige foto samen onder de deken, veel sterkte.

Plop1997

Berichten: 1406
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 23:14

Net als bijna alle lezers hier heb ik heel hard gehuild tijdens het lezen van je berichtje. Wat een verschrikkelijke nachtmerrie. Alsjeblieft verwijt het jezelf niet, hoe moeilijk dat ook is. Die lieve kruimel is nu samen met haar veulentje ergens anders maar voor altijd ook in je hart. :knuffel:

Heel veel sterkte de komende periode.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37360
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 23:21

|( :(:) vreselijk wat een traumatische ervaring hebben jullie gehad.

senna21

Berichten: 11907
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 23:23

Jullie grote liefde voor Kruimel klinkt door in ieder woord dat je schrijft. Wat een vreselijke nacht is dat geweest en wat dapper hebben jullie samen gestreden.

Het verwerken van schuldgevoel naast het verdriet van het grote gemis maakt het allemaal extra zwaar.
Er is geen sprake van schuld, maar ik weet uit ervaring hoe de film van genomen besluiten nog lang door je hoofd kan spoken.
Weet wel, wanneer het goed was gegaan was Kruimel nu heel gelukkig geweest met haar prachtige kind. Dat het anders is gegaan is domweg een wrede speling van het lot.
Nu zijn ze samen aan de hemelboog.
(Wat een bijzondere foto!)
Heel veel sterkte gewenst. :knuffel:

Blue_Eyes

Berichten: 20356
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 23:25

Ik weet gewoon even niet wat ik moet zeggen...

Django_Mette

Berichten: 1377
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 23:30

Ik zit te janken en ik ben sprakeloos..

God TS, wat een horrorfilm.. Het had zoiets moois moeten zijn, maar dit is een afloop die niemand had kunnen voorspellen.

Heel veel sterkte gewenst :knuffel:

Jester_

Berichten: 12288
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 23:31

Daihyo schreef:
Tranen over mijn wangen. De liefde voor Kruimel en Tos. De horror die jullie hebben moeten doorstaan. Ik kan jullie allemaal alleen maar heel veel sterkte wensen :(:) ;(


Niks aan toe te voegen..

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 23:37

De liefde en de pijn voelbaar in elk geschreven woord. ;(
Wat een intens verdriet en wat een traumatische ervaring voor jullie.
Het gevoel van paniek en machteloosheid is overweldigend op dit soort vreselijke momenten.
Heel erg veel sterkte gewenst met het verwerken van het verlies van Kruimeltje en Tos.

Kukkie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 23:41

Wat afschuwelijk voor jullie en Kruimel dat jullie dit hebben moeten meemaken. Heel, heel veel sterkte met dit verlies en de traumatische gebeurtenis.

LoveGlove

Berichten: 7923
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 23:44

Jeetje. Ik huil niet snel als ik dit soort verhalen lees. Maar toch lig ik hier hard te huilen...

Jeetje mina wat een nachtmerrie.

Een ding wat ik wil zeggen, dit is niet jou fout. Je onderbuikgevoel wist het al. Dat is nu vrij duidelijk geworden. Maar je kunt je er niks van verwijten dat je er niet naar hebt geluisterd. Het is immers een onderbuikgevoel. Die negeren we allemaal vaker.

Jij hebt ook niks aangedaan bij kruimel en haar veulen. Het is allemaal niet jou fout. Jij hebt zo ontzettend goed voor haar gezorgd en zo goed je best gedaan om mevrouw koningin op haar best te laten voelen. Dit is iets waar jij geen controle over hebt. De natuur is af en toe gewoon heel, heel gemeen. Daar kunnen jij en kruimel allebei niks aan doen.
Ook tijdens de geboorte deed iedereen enorm zijn best om alle wensen te laten uitkomen en de dieren van hun lossen te verlijden. Ik denk wel dat Kruimel dat begreep. Ik weet zeker dat ze het aan je heeft gevoelt.

Ik zat vrij kort nadat je had laten weten dat ze was overleden te denken "ze wilde eerder bij de ruinen de wei in. Zou ze zelf gevoeld hebben dat ze er niet lang meer gaat zijn en gedag willen hebben zeggen?"
Ik ben van mening dat dieren dit soort dingen zelf kunnen voelen aankomen. Hun brein zit minder in de weg van hun onderbuikgevoel natuurlijk. Dus die negeren ze minder gauw.

Misschien geeft het je wat rust dat Kruimel wist dat ze zou moeten gaan. En daar had ze waarschijnlijk vrede mee. Ik weet zeker dat ze nu samen met Tos over je waakt. Kruimel en Tos zijn in ieder geval samen. Mama en zoontje zullen vast lekker samen door de wolken rennen. Mij lijkt het grappig als hij een beetje persoonlijkheid van kruimel heeft overgenomen. Laten we dat maar denken. Dan krijg je waarschijnlijk vanzelf een glimlach op je gezicht.

Als laatste wil ik zeggen: ookal ben jij nergens schuld van, het is oke om je schuldig te voelen. Het is logisch dat je je zo voelt. Laat het er zijn. Het gaat vanzelf ook weer weg. Zolang je maar in je achterhoofd weet dat het schuldgevoel niet klopt. Dat is het belangrijkste.

En als aller aller laatst: een dikke knuffel. Die kun je wel goed gebruiken nu :knuffel:

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 23:51

Tranen in mijn ogen.. wat vreselijk. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Heel veel sterkte :(:)

beert
Berichten: 2445
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 23:52

Die foto:-( wat een verdrietig beeld van wat zo enorm mooi had moeten zijn. Wat was het kleine mannetje gewenst en jouw Kruimel geliefd.

Alleen maar vreselijk veel sterkte.

Misschien heb je er iets aan. Wij hebben onze mini shet door een dierencrematorium kunnen laten ophalen, omdat dat ook een kleintje was. Dat is al een aantal jaar geleden, maar ik kan me voorstellen dat het voor de verwerking prettiger kan zijn. Al is dat heel persoonlijk.

Wesseltje

Berichten: 2191
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 00:10

Tranen rollen over mijn wangen, brok in mijn keel. Wat ben jij moedig geweest! De foto van moeder en zoon samen, ze hadden samen in de wei moeten staan. Wat kan het leven dan oneerlijk zijn. Neem jezelf niks kwalijk, als je dit had geweten, had je het nooit gedaan. Je hebt gedaan wat je moest doen toen het nodig was en daar is heel veel moed voor nodig. Heel heel veel sterkte gewenst met dit enorme verlies.

N4N4
Berichten: 1117
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 00:23

Wat een horror heb je meegemaakt, en wat een drama om beiden te verliezen .

Heel veel sterkte en een dikke virtuele knuffel Y;(

Loreke2
Berichten: 317
Geregistreerd: 26-02-08

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 01:09

Hier zijn geen woorden voor...
Zo triest, kreeg ook tranen, wat een liefde!

Ik was ook een stille meelezer, indruk maakte ze zeker.

Veel moed en sterkte voor jullie!

Rocamor

Berichten: 10979
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 06:07

Wat een vreselijke ervaring. Wat een horror.

De foto's van Tos En van Tos en Kruimel zijn prachtig. Ik vind Kruimel er ook zo rustig ogen. Alsof ze uitstraalt dat het goed is zo.

Nogmaals heel veel sterkte. Voor jou, voor je zoon, maar ook voor je man.

Wees een beetje lief voor en naar jezelf.

Ginny135
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-08-16

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 06:52

Nogmaals enorm veel sterkte, wat een vreselijke nacht heb je doorgemaakt

-Namiro-

Berichten: 1952
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 07:06

Je hebt gevochten voor jouw koningin en haar kleine kruimel en dat heb je fantastisch gedaan!
De uitkomst is en blijft vreselijk maar aan jouw beslissingen heeft dit absoluut niet gelegen..
het schuldgevoel is, hoewel onterecht, logisch en zal nog een lange tijd blijven.. hopelijk neemt het snel af en komt er ruimte voor rust en verwerking.

Wat heb je een prachtige naam gekozen!
Heel veel sterkte met het verlies van Kruimel en Tos. :(:)

huricane
Berichten: 794
Geregistreerd: 05-01-09

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 07:09

Hier ook dikke tranen, wat heb je mooi en liefdevol over haar geschreven.
Nogmaals heel veel sterkte. Y;(

tones

Berichten: 5290
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 07:11

Wat een afschuwelijk verhaal Sanex.
Zelf ook meegemaakt met mijn lieve kleine merrietje jaren terug, hoewel zij het zelf nog 2 dagen volhield.
En Tos, hoevaak ik Otje niet voorgelezen heb aan de jongens. Tot vervelends toe.
Heel veel sterkte meid!

Binck8
Berichten: 431
Geregistreerd: 21-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 07:22

Wat heftig dit en wat knap dat je het op hebt kunnen en willen schrijven.
Niemand had dit kunnen verwachten en jij hebt uiteindelijk gekozen voor de rust voor Kruimeltje, ontzettend moeilijk maar het beste wat je kon doen op dat moment. Het rauwe verdriet en alle gevoelens die daarbij horen mogen er allemaal zijn, zo ook de trots op Kruimeltje en Tos, en de mooie betekenisvolle foto's.
Ook dikke pluim voor je man, dit zal op hem ook enorm veel impact hebben, heel knap dat hij er was toen het nodig was.

Hele dikke knuffel, neem de tijd en ben niet zo hard voor jezelf. Kruimeltje heeft het zo goed gehad bij je, jij was ook haar koningin.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23537
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 07:34

Ik zou zo graag m'n armen om je heen slaan, wat een immens verdriet en wat mag kleine kruimel in haar handjes knijpen dat ze jou als baasje heeft gehad..
Je hebt echt alles gedaan en op het moment dat het echt niet meer ging heb je voor kruimel gekozen.
Echt diep respect, dankjewel dat je dit met ons wilde delen. Ik vind je een held :(:)