Omdat het aftellen inmiddels kan beginnen, heb ik besloten toch een topic te openen voor mijn merrie!
Even een paspoortje van mijn merrie:
Naam: Illustrade VKH (roepnaam Lilly)
Leeftijd: (bijna) 9
Schofthoogte: 1.68 (laatste gemeten op 4 jaar).
Afstamming: Davino V.O.D. x Jazz

Vader to be is de hengst Filou, welke vanaf dit jaar bij Dinja van Lieren staat. Filou is een For Romance x Sir Donnerhall en is 1.71 groot.
Vorig jaar juni heb ik Lilly naar Lauw van Vliet gebracht om te insemineren. Ze was mooi in 1 keer drachtig.

Hier was ze 18 dagen drachtig van Spruit.

Op deze foto was ze 35 dagen drachtig van Spruit. Alles ging dus goed. Het lange wachten begon toen.
Met 97 dagen hebben we nogmaals gescand ivm de Gust regeling. Gelukkig bleek ze nog steeds mooi drachtig te zijn.
Inmiddels zijn we dus al een stukje verder in de dracht. Het grootste deel van haar dracht heeft ze lekker met haar vriendjes in de kudde gestaan.

Mijn oude merrie 'Oma' zoals ze de laatste jaren wordt genoemd, ging na het rijden steeds kijken of alles wel goed ging met Lilly. Oma heeft zelf bij mij ook 2 veulens gehad, dus weet precies hoe het gaat.

Verder heeft ze heel wat afgekriebeld met haar andere vriendjes. Haar favoriet is mijn 4 jarige D-pony.
Inmiddels is Lilly 303 dagen drachtig. Sinds 2 april is ze van stal verhuisd naar haar kraambox. Ze staat lekker rustig op stal, al mist ze haar maatjes wel een beetje.

Ze ziet er uit als een olifant, haar regendeken kan amper nog dicht. Ik ben dus onwijs toe aan beter weer, zodat de jas lekker uit kan blijven.
Mevrouw is ook langzaam aan haar uier begonnen. Dus hopelijk laat Spruit niet te lang op zich wachten.
Komende week gaan we de camera ophangen, want ik heb het gevoel dat ze niet heel lang gaat wachten.
Vanaf 25 april kan ze veilig bevallen.
Inmiddels kan ik Spruit wel uit de buik kijken. Hopelijk jullie ook.
Volgen jullie mee met Lilly's laatste loodjes?