Wij krijgen dit jaar 3 pony veulentjes

De tweede komt elk moment uit onze merrie Emma!
Emma van stal de Wilde (V: In de ban van Pjotr) hebben we zelf gefokt en is ons WPCV/ NAS 1ste premie ster merrietje, ze is valk van kleur en meet 1,20. Emma is bereden onder het zadel door kinderen en is een geweldige kinderpony

Ze is gedekt met onze eigen hengst Trinityhouse Perfect Storm. Deze hengst hebben wij geïmporteerd uit Engeland en geeft mooi vreemd bloed in onze fokkerij. Perfect Storm is zwart fewspot van kleur en meet 1,26, hij is 1ste premie goedgekeurd bij het KNN/ British Spotted Pony/ WPCS en WPCV.

Emma is vandaag 323 dagen drachtig. Vorig jaar beviel ze met 324 dagen dus dit topic komt wel heel krap

Vorig jaar had ze haar eerste veulen en ook van dezelfde hengst, dit is een prachtig donkerbruin shabrak hengstveulen geworden

Het derde veulentje die we verwachten is van onze mini merrie Lola. Lola is een BMP/ NMPRS stamboek opgenomen merrietje van 82 cm, haar kleur is vos schimmel bont (heterozygoot schimmel en heterozygoot bont).
Dit was ze in keuringsconditie, nu een dik wit shetje hihi

Lola is getest op de vier dwerggenen en hier vrij van.

Ze is drachtig van Scott Creek Momentus Commotion, een 1ste premie goedgekeurd NMPRS/ AMHA hengstje van 80 cm.

Dit wordt Lola haar 5de veulentje. Ze heeft al eens eerder een veulentje van dezelfde hengst gehad en dat was een prachtig vosschimmel hengstveulentje geworden.

Lola is nu 237 dagen drachtig en is dus uitgerekend half juli maar het zou dus ook al eind juni kunnen zijn!.
Ze is tegelijk met mij uitgerekend want ik heb zelf ook een baby in mijn buik (ik ben hoogtechnologisch draagmoeder, ik help een vriendin), dus dat wordt wel spannend wie er eerder gaat, ik vermoed Lola en dan kan ik er nog mooi bij zijn

Ons derde veulentje is al geboren op 1 maart dus daar komt dit volg topic te laat voor

Uit onze Engelse 1ste premie KNN/ WPCV merrie Trinityhouse Pageant (volle zus van onze hengst Trinityhouse Perfect storm), bruin fewspot, stokmaat van 1,35. Hele goede kinderpony met veel springtalent.

Heeft uit de NRPS hengst Leuns Veld's Winston JR:

Een prachtig valk appaloosa merrieveulentje gekregen

Sally (zoals we haar noemen) is inmiddels ook weer geïnsemineerd voor een 2023 veulen dus spannend afwachten of ze al drachtig is

Leuk als dit topic gevolgd wordt, al is het een beetje laat gestart, ik zal regelmatig updates plaatsen maar zal je net zien dat Emma vannacht al bevalt ofzo