Veronia, mijn in 2015 geboren Groninger merrie, gaat ons hopelijk in 2023 weer verblijden met een veulen.
Paspoortje:
Veronia (Macho Polo x Oliver)
Stokmaat: 1.70
L1 dressuur

In 2021 heeft ze haar eerste veulen gehad van de duitse hengst Eckstein's Eminenz. Een heel goed gelukt merrieveulen die ervoor heeft gezorgd dat ik 4 generaties uit mijn merrielijn in bezit heb (gehad). Ook een leuk weetje, ze mocht zich in 2021 Zilveren Bokt merrieveulen noemen

En dan nu, de aanstaande vader, niet geheel onbelangrijk. Ik heb mijn keuze laten vallen op de 4-jarige hengst Löwenkönig (Löwenherz x Indygo).

Wederom een duitse hengst, maar deze maand op de keuring aangewezen om te mogen dekken voor het Groninger Paard. Een hengst die mooi in het model staat, die met veel kracht en schoudervrijheid beweegt en die een fijn, meewerkend karakter heeft. Met zijn stokmaat van 1.63 is hij geen reus, maar mijn merrie heeft maat genoeg en lijkt dit ook te vererven.
Ik denk dat deze hengst een mooie combinatie met mijn merrie zal vormen. Iets minder ruglengte, sterke achterhand, wat meer bewegingsruimte uit de schouder, in het front vind ik ze beide goed en in karakter ook.
Nu is het nog even geduld hebben tot we kunnen beginnen. Veronia staat op dit moment hengstig, dus we kunnen langzaam beginnen met tellen en berekenen. Ik wil niet eerder dan in april beginnen omdat ik het wel belangrijk vind dat het veulen straks zo snel mogelijk lekker veel naar buiten kan en het liefste met een beetje mooi weer natuurlijk!