Nu we de achtste maand van de dracht in zijn gegaan, wordt het wel eens tijd om “het” topic aan te maken!
Inmiddels ben ik alweer 9 jaar de troste eigenaresse van mijn lieve Stip. 9 jaar geleden troffen we elkaar op de Zuidlaardermarkt waarna ons avontuur samen begon.
In deze 9 jaar hebben we al veel dingen meegemaakt, en eigenlijk zijn dit allemaal positieve dingen. Nadat ze zadelmak gemaakt is, heb ik haar verder opgeleid tot wat ze nu kan. En dat is geen topsport niveau, maar ik ben erg trots op wat we hebben bereikt. Inmiddels rijden wij geen wedstrijden meer maar genieten we vooral van vele buitenritten.
Omdat de sport toch iets is waar ik verder in wil komen, kwam het idee om met Stip te fokken regelmatig naar voren. Stip is qua karakter het meest fijne paard wat je kan hebben, en ook onder het zadel doet ze het niet verkeerd. Echter mist ze net dat beetje motivatie en aanleg vanuit zichzelf om verder te komen in de sport.
Daarom hebben we, na jaren dromen, afgelopen jaar de knoop doorgehakt en Stip laten insemineren. Omdat mijn voorkeur uitgaat naar de springsport hebben we gekozen voor een springhengst.
Met heel veel trots kan ik meedelen dat Stip op 29 april uitgerekend is, op haar eigen verjaardag

Even voorstellen, dit is Stip:

Stip (Miss Ori van Pippi’s Farm) is een 11 jarige Nederlandse Appaloosa merrie van 1,64m hoog. Haar vader is Orinoco en vader van moeder is Zip’s Jewel. Samen hebben we het tot de L2 dressuur en L springen geschopt.
Dat zag er dan zo uit:

En dit is de man die ons perfect leek voor haar, Ibolensky!

Stip heeft als een eerder een veulen gehad. Toen we haar als 2,5 jarige merrie kochten, bleek ze drachtig te zijn. Uiteindelijk kwam Fay ter wereld. We hebben 7 jaar genoten van Fay en uiteindelijk besloten een passend huisje voor haar te vinden omdat Fay destijds bij ons niet de aandacht kreeg die ze verdiende. Ze heeft een super huisje gekregen en eerlijk is eerlijk, ze is prachtig. Fay haar vader was een zwart bonte quaterhengst, dus ik ben erg benieuwd wat Stip er met Ibolensky van gaat bakken, aangezien zelfs de kruising quater al erg geslaagd was!

En nu is het nog vier maanden uitzitten en dan hopen op een gezond veulen!
We zullen het veulen zelf aanhouden als opvolger!
Hopelijk vinden jullie het leuk om ons de komende tijd te volgen!