We beginnen met Cartron Flaxen Sarah, aka Flax, uitgerekend 18 maart;

Hier van de zomer met haar 2021 merrieveulen, vader onbekend, maar bleek een LP te zijn (en ook nog eens pssm1/pssm2 vrij te testen, dus een blijvertje).

Inmiddels al weer wat ronder!
Zij is drachtig van onze eigen ggk hengst Royal Oak;

Kleurkansen;
Red (Chestnut/Sorrel)
Silver Red
Palomino
Silver Palomino
Silver Buckskin
Bay
Silver Bay
Buckskin
Dan gaan we door naar de volgende maar, wanneer Djune is uitgerekend, op 18 april;

Djune is een grote valkmerrie en drachtig van Finley van Stal Roseboom;

Kleur opties;
Buckskin
Silver Buckskin
Silver Perlino
Bay
Silver Bay
Perlino
Dan door naar de maand mei, voor velen een bekende hier op Bokt, dan is namelijk Una uitgerekend, op 17 mei;
Van haar hebben we helaas nog niet veel beeldmateriaal, maar vorig jaar stond ze er hoogdrachtig zo bij;

En nu staat ze zo;

Una is een donkere valk en gedekt door Hotspot for Des Lions , oudere foto omdat we hem niet meer in bezit hebben;

Kleurkansen;
16.41% - Bay
16.41% - Bay Appaloosa
16.41% - Buckskin
16.41% - Buckskin Appaloosa
6.25% - Red (Chestnut/Sorrel)
6.25% - Red (Chestnut/Sorrel) Appaloosa
6.25% - Palomino
6.25% - Palomino Appaloosa
2.34% - Black Appaloosa
2.34% - Smoky Black
2.34% - Smoky Black Appaloosa
2.34% - Black
Door naar de maand juni, dan mogen we er 2 verwachten zelfs!
Op 13 juni is San Cler Mellow Yellow uitgerekend;

Zij is onze palomino pearl merrie, in 2021 heeft ze een prachtig cremello hengstveulen gegevens van Hermits Pride (inmiddels is hij verkocht en staat in Duitsland) en nu is zij dragend van Royal Oak;

Kleurkansen (even zonder alle percentages, sorry)
Palomino
Palomino Pearl
Silver Palomino
Silver Palomino Pearl
Red (Chestnut/Sorrel)
Red Pearl
Silver Red
Silver Red Pearl
Cremello
Smoky Black
Smoky Black Pearl
Silver Smoky Black
Silver Smoky Black Pearl
Buckskin
Buckskin Pearl
Silver Buckskin
Silver Buckskin Pearl
Perlino
Silver Perlino
Smoky Cream
Silver Smoky Cream
Bay
Bay Pearl
Silver Bay
Silver Bay Pearl
Maar om het kleurtechnisch gezien dan wat makkelijker te maken gaan we door naar de volgende dame, dat is namelijk Fleur, uitgerekend op 17 juni;
Fleur is een grote (1.69) Fries X KWPN, minimaal tobiano en drachtig van een Clysedale hengst;

Fleur kwam per toeval op mijn pad en staat hier eigenlijk als een soort 'retraite' en oh oh oh wat is het een fijne merrie! Ze loopt af en toe een buitenritje en staat verder hele dagen te kroelen met Ferre, de ruin van onze dochter.
Qua kleurkansen, qua genetica niet helemaal bij mij bekend, van beide ouders niet, qua vosfactor, maar kans is groot dat beide geen vos dragen en de hengst homozygoot op Agouti is.
25.00% - Bay
25.00% - Bay Sabino
25.00% -Bay Tobiano
25.00% - Bay Tovero
Afwachten dus maar gewoon

En dan springen we door naar het najaar, deze merrie was ook eigenlijk totaal onverwacht, maar ze is fantastisch, namelijk Shandy! Zij is normaal gezien uitgerekend op 16 oktober (jeps, laat maar gelukkig hier in Frankrijk beter te doen);

Zij is een vos sabino.
De hengst die haar gedekt heeft staat tijdelijk bij mij voor hij weer volgend jaar zomer terugkeert naar Nederland, wat een geweldig dier!
SD The Bash

Dat wordt normaal gezien zijn 1e veulen.
Qua kleurtjes is het vrij eenvoudig;
50.00% - Black
50.00% - Black Sabino
Gokjes zijn toegestaan, maar ik beken eerlijk, ik houd het niet zo goed bij

https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... vnw/videos