Nieuw jaar, nieuw veulenseizoen. En wat kijk ik er naar uit. 2021 was voor mij een jaar om snel te vergeten. Onder andere door het verlies van mijn lieve oude en allereerste pony Blacky, maar later ook ons veulen Spots N Dots Rise-Up King Lous XIV. Daarnaast ging het ook niet vlot met de lammetjes en de konijnen, dus laten we maar gauw doorspoelen naar een hopelijk leuk en geslaagd veulenseizoen in 2022.
Dit jaar kunnen we veel en lang uitkijken naar veulentjes!
Het seizoen kan namelijk al snel beginnen. Ik stel even de paardjes voor!
Als eerste hebben we Poppy. Poppy was volgens de verkoper zeker niet drachtig, want ze was nog maar net hengstig geweest. Maar eenmaal thuis wou Poppy nogal graag de hengstige merries dekken. Alarmbellen gingen af. Tumor op de eierstokken ofzo? Tweeslachtig? Of toch drachtig? In elk geval was er voor alles een scan nodig. En ja hoor. Poppy was gewoon al een heel eind drachtig. We konden niet inschatten hoever, behalve dat het zeker meer dan 2 maanden moest zijn gezien we het vruchtje niet meer goed konden zien (ze is ook heel klein en smal dus konden niet te ver gaan).
De vorige eigenaar gecontacteerd en plots was ze in de zomer gedekt, heel de winter bij een jaarling in een stalletje gestaan en enkele weken voor ik ze kocht ook nog bij een hengst gelopen. Ze dachten dat ze niet drachtig kon worden en verkochten haar daarom blijkbaar.
Ik ben niet zo blij gezien dat Poppy heel klein en rank is. En dan moet je heel selectief zijn. En selectief zijn is niet gebeurd. Dus dat wordt weer als een havik erbovenop hangen

Maar goed.
Poppy, GDF Riders Guilietta. Nmprs merrie van 79cm.
Foto niet zo flatterend, ze kwam hier als een dunne, kreupele luizenbaal toe. Gedekt door onbekende hengst, zwartbont of palomino.
Uitgerekend vermoedelijk januari, kan vroeger of ze kan het uitrekken

Als 2e is voor februari/maart de NMPRS/NAS merrie Mona aan de beurt. Ramona V.d Kuene is gedekt door de 1e premie panterbonte nmprs hengst Calisto vd Witte Gracht.
26 februari 330 dagen.

Volgende in rij is Desi. Desi is een Nmprs/AMHA merrie van 85cm. Desi heb ik helaas drachtig gekocht van een onbekende hengst. Nuja onbekend. Ik heb hem wel gezien, maar zonder papier. Hij was silver grullo.
We hebben bij de scan een beetje moeten gokken gezien er geen dekdatum is. Het wordt ook haar eerste veulen.
Geschat rond 2 april 330 dagen.

Daarna hebben we onze Quinn. Onze NMPRS smokey black frame en splash overo van 85cm. Zij werd ook gedekt door Calisto. Ook zij is een maiden merrie, dus weer lekker spannend!

Dan gaan we naar Winnie. Een AMHA/Nmprs merrie van 79cm. Zij is de mama van Desi en komt van dezelfde plek. Zij is dan ook drachtig van dezelfde silver grullo hengst.
Winnie is gegokt op 2 mei 330 dagen.

We kijken natuurlijk ook weer uit naar het veulentje van onze allerliefste Suus. NMPRS van 94cm. Ook hier zelf geboren

18 mei 330 dagen

Suus wordt gevolgd door Wiske! Wiske is een AMHA/NMPRS merrie van 83cm. Het wordt Wiske haar tweede veulen. Wiske is op date geweest met JS Deputy you’ve Got a friend. 1 van mijn favoriete hengsten. En dubbel zo emotioneel geladen omdat het ook de vader is van Koning, het veulen dat we verloren zijn.
Wiske zit 28 mei op 330 dagen

En dan is er nog Lonneke! Onze mini shet! Zij is weer gedekt van Olaf voor hopelijk weer zoiets liefst als haar veulentje Poppemie dit jaar

Met Lonneke moesten we geduld hebben en met de allerlaatste poging was het prijs.
Lonneke zit 7 juli op 330 dagen.

Zo, dat was een hele boterham! Ik hoop weer een aantal trouwe volgers terug te mogen zien, maar nieuwe namen zijn minstens zo leuk!