Uitbreiding in de drakenkudde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mooney

Berichten: 7759
Geregistreerd: 07-05-06

Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-21 22:42

Wat is er nu leuker dan twee drakenpony's? Vier drakenpony's uiteraard!

Een van de twee huidige draken is nog druk in beraad of ze wel mee wil werken aan onze plannen, maar mijn handen begonnen toch te jeuken om in een nieuw KS-MK topic te gaan kletsen in plaats van ons oude kraamstal ITP maar te blijven misbruiken. Dus bij deze ga ik onze Drakenkoningin vast aan jullie voorstellen en mocht onze Drakenkroonprinses zich er nog bij willen voegen dit jaar, dan kijk ik een mod wel even heel lief aan of ze haar erbij willen zetten.

Vijf jaar geleden maakte ik ook een topic aan, over de toenmalige dracht van Kirs. Om mezelf even te kakken te zetten zal ik even de eerste zin daarin quoten:
Citaat:
*\o/* Voor 2017 mag ik ook een topic aanmaken hier bij merries kijken. Voor 1 keertje, want ik ben zo'n emotionele muts die geen dieren weg kan doen.

Uhm.... tja.... Emotionele muts ben ik nog steeds. Maar ondertussen 5 jaar ouder, met iets meer mogelijkheden... en dus kwam daar toch de drang om de kudde uit te breiden. Voornamelijk omdat Kirs nu nog niet oud is, maar ik haar over een jaar of 4 graag wel een actief pensioen zou gunnen en ik dus graag een opvolger zou hebben. Daarnaast voor de mogelijkheid om in de toekomst samen met mijn vriend op pad te kunnen. Besloten dat twee veulens dan beter zou passen, ook besloten er eerst een jaar over te denken. En in het voorjaar 2021 was dat jaar op en lagen het idee en de mogelijkheden er nog steeds (plus een jaar lang aan hengstenplannen).
Dus werd het idee gepromoveerd tot een echt plan. 2021 is voor veel fokkers een gek jaar, wij hebben ook de nodige uitdagingen gehad. Van last minute hengstenwissels door corona, concoursen en andere gekkigheid tot tegelijk met je merries beginnen en eindigen met 1 merrie die eigenlijk iets te vroeg uitgerekend is en 1 iets te laat (of die leeg blijft) :Y) .

Vosmerries doen toch waar ze zelf zin in hebben zullen we maar zeggen :')
Nu eerst het podium klaar voor Kirs, mijn 'stammerrie' met een gouden randje. Bikkelhard en veelzijdig. Al 13 jaar maken we samen onze avonturen mee: dressuurwedstrijden tussen de paarden, spring- en crosstrainingen, ritten met de kar, demonstraties vrijheidsdressuur of rijden zonder hoofdstel, mijn eerste ervaring met een veulentje fokken en gewoon lekker samen zijn.
Alles kan, maar wel in overleg en niet omdat het moet. Vandaar dus Drakenkoningin, al heeft ze haar meeste wilde haren doorgegeven aan haar dochter. Nu kijkt ze rustig vanuit haar troon met een lichtelijk geïrriteerd hoofd neer op haar volk. Totdat er gewerkt moet worden, dan is er nog vuur genoeg.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Kirs is gedekt door Leuns Veld’s Winston jr. . Winston Junior was tot voor kort een goedgekeurde hengst bij het NRPS die Welsh gefokt is. Hij is Z1 dressuur en onlangs verkocht naar de VS als hunterpony. Hij komt uit een lijn met veel sport en zijn eerste jaargang is ondertussen onder het zadel en laat ook leuke dingen zien.

Afbeelding
Afbeelding


Ik hoop een fijne dressuurpony te fokken die ik ook mee kan nemen naar een springparcours of oefencross, dus veelzijdig met een beetje extra focus op dressuur. Verder is het originele plan dat dit de pony wordt waar mijn vriend ook mee uit de voeten kan, dus ietsjes minder gek dan ik normaal kies zou niet verkeerd zijn. Maar wel binnen onze drakenfamilie termen uiteraard, ik heb graag een pony die een beetje voor zichzelf kan denken. De kleurenopties komen me verder goed uit, 50% kans dat ik mijn vossencollectie kan uitbreiden en 50% kans op palomino, waar ik ook best voor te porren ben.
Kirs is uitgerekend op 22 maart 2022 (340 dagen), vanaf 2 maart is de 320 dagen grens dus bereikt. Met haar vorige dracht droeg ze 338 dagen.

Kirs heeft in 2017 dus al een keer een veulen gehad, onze Vu. Even het leven van Vu in vogelvlucht (9 dagen, 3,5 maanden, 2 jaar en 4 jaar):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Vu is dit jaar 4 geworden, ik ben ontzettend blij met hoe ze is opgegroeid. Ze heeft een stapje voor op haar moeder wat betreft gangenwerk en algemeen gesproken is het een beetje de stalclown. Voor het mooie mist ze net een beetje maat/bot, dus ik zou graag een iets grotere versie willen om lekker mee te gaan knutselen onder het zadel. Vanaf midden april zijn we al aan het onderhandelen met Vu, helaas borg ze in eerste instantie de eicellen veilig op en zijn de inseminaties die volgden nog niet succesvol geweest. Vandaag is ze voor de laatste keer geïnsemineerd, het zal dus afhangen van de laatste scan of ze zich bij de hoofdpersonen van het topic gaat voegen of dat ze liever een sidekick wordt. Voor nu hou ik het dus even bij Kirs.

Tijdens de vorige dracht heb ik het ontzettend leuk gevonden om alles te delen hier, er komt ook zeker weer een gekke gokjes vragenlijst. Zodat het topic niet ondergespamt wordt, maar we wel weer leuke statistieken kunnen maken en een poultje kunnen houden. Ik zal de link onderaan de OP laten plaatsen zodra we weten of we 1 of 2 veulens mogen verwachten. Vorige keer zijn er 134 gokjes gedaan, ik ben benieuwd of we dat kunnen evenaren.

Nog een andere traditie is het maken van de 30 dagen foto's, de vorige keer heb ik de dracht vastgelegd met een fotoreeks die ik elke 30 dagen aanvulde. Ook dat ben ik weer aan het doen, dus alvast even een beginnetje:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Voel je vrij om gezellig mee te kletsen, om je onder de meeleessteen te verstoppen of om het helemaal niet te volgen. Doe wat jou gelukkig maakt, dan doe ik dat ook :D
Voor de volgers, vast een warm welkom en duim alsjeblieft even mee dat het bij Vu ook allemaal gaat lukken.



Knolselder

Berichten: 4299
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 23:07

Ik ga volgen. Wat is Vu ook echt een knappe rooie zeg! Mooi diep vos! Ik volg voor Kirs, maar duim stiekem nog mee voor Vu :D

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024

Iris82

Berichten: 39830
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 05:27

Ik volg graag. Net als 5 jaar geleden. Met wie heb je Vu dan gedekt?

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

mooney

Berichten: 7759
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-21 07:46

Knolselder, gezellig! Vu is inderdaad bijna agressief oranje haha, het is iets waar je van moet houden maar ik vind het ook een vrolijk kleurtje.

Iris ook weer van de partij, heel leuk! Met Vu had ik deze laatste ronde de kans om te dekken met mijn originele droommatch, dus we hebben voor de laatste poging nog van hengst gewisseld. Ze is dus deze keer geinsemineerd met de Duitse rijpony Dating AT.
Mocht ze drachtig worden dan zal ik de combinatie nog uitgebreid voorstellen. Maar omdat we al bijna 100 dagen zonder resultaat bezig zijn durf ik niet te hard van stapel te lopen. Even een snelle indruk:

Afbeelding


PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:06

Ik kom ook volgen! Ik duim met je mee voor Vu!

mooney

Berichten: 7759
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-21 09:25

Bedankt PineApple, en welkom!


Iris82

Berichten: 39830
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:10

Ik duim echt heel hard voor je. Je hebt toch ieder jaar weer veulens waar je als Bokker toch extra naar uitkijkt. Dat was voor mij toen toch zeker Vu.

Zou het ook wel heel leuk vinden als ze zelf nu ook een babbie krijgt.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

DemiSisa

Berichten: 977
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 18:27

Ik kom ook weer meevolgen, waarschijnlijk vanonder mijn steen. Heb je volgtopic over de geboorte van Vu altijd met veel plezier gevolgt. Hopelijk raakt zij ook drachtig :)

Chiko <3

B + 19 | L1 + 10

KittyDylan

Berichten: 8832
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:01

Jaa natuurlijk volg ik ook weer *\o/*

Hopelijk gaat Vu nog even gezellig meedoen. Maar die moet straks natuurlijk eerst bij mama kijken hoe het allemaal werkt, dat moederschap :j

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

mooney

Berichten: 7759
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-21 20:07

Bedankt Iris, ik heb vandaag weer een beetje een baaldag omdat ik het gevoel heb dat Vu niet gaat pakken. Maar zulke berichtjes zijn dan heel leuk om te lezen.

DemiSisa zo leuk dat je er weer bent, zoek maar een comfortabel plekje onder je steen op :) reageren is altijd welkom, maar ik zit ook graag onder meeleesstenen haha.

KittyDylan ook weer welkom :D haha als Vu de kunst gaat afkijken van moeder dan krijgt kuddegenoot Kruse het zwaar denk ik. Want Kirstens tactiek was volgens mij een week lang overbezorgd zijn en daarna je baby bij de dichtstbijzijnde babysitter dumpen :')


luxxJarig

Berichten: 3502
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:43

Wat een leuke pony's en zo'n leuke en lieve openings post, nu moet ik wel iets zeggen ipv stil mee te volgen... <3

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26093
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:16

Je topic over Vu heb ik stilletjes gevolgd en dit topic ga ik ook volgen!
Je hebt echt zulke leuke pony's.

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

mooney

Berichten: 7759
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-21 22:06

luxx welkom! Super fijn om je berichtje te lezen :D

Firelight ook weer opnieuw welkom, gezellig zo met mensen die Vu destijds ook gevolgd hebben!


amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:09

Wat heb je toch mooie pony's staan!
Nu hopen op een stel net zo mooie veulens :D

Cheyenne0252

Berichten: 271
Geregistreerd: 02-06-11

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:31

Ik volg ook! 1. Omdat het super leuke pony’s zijn en 2. Ik heel erg moet lachen om je vrolijke schrijfstijl. Dus leuk om het komende jaar van alles van jou en je kudde te lezen!

Volg mijn reis als beginnend paardenfotograaf @Cheyennevlottes_fotografie

Kastro Apache mijn vriendje sinds 19-06-2021

mooney

Berichten: 7759
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-21 06:36

De pony's en ik gaan bijna naast onze schoenen lopen van alle leuke reacties. Amber15 en Cheyenne0252 welkom!


Meile
Berichten: 837
Geregistreerd: 20-02-12
Woonplaats: Almere

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 07:32

Sowieso dat ik ook hier terror Vu en mama Kirs ga volgen!
Ik duimde al voor Vu, dus hopelijk heeft ze geluisterd :)

Myrsky

Berichten: 4120
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 07:42

Ik heb de geboorte van Vu en je topic verder altijd in stilte gevolgd, dus uiteraard volg ik dit ook :)

Raise a glass to freedom,
Something they can never take away,
No matter what they tell you.

Nynkster

Berichten: 5327
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:05

Ik kom zeker weer volgen!!
En ga duimen voor Vu! *\%/*

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

_Fleurtjuhh_
Berichten: 485
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Tiel

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:21

Ik volg weer stilletjes mee. Hopelijk is Vu straks ook drachtig!

Contactadvertentie: Leuke meid zoekt prins. Schoentje geen bezwaar...

mooney

Berichten: 7759
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-21 20:32

Veel bekende gezichten, welkom allemaal :D


Arianaaaa
Berichten: 533
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: In a galaxy far, far away

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:07

Ik volg ook weer mee! Heb het topic over Vu destijds ook gevolgd.
Leuke combinaties! Duimen dat Vu straks drachtig is.

mooney

Berichten: 7759
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-21 12:35

Bedankt Arianaaa en welkom terug!


JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Uitbreiding in de drakenkudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 11:06

Yes, nieuw topic! Na je vorige topic gevolgd te hebben volg ik hier ook graag mee :D

Cranio sacraal therapeut voor paarden i.o. | Instructrice werken aan de hand
Instagram | Facebook

mooney

Berichten: 7759
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-21 17:51

Jolisa ook weer welkom, ook een trouwe volger :D

Kirs is ondertussen alweer erg overtuigd dat 3 maanden dracht echt aanleiding is om al met verlof te gaan :') het was mijn voornemen juist om haar wat langer dan vorige dracht mee te blijven nemen in de training zodat ze goed fit blijft. We gaan zien wie het meest vastberaden is, ik vrees dat Kirs gaat winnen uiteindelijk, maar ik hoop dat we op een mooie compromis gaan uitkomen.
Mijn intentie was doortrainen (uiteraard aangepast, vooral om de conditie een beetje op peil te houden) tot de winterstop, meestal is dat december/januari. De intentie van Kirs is volgens mij nu al stoppen en luieren _O- .

Voor de diehard volgers, die vast baby Vu nog wel weten die hem met minder dan 24 uur oud gelijk onder het hekwerk heen peerde.... Ondertussen hebben we een nog mooier hek dat hopelijk drakenkind-proof gaat zijn.
Vu houdt zichzelf graag fit/lenig op haar eigen bijzondere manieren
Afbeelding

En voor de nieuwelingen even wat context (of de diehards die graag willen terugblikken) even doorscrollen naar 2:00:



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemiSisa, ImkeTarek, janneke584, jesss_amigo, Kopmeeuw, Webding en 8 bezoekers