Ik leef altijd erg mee met alle dikke buiken topics, dus nu toch ook maar eentje van onze eigen merrie's.

Wij verwachten dit jaar 2 veulens.

Combinatie 1:
Fell pony merrie Flint's Zyva x NAS hengst Amazing Skyler
1,36 m x 1,35 m
Zyva is een 2de premie merrie, was tijdens de stamboek opname nog wel erg jeugdig, dus we willen nog wel voor een herkansing gaan.
Zyva is niet ingereden, ze wordt gebruikt als fokmerrie en als therapie- en wandelpony voor de cliënten op onze zorgboerderij. Ze is echt een heerlijke merrie.

Hier met haar zoon Flint's Ebony van 2 jaar geleden.
En dit is de papa in spe

Vader en moeder van Zyva hebben we beide in bezit. Dus ik dacht misschien leuk om ook even te laten zien. Vader is 1ste premie/ster hengst en tweevoudig dagkampioen Wellbrow Tommy.

Moeder is ster kroon en dagkampioen merrie Jane fan Skasterlân.

De kleurkansen, ik weet niet of Zyva bruin draagt. Vader en moeder zijn dus zwart, maar er zit wel bruin in de lijn van mama. Ik zit niet genoeg in de genetica om er iets zinnigs van te zeggen, dus ik heb Color Coat Calculator geraadpleegd haha

46.88% - Black
46.88% - Black Appaloosa
3.13% - Red (Chestnut/Sorrel)
3.13% - Red (Chestnut/Sorrel) Appaloosa
Zyva is uitgerekend op 1 april, dus schiet al heel erg op!

Zo staat ze er nu bij.
En dan combinatie 2:
Fell pony merrie Swallowflight Quicksilver (Quinta) x Welsh Cob Flowergirls Towy
1,44 m x 1,50 m
Quinta is dus te groot om opgenomen te worden in het Fell pony stamboek. Ze is een register merrie. 2 jaar geleden hebben we haar laten dekken door de welbekende Cassanova du Bois. Hier is een prachtig valk hengst veulen uit gekomen. Hij is nog in ons bezit en wat een super dier. De koelheid van de Fell pony met wat extra beweging van Cassanova, echt top! Nu hebben we gekozen voor de Welsh Cob Towy om wat meer hoogte en wat meer body te fokken. Liefst met een valk kleurtje

Quinta met haar vorige veulen van Cassanova du Bois, Flint's Camaro.

Camaro

Quinta in jongere jaren, dus kortere manen, maar geeft een beter beeld hoe ze er zonder buik uit ziet haha!
En dan de papa in spe, Towy

De kleurkansen volgens de color coat calculator.
35.16% - Buckskin
35.16% - Bay
11.72% - Black
11.72% - Smoky Black
3.13% - Red (Chestnut/Sorrel)
3.13% - Palomino
Quinta is op 15 april uitgerekend. Ze is een ervaren fokmerrie en heeft al meerdere veulens gehad. Het laatste veulen besloot ze een week te vroeg op de wereld te zetten. Dus geen idee wat ze nu van plan is.

Zo staat ze er nu bij. Niet gepoetst voor de foto

Wij zijn in ieder geval heel benieuwd!