Uiteraard meteen besloten het 2de vruchtje weg te laten knijpen want 2ling dracht brengt vrij wel altijd complicaties en grote problemen met zich mee. Het weg knijpen was erg moeilijk, iedere keer dat het vruchtje werd plat gedrukt bolde het daarna weer op 30 minuten later (continu bezig geweest) was het vruchtje weg. De dierenarts had het niet voelen knappen maar na vele keren plat drukken was het weg en niet meer vindbaar. Conclusie crushen is gelukt. Kleine week later nog een controle en volgens mij met 40 dagen laatste controle.
Conclusie alles zag er goed uit.
Langzaam aan begonnen alle 3 mijn drachtige paarden te groeien........ Maar deze als laatste uit gerekend was al snel veel dikker dan de andere 2 en langzaam maar zeker werd ze groter en groter. Ze is 3 jaar en het is haar eerste veulen. Verder heb ik 1 drachtige merrie ook van eerste veulen die een maand eerder is uitgerekend zij heeft ook een ronde buik maar niet vergelijkbaar met deze merrie en een 12 jarige merrie die al haar 2de veulen krijgt zij is 2 weken eerder uitgerekend maar ook zei is veeeel slanker.
Nu vraag ik me af is het mogelijk dat er misschien toch een 2ling inzit of dat het een gigantisch veulen wordt. En stel het wordt wel een 2ling wat kan ik daar nu nog aan doen om het zo goed mogelijk (indien mogelijk) te laten verlopen.....
Uiteraard heb ik die dierenarts gesproken en die zegt dat het vrijwel onmogelijk is dat er nog een 2de zit..... maar goed alle 2lingen geboren worden, worden geboren omdat ze niet zijn opgemerkt bij de scans......
Hier wat foto's ........ helaas wil ze niet graag op de foto dus een goede foto maken is bijna onmogelijk....
3 maanden drachtig:

Halverwege de dracht:

195 dagen:

210 dagen bijna vierkant:

210 dagen haar slankste kant:

210 dagen 1 van opzij:

Ze moet dus nog ruim 4 maanden en nu gaat het veulen pas echt hard groeien........