In 2015 kreeg ik op mijn verjaardag te horen dat ik de keuze moest maken om mijn prachtige merrie te opereren of in te laten slapen... Door toedoen van derden heeft ze een blessure opgelopen, waardoor ze enkel door een operatie nog een kans op een leven had.
Na een jaar druk bezig te zijn geweest met revalideren, waarin ze heel vaak aan een zijden draadje heeft gehangen, was ze eindelijk buiten de levensbedreigende zone aangekomen. 5 jaar heb ik geprobeerd om haar weer goed op de rit te krijgen, waarna ik afgelopen februari besloten heb om haar op haar 11-jarige leeftijd vervroegd op pensioen te zetten. In ieder geval voor nu... Want elke keer de klap in mijn gezicht dat ze toch weer onregelmatig liep was ik even zat.
En aangezien ik toch wel erg graag nog een nakomeling van mijn topper wilde hebben, heb ik besloten om een veulentje te fokken. Ik weet namelijk dat Ellie enorm graag nog wil werken, maar dat haar lichaam gewoon even niet meewerkt. Ik hoop dan ook dat ze enorm kan gaan genieten van het moederschap van aankomend jaar!
Helaas had Ellie een beetje moeite met aarde op haar nieuwe plek, waardoor ze geen goede cyclus leek te krijgen. Na veel wikken en wegen, toch nog een keer verhuisd waar ze meer kennis hadden van zaken. Dit leek de juiste keuze, want binnen 2 dagen kwam ze uit haar vacht en binnen 2 weken had ze haar cyclus.
De tweede cyclus bleek een succes en is ze drachtig gescand van Komme Casall! Op de 26 dagen heb ik een enorm klein kloppend hartje mogen zien.

Op 2 juni verwacht ik dus een Komme Casall x Namelus R x Quasimodo Z
Ellie heeft altijd enorm veel moeite gehad om op gewicht te blijven, maar de hormonen lijken haar veel goeds te doen!
Het eerste overzicht van 0,1,2 en 3 maanden! En op dierendag vieren we de 100 dagen dracht (ook al is ze dan 99 dagen officieel).