Ben er al lekker op tijd bij, maar zo enthousiast dat ik nu al niet langer meer kon wachten en we moeten nog zo lang!

Ook vind ik het heel leuk om het vervolg van haar dracht en straks het veulentje bij elkaar te verzamelen, dus hierbij alvast een volg topic van mijn knappe vosmeisje die volgend jaar haar eerste veulentje verwacht!
Ze is op 3 Mei 2021 uitgerekend!
En het wordt sowieso zeker een gouden veulentje!

Odette van de Beekerheide
Een 11 jarige D-pony merrie van 1,48m.
Haar vader is de New Forest hengst Orchid's Floris, die toevallig ook in Zweden staat en hier op het hoogste niveau succesvol uitgebracht wordt in de springsport.
Haar moeder is Cleo van de Beekerheide, een dochter van Conrad SR en de zeer bekende en succesvolle merrie Coco Valrosa (van Kooihuster Folkert).
Uit haar directe moederlijn komen heel veel succesvolle pony's en goedgekeurde hengsten, zoals His Royal Badness DK en zijn moeder en A kader pony Nina van de Beekerheide, verder ook de A kader pony Ciske van de Beekerheide, de goedgekeurde hengsten Composer van de Beekerheide, Ico van de Beekerheide en nog veel meer succesvolle pony's en goedgekeurde hengsten!
Ze is nu drachtig van de Deense kampioen Strandgaards Mangold.

Strandgaards Mangold
Een 6 jarige D-pony hengst van 1,43m.
Hij is in Duitsland en Denemarken goedgekeurd met zeer hoge cijfers (waaronder een 10 voor de draf en rijbaarheid/instelling en karakter en een 9 voor de galop) en werd daarnaast kampioen in Denemarken.
Zijn vader is de welbekende Duitse rijpony hengst FS Mr. right
Zijn moeder is een dochter van eveneens zeer bekende en succesvolle kampioenshengst FS Champion De Luxe.
Mangold is een cremello en Odette een vos, kleur van het veulen is dus niet zo spannend, namelijk 100% kans op een gouden veulentje! Een palomino dus.

Enige verrassing is dus of het een merrie of hengst wordt en hoeveel wit er op zit (ik hoop heel veel haha).
Nog wat foto's van Mangold:

De zoektocht naar een kwaliteitsvolle hengst was nog een beste uitdaging voor mij. Aangezien ik dus ik Zweden woon en er in Zweden geen hengst beschikbaar was die in mijn complete plaatje past, moest ik buiten Zweden gaan kijken. Helaas staan er niet zo veel pony hengsten op een EU station wat dus wel een verplichting is, maar enorm blij met deze hengst als keuze! Kijk ook enorm uit naar haar veulen volgend jaar!
Ook maakt Zweden het nog wat lastiger, omdat KI en alles er om heen niet aan huis gedaan mag worden en ook alleen door dierenartsen met een extra opleiding. Het dichtsbijzijnde KI station is ongeveer 100km waar we de pony's dus heen gebracht hebben vorige maand. Odette was direct in één keer mooi drachtig, helaas wil de andere merrie nog niet goed hengstig worden. We hebben momenteel ook maar 2 thuis staan (en 4 jonge hengsten, maar daar zet ik ze maar niet bij haha). Dus staan ze allebei nog op het station.
Gisteren weer even bij beide merries op bezoek geweest en Odette is echt heeel duidelijk heel drachtig haha. Naar ons toe super knuffelig en aanhankelijk en naar andere paarden (behalve haar grote vriendin gelukkig) enorm bitchie en boos.

Ze is vandaag 20 dagen drachtig, foto's van gisteren en toen dus 19 dagen (ze heeft echt zo'n lieve zwoele blik in haar ogen

zien jullie ook al die baby buik?!

Grapje natuurlijk haha
En de mafkees toen ik haar vertelde dat ze maar snel hengstig moet worden

Zodra de andere merrie ook geïnsemineerd is, gaan we ze eindelijk weer ophalen! Dus hopelijk blijft het niet alleen bij dit veulen! Nog even hard duimen dus.
Wil ook kijken of het lukt om elke maand een baby buik foto te gaan maken, wel leuk om te zien vanaf wanneer er veranderingen zichtbaar worden.

7 juli heeft ze haar 40 dagen scan.