In 2017 was mijn palomino merrie in mei uitgerekend. Helaas beviel ze van een waterhoofd veulen. Lady is toen pleegmoeder geworden van een Friese hengst, Dirk. Dirk is zilveren hengstveulen van bokt geworden. Helaas is Lady na 2 dagen overleden aan een scheur in de baarmoeder.
Haar verhaal:
https://www.bitmagazine.nl/het-afscheid ... tly/86494/
En haar volgtopic destijds :
[KS-MK] Mijn kindje krijgt een kindje!
Toen probeerde wij met Abby een veulen te fokken met de gewonnen dekking van Lady. Ze was in 1 keer drachtig. Helaas heeft ze na 60 dagen haar vruchtje verloren.
Haar volgtopic
[KS-MK] Gunnen ze ons nu het geluk? Paard x Pony
Voor 2019 hadden wij Abby en Zilver drachtig. Helaas is Abby in december overleden aan koliek. Ook haar 7 maand oude ongeboren veulen heeft het leven helaas gegeven... Zilver heeft wel een prachtig merrieveulen gekregen , Laventhe.
Topic
[KS-MK] Speciaal zwart goud verwacht!
In 2020 hebben we een mooi hengstveulen van Just Wimphof gekregen van Fayola , de dochter van Abby. Jethro go Lightly. Hier heb ik geen topic van.
En nu zijn we dan hier! Vorig jaar Zilver drachtig proberen te krijgen van bonte hengst Elvis BP27, dit was helaas niet gelukt. Toen terug gedekt met Bartele 472. Ze had er dat jaar echt geen zin in. Na 4 pogingen en een hengstenwissel heb ik het er maar bij gelaten.
Dit jaar zijn we begonnen met 3x diepvries van Uldrik 457. Uldrik staat in Amerika en is inmiddels ruin door teelbalkanker. Uldrik heeft voor ons veel waarde, mijn moeder heeft altijd zijn moeder Eeke fan e vestahoeve gereden. Ook waren wij altijd bij de fokker van Uldrik, die helaas is overleden. Maar helaas is het niet gelukt.
Toen besloten om voor Omer te gaan. Mede door zijn lage verwantschap/inteelt en zijn mooie bouw en sterk achterbeen. 1x gedekt en direct drachtig! Zo blij!
Ze is 5 april uitgerekend
Kleurkansen zijn saai, ze is homozygoot zwart

Namen moeten beginnen met P Q R S
Omer 493

Zilver

En haar veulen van vorig jaar, Laventhe

Wie wil er een gokje doen? Datum en geslacht