Verrassings-mini op komst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaike1994

Berichten: 2049
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: België

Verrassings-mini op komst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 23:26

Hallo iedereen,

Sommige zullen me nog kennen van enkele jaren geleden, toen Vanille bevallen was van Nadirah :) en daarbij 363 dagen gewacht had om te bevallen :')

Nu hadden we vorig jaar eind juni een pony gekocht voor mijn dochter. Nmprs merrie'tje met stamboek. Onze lieve Skye <3

Skye had een hengstenveulen (Fuego) die tussen april en half mei 2019 geboren zou zijn, hij was er uiteraard bij toen de haar kochten, maar als hij oud genoeg was, is hij naar een nieuw huisje gegaan.

Skye & Fuego :

Afbeelding

Tegen oktober viel het ons op dat Skye nog geen enkele keer hengstig was geweest. Na navraag bij de vorige eigenaars te doen, hoorden we dat de hengst bij Skye had gelopen tot vlak voor we haar kochten. Dus ze kan gedekt zijn v half april - eind juni, afhankelijk van wanneer Fuego geboren is.

We lieten haar scannen in oktober. Poging 1 mislukt, ze was te klein om inwendig te scannen.
Week daarna kwam dierenarts terug om uitwendig te scannen, maar dat was helaas niet zo duidelijk. Ook omdat we totaal niet wisten hoever ze zou moeten zijn als ze drachtig was. Maar omdat het dus niet duidelijk was, ging dierenarts er 90% van uit dat ze niet drachtig was.

We hebben een hele drukke winter gehad, mijn zoontje die heel ziek was en in het ziekenhuis lag en nog enkele andere onverwachte problemen. Dus het was telkens snel de paarden voederen, stal doen en de andere noodzakelijke dingen. Maar voor de rest deden we niet zoveel met hen. Tot ik begin maart vond dat haar buik precies wel veranderde. Ook haar uier was anders dan daarvoor dus daar maakte ik een foto van.


Afbeelding

Vorige week maakte ik opnieuw foto's v buik en uier en merkte ik toch wel weer verschil :


Afbeelding


Afbeelding

We vermoeden dat ze dus wel drachtig is. Ze is nog steeds niet hengstig geweest ook.
Haar uier is langs achteren wel nog behoorlijk leeg, dus ik verwacht het niet meteen. Wat denken jullie?

juuljb

Berichten: 753
Geregistreerd: 30-05-17
Woonplaats: Kaapstad, Zuid-Afrika

Re: Verrassings-mini op komst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:05

ziet er veelbelovend uit, spannend!

othelloster

Berichten: 2309
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Verrassings-mini op komst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:18

Ik denk wel dat deze dame drachtig is.

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Verrassings-mini op komst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:21

Meestal als ik dit soort topics zie zijn het gewoon obesitas shetten. Maar bij deze kun je er wel vanuit gaan dat ze drachtig is!

Ik zou gokken op de eerste veulenhengstigheid, dus ongeveer 10 dagen na de geboorte van het eerste veulen.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Verrassings-mini op komst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 16:27

Hey Maaike! :D

Wat een leuke verrassing :)) Ik volg ook mee :j

novaaaasje
Berichten: 197
Geregistreerd: 20-01-19

Re: Verrassings-mini op komst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 16:31

Dat is nog een verassing! Leuk hoor ik volg!

Sammy2000

Berichten: 355
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: Katwijk

Re: Verrassings-mini op komst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 16:53

Ik denk dat er wel wat in zit, ik ga zeker volgen!!

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 16:56

Skippybal op pootjes ! :D
Zeker weten dat daar een kleintje inzit :=

maaike1994

Berichten: 2049
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-20 23:33

Wat leuk dat jullie willen meevolgen :)
Gokjes doen mag altijd :D . Mijn dochtertje van 3j gokt op een bont merrieveulen <3 .
De hengst waar ze bij gelopen heeft, is ook de papa van Fuego. Dus het zou een volle broer/zus worden. Ik denk dat ik ergens nog een foto van hem heb, die zal ik morgen eens zoeken.

Hey Djoena! Lang geleden (ben zelf ook een tijd niet meer actief geweest op bokt). Hoe is het nog met jou en je paardjes?

maaike1994

Berichten: 2049
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-20 23:49

Utixo schreef:
Meestal als ik dit soort topics zie zijn het gewoon obesitas shetten. Maar bij deze kun je er wel vanuit gaan dat ze drachtig is!

Ik zou gokken op de eerste veulenhengstigheid, dus ongeveer 10 dagen na de geboorte van het eerste veulen.


Hihi ja daarom dat ik ook twijfelde, nog nooit met een mini gefokt en hoorde dat die sowieso snel dik zijn :') . Maar haar buik krijgt nu echt wel de 'typische' vorm en doordat de uier verandert en ze dus blijkbaar toch een hele tijd bij de hengst gelopen heeft.. Werd het vermoeden dat ze drachtig is alleen maar groter :D
Probleem is dat we niet precies weten wanneer ze van haar vorige veulen bevallen is. Ze was van een oude man en liep blijkbaar met allemaal andere mini's en de hengst samen in de weide tot vlak voor wij hen kochten. De oude man was ziek geworden en had een hele tijd in het ziekenhuis gelegen. Tijdens die periode was het veulen geboren en toen verzorgde zijn familie de mini's. Dus de juiste datum weten we niet.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:20

maaike1994 schreef:
Wat leuk dat jullie willen meevolgen :)
Gokjes doen mag altijd :D . Mijn dochtertje van 3j gokt op een bont merrieveulen <3 .
De hengst waar ze bij gelopen heeft, is ook de papa van Fuego. Dus het zou een volle broer/zus worden. Ik denk dat ik ergens nog een foto van hem heb, die zal ik morgen eens zoeken.

Hey Djoena! Lang geleden (ben zelf ook een tijd niet meer actief geweest op bokt). Hoe is het nog met jou en je paardjes?

Ik ben ook een tijd bokt-moe geweest :D Maar het gaat heel erg goed!

Ik ben benieuwd naar de foto van de hengst, super leuk!

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:31

Wat leuk!
Mijn mini verwacht ook een veulen.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:47

Dat is best spannend, maar wel heel leuk . Ik zou zeggen dat er een veulen inzit, zeker omdat het uier veranderd. Goed in de gaten houden en gewoon wachten. Meer kun je niet doen, denk ik. Succes!

maaike1994

Berichten: 2049
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 17:44

Djoena blij te horen dat alles goed gaat :) verwacht jij veulens dit jaar?

Oh wat leuk Birdie! Heb je ook een volgtopic hier?

Mistie dankje :)

Nadat de uier weer enkele dagen minder dik zag, vond ik dat hij vandaag toch weer veranderd was. Er komt nog geen vocht uit, maar mijn PH strips zouden normaal morgen moeten toekomen hier, dus hopelijk kunnen we binnenkort dan testen :)


Afbeelding

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:52

Nee, wij hebben geen grote pony's meer. Khaleesi is naar de eeuwige graslanden (ik mis haar nog steeds heel erg) en haar dochter is verkocht naar een fijn huisje. Ik ben nog wel opzoek naar een dekhengstje voor onze mini zodat ze in 2021 een veulentje kan krijgen. We hebben zelf ook een shet hengstje (palominobont), maar ik wil pas met hem dekken als hij naar de keuring is geweest :D dus wij slaan een jaartje over :j

Ik ben benieuwd wat de ph test ervan maakt :))

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: Verrassings-mini op komst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:17

Wat leuk, zo'n verassing, ik ga je volgen :)

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:24

Die ziet er idd uit dat ze toch stiekem drachtig is ;)
Ik ga het volgen.
Hier ook een mini die ieder moment kan bevallen.

maaike1994

Berichten: 2049
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 19:44

Djoena oh dat wist ik niet! Wat jammer van Khaleesi ;( was zo een knappe lieve merrie

Welkom aan de nieuwe volgers!

Oke ik denk dat we nu wel vrij zeker mogen zijn dat er binnenkort een veulentje komt :') . Ik was Skye aan het borstelen (vandaar dat ze wat stoffig is :D ) en zat in mezelf te denken van kan dat veulen nu eens geen teken van leven geven... Dan ben ik tenminste zeker...
Letterlijk nog geen minuut later is t filmpje gemaakt :') . Zeker tot het einde kijken!

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:40

Uhhh dit ziet er idd niet uit als een borrelende buik :D _/-\o_

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Verrassings-mini op komst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:08

Oh wow _O- nope, 100% drachtig +:)+

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:25

Nou hier is geen twijfel over mogelijk zeg. Overduidelijk een veulen!

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 21:18


MaritGalinda

Berichten: 371
Geregistreerd: 08-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:00

Wauw wat gaaf! Ik ben zeer benieuwd wanneer de kleine zich aandient <3

Anoniem

Re: Verrassings-mini op komst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:05

Hahaha, dit is echt iets dat jou weer over komt :D Geniet van het aankomende kleine grut!

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:26

maaike1994 schreef:
Djoena oh dat wist ik niet! Wat jammer van Khaleesi ;( was zo een knappe lieve merrie

Welkom aan de nieuwe volgers!

Oke ik denk dat we nu wel vrij zeker mogen zijn dat er binnenkort een veulentje komt :') . Ik was Skye aan het borstelen (vandaar dat ze wat stoffig is :D ) en zat in mezelf te denken van kan dat veulen nu eens geen teken van leven geven... Dan ben ik tenminste zeker...
Letterlijk nog geen minuut later is t filmpje gemaakt :') . Zeker tot het einde kijken!
[ Video ]


Volgens mij probeert die kleine smurf er langs de zijkant uit te geraken... :=