Toch maar wel weer een topic aangezien ik het voor mezelf wel leuk vind om terug te zien. Ik fok sinds 2014 (dekjaar) fjordenveulentjes en het eerste topic daarover opende ik in 2018:
Topic van 2018
Topic van 2019
Voor 2020 hoop ik 3 gezonde fjordenveulentjes geboren te zien worden.
De eerste combinatie is Hinde v. Timor x Gio. Een combinatie welke ik al eerder gebruikt heb en zelfs in 2018 mijn eerste eigen gefokte veulen (geboren in 2015) goedgekeurd werd voor de dekdienst, Låvi.
Hinde is uitgerekend op 24 april en is vandaag de dag 311 dagen drachtig! Ze heeft 4 eerdere veulens gehad waarvan 3 hengsten en 1 merrie. Hinde heb ik al vanaf dat ze jaarling was en wordt dit jaar 9. Ze staat er bij mij om bekend dat ze wel eerder werpt dan haar uitgerekende datum dus bij 320 dagen ga ik haar al scherp in de gaten houden.

X

Dit is haar goedgekeurde zoon Låvi:

De tweede combinatie is mijn grijze merrie Preben x Rune. Een combinatie die ik vorig jaar ook heb gemaakt en een prachtig merrie veulen uit is gekomen. Deze heb ik nog in mijn bezit. Preben heeft tot nu toe 2 veulens gehad, 2 merries. Ik heb Preben al vanaf veulen

Preben is uitgerekend op 6 mei, maar ook haar verwacht ik dat ze eerder dan die datum gaat. Op dit moment is ze 300 dagen drachtig!

X

De laatste in de reeks is mijn eigen gefokte rødblakk merrie Lysne (2015) . Lysne is een Gio dochter en verwacht voor de tweede keer een veulen van Rune. Vorig jaar heeft ze een rødblakk merrie veulen gegeven dus ik ben benieuwd wat ze dit jaar doet

Lysne is op 16 mei uitgerekend en heeft vorig jaar 2 dagen (342 dagen) overgedragen.
Op dit moment is Lysne 290 dagen drachtig.

X

Ik ben benieuwd wat dit jaar gaat brengen! Ik zal zo even foto's uploaden hoe ze er vandaag de dag bij staan