[VOLG] Onze gelderse fokkerij in 2020

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mala26

Berichten: 5008
Geregistreerd: 05-02-13

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:20

Leuke combi zeg!

TurboDi

Berichten: 1105
Geregistreerd: 31-08-12

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:37

Wat heb je toch geweldige paarden ! Maar dat wist je al dat ik dat vond :o :+ ga je zeker volgen!

Mer1980

Berichten: 18884
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 16:04

Oooh spannend ik duim ook, ik hoop op een mooie palomino veulentje volgend jaar!

Cheytjuh

Berichten: 4030
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 10:45

Leuk Turbo :D !

Helaas heeft de eerste inseminatie nog niet gepakt, ze was gisteren nog wel heel mooi hengstig, vandaag weer insemineren.

Lekker even met Dafje en Noa gespeeld in de kleine binnenbak, het is zo'n leuk stel, net moeder en kind die 2 <3

Dafje blijft prachtig, nog steeds zo blij dat ze op mijn pad is gekomen en kan nu al niet wachten op haar veulen volgend jaar :+
Afbeelding

Afbeelding
Daar kun je toch uren naar kijken <3

Afbeelding
Onze kleine uk

Afbeelding
Die na het spelen nog eventjes haar halfzusje mocht ontmoeten, vond ze erg leuk, Klarrissa wat minder :D :o

Kaelynn stond afgelopen week met een flinke longontsteking, die knapt gelukkig ook elke dag meer op ! Nog 2 dagen medicijnen en dan kunnen we hopelijk er weer tegenaan.

Mer1980

Berichten: 18884
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:34

Dafje is zeker heel knap <3 en de andere dames natuurlijk ook.

Cheytjuh

Berichten: 4030
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 12:44

Funny is gisteren verhuisd naar de merriestal, daar is nu aan de rechterkant een nieuwe wand in gekomen (was eerst gaaswerk)

Afbeelding
Ze is lekker aan het uitzwaren, vandaag dag 316, nog 4 dagen tot ze officieel veilig is ! Ik zal vanaf vandaag ook even tietjes foto's maken, ze heeft al best wat uier :+

Afbeelding
De Vitens vriendinnetjes lekker samen aan het ijsberen. Ze zijn zo leuk samen, hopelijk kunnen ze bij elkaar blijven

Vandaag het bed op stal weer opmaken en dan met een paar dagen er maar weer gaan slapen. Heerlijk, ik heb zo'n zin in het veulenseizoen *\o/*

Verder ook gisteren Davina mee naar het bos gehad. Bij ons nog niet onder de man geweest, maar nu we groen licht hebben voor stapritjes en ze zich nogal verveelde, toch de stap gezet. En wat vond ze het heerlijk, wat een blij paard en wat was ze braaf.
Zo blij met onze bijrijdsters die ons elke dag nog meer kunnen laten genieten van onze gelderse kudde. <3

Afbeelding



Vandaag houden we een paarden wasdag, lekker tutten en wassen, staarten invlechten, ook heerlijk om even te doen!

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:51

Ik ben echt fan van Davina! Wat een leuk paard! En funny is mooi drachtig zeg! Ze zit ook goed in haar vel, aan de appeltjes te zien :) Altijd weer genieten om jouw paarden te zien.

Mer1980

Berichten: 18884
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 13:07

Ik ben echt wel een Funny Fan ze is echt prachtig <3

Cheytjuh

Berichten: 4030
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 09:38

@ Wings : dank je voor het compliment, ik geniet ook dagelijks van onze dames !

@ Mer1980 : Yesss, heeft zij ook weer een fan erbij ! :D

Gisteren Kae even kort aan het lijntje gehad, ze had vorige week een fikse longontsteking, lijkt grotendeels opgeknapt nu na 5 dagen antitbiotica en de rest. En dan hopelijk binnenkort het beleren weer oppakken

Afbeelding
Nog niet helemaal fit maar wel lekker ontspannen met het speeluurtje

Afbeelding
Ze glimt de bak uit

En tietjesfoto's !

Funny op 317 dagen
Afbeelding

Idunn op 301 dagen
Afbeelding

Hoop echt dat Idunn het netjes laat zitten, ze is al vroeg vergeleken met eerdere jaren met uier aanmaken. Hoop dat me dit jaar echt even wat stress bespaard blijft

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:49

ik blijf fan van idunn en haar moeder. ooit... als ik later groot ben... wil ik daar een ruin van. witte voetjes en een mooie witkop

die recruut witkop die Ido heeft staan bijvoorbeeld..... dat vind ik wel wat :Y) :D O:)

Cheytjuh

Berichten: 4030
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 17:56

EmptyWords schreef:
ik blijf fan van idunn en haar moeder. ooit... als ik later groot ben... wil ik daar een ruin van. witte voetjes en een mooie witkop

die recruut witkop die Ido heeft staan bijvoorbeeld..... dat vind ik wel wat :Y) :D O:)


Ja in die aftekeningen had Idunn ook vorig jaar een veulen, helaas heeft die het niet gehaald maar wie weet ooooit !

Ze zijn beiden echt superleuk, Idunn is qua exterieur wel echt verbeterd op haar moeder maar Daisy kan daarentegen weer veel beter springen <3

Cheytjuh

Berichten: 4030
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 21:41

Funny was vandaag aardig klaar met haar dracht, ze wil alleen nog maar kriebelen en verder niet teveel eten.

Op 319 dagen vandaag, dus nog 1 dag en dan de 320 bereikt *\o/*

Afbeelding

Haar uier
Afbeelding

Idunn haar uier op dag 303
Afbeelding

Verder nog even met Kaelynn gespeeld, die is weer helemaal bovenop haar longontsteking dus 20 april begint het scannen ook voor haar *\o/*

Knappe merrie

mala26

Berichten: 5008
Geregistreerd: 05-02-13

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:03

Funny heeft een goeie buik zeg! Of heeft ze ook wat oedeem onder der buik?

Idunn der uier is al goed vol voor een merrie die nog best even moet tot ze "veilig" is.

En crisis wat heeft kaelynn een goed achterbeen zeg!

Cheytjuh

Berichten: 4030
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 22:21

Ik vind het met Idunn ook spannend, vorig jaar is het fout gegaan en dit uier heeft ze dus al minstens een week. Verder ook wat onrustig, ik hoop echt dat het dit jaar goed mag gaan :(

Funny heeft een flinke buik ja, die is echt mega voor een maiden. Ze was ook al wat fors toen ze bij ons kwam natuurlijk, verder is ze wel happy maar ik denk persoonlijk niet dat ze hetje tot 25 april binnenhoudt.

Kaelynn ontwikkelt elk jaar meer, we hopen dit jaar eindelijk toch haar beleerd te krijgen onder de man, we gaan ervoor!

Zinzi_jewel

Berichten: 8831
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:57

Ben bevooroordeeld
Maar wat is kae een lekker dier zeg ...

Cheytjuh

Berichten: 4030
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 23:39

Zeker een lekker dier, ze mag zich alleen nu wel een keer heel houden. Aan die meer dierenarts kosten gehad de afgelopen 2 jaar dan de rest van de kudde bij elkaar ;)

Gelukkig is ze heel lief en dan probeer ik dat maar een beetje te vergeten :p

Womy

Berichten: 3
Geregistreerd: 14-04-20

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:02

wat een leuke paarden ik kom ook volgen.
ik zie dat je een paard hebt gedekt met Picasso. Dit is een nakomeling van Carmen 1 van onze manege paarden :) (Carmen staat op mijn profielfoto want ze is mijn lievelingspaard van de manege :o :P )

Cheytjuh

Berichten: 4030
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 10:50

Womy schreef:
wat een leuke paarden ik kom ook volgen.
ik zie dat je een paard hebt gedekt met Picasso. Dit is een nakomeling van Carmen 1 van onze manege paarden :) (Carmen staat op mijn profielfoto want ze is mijn lievelingspaard van de manege :o :P )


Leuk zeg ! Ik vind Picasso een mooi dier, helaas hoorde ik vorige week dat hij geruind is en alleen nog via Diepvries beschikbaar. Jammer, ik vond hem nog wel een geschikte voor de gelderse fokkerij, erg blij met onze 2 Picasso nakomelingen in ieder geval

Hier nog geen veulens, ik slaap sinds afgelopen weekend op stal en dat gaat prima :j Funny kan niet heel lang meer duren, die is het echt zat. Aan de andere kant roep ik niet te hard, heb het wel vaker fout gehad :7

Kreeg nog leuke foto's van 3 van onze jonkies in de opfok, ze doet het goed

Odessa v.Picasso
Afbeelding

Onyx v. Picasso
Afbeelding

Ocean v. Edmundo
Afbeelding
Hij is flink aan het groeien onze uk, doet niet enorm veel onder voor Onyx op dit moment dus ik hoop dat hij in ieder geval iets groter gaat worden dan zijn halfzusjes Klarrissa en Noa
Wel wat ingeleverd maar dat trekt vast snel bij op het gras

Afbeelding

Zal eens vragen of ik nog foto's van onze andere boef van Recruut kan krijgen binnenkort. In verband met de Corona kunnen we er even niet langs.

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:01

Odessa is ook zo knap <3

annelieke92

Berichten: 1978
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Twente

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:05

Odessa is echt een knapperd. Vind haar aftekeningen zo mooi.

Ben benieuwd wat je dit jaar allemaal voor knapperds gaat krijgen :).

Estera

Berichten: 1056
Geregistreerd: 25-03-10
Woonplaats: Omgeving Amersfoort

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:53

Wat een verschil toch altijd met die jaarlingen. De ene droogt leuk op en de andere is gewoon lelijk :') . Odessa ziet er knap uit zeg!

Cheytjuh

Berichten: 4030
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 18:37

Haha ik vind ze echt alle 4 op dit moment lelijk, onze jaarlingen :+ Maar goed, daar zijn het ook naarlingen voor <3

Hier onze drachtige dames vandaag in het zonnetje, ze zijn zo lekker verschillend, genieten <3

Afbeelding

Hoop dat we dit weekend een mooie baby mogen verwelkomen, maar ze lijkt het nog wel goed te hebben zitten binnen :+

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 07:45

Naar mijn idee is het enige dat leuk is om te zien bij jaarlingen de aftekeningen. Voor de rest zijn ze vaak lelijk :')
Ze staan er lekker bij in t zonnetje hoor. Van mij mag er eentje komen dit weekend, gelderse veulenspam hou ik van haha

Cheytjuh

Berichten: 4030
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 02:33

Even snel : Hier prachtig hengstveulen geboren gisteravond om 21:15u. Nageboorte kwam er niet af, dus dierenarts erbij gehad, nu gelukkig alles op groen licht. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij ging even heel demonstratief voor me staan plassen :o
Afbeelding

Naam zijn we nog even over aan het nadenken. Nu lekker even bijslapen voor ik morgen de nachtdiensten inga :') en daarna voor Idunn op stal mag slapen :+

MerleSimone

Berichten: 5731
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 02:34

Oooh wat een plaatje! En 4x wit, super mooi! Gefeliciteerd!