Bloedonderzoek dracht hoe betrouwbaar is het?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amberjayco

Bloedonderzoek dracht hoe betrouwbaar is het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 21:12

Hoi allemaal,

Sinds begin augustus heb ik een jonge arabier merrie. Nu begon ze een aantal maanden geleden als een soort pinguïn te lopen waarop iemand zei "is ze misschien niet drachtig". Na het terugkijken van foto's leek haar buik inderdaad wel verdacht groot te worden (ze was echt heel smal en mager toen ze kwam en heeft nu echt een ronde buik, maar haar ribben zijn wel nog zichtbaar). Omdat ik zelf nooit een drachtige merrie heb gehad heb ik gelijk de dierenarts erbij gehaald om haar te laten scannen. Het scannen ging jammer genoeg niet door, omdat ik geen stallen heb en ze wilde het los niet doen. De dierenarts heeft wel nog gevoeld en gekeken en vertelde ook dat ze zelf wel dacht dat ze drachtig was, maar dat ze het soms gewoon wil zien? Klonk voor mij heel apart maar oké op aanraden van de dierenarts dus maar een bloedonderzoek gedaan. Uit het onderzoek kwam uit dat ze niet drachtig zou zijn. Nu is het vreemde dat ze enorm in gedrag is veranderd de laatste paar weken. Ze was altijd een echte knuffelpony en is nu een waar monster. Poetsen is een no go, als paarden in de buurt komen gaat ze keihard gillen en trappen en ook als je zelf iets met der wil doen draait ze der kont en lijkt te willen bijten. Door dit gedrag vermoeden wij toch dat ze wel drachtig zou moeten zijn, want waar komt het gedrag anders zo plotseling vandaan???

Nu is mijn grote vraag of het bloedonderzoek betrouwbaar is rond 8/9 maanden dracht? En als ze niet drachtig is hebben mensen ervaring met dit gedrag?

ps haar buik lijkt nog wel te groeien