6 jaar geleden heb ik haar gekocht met het idee ooit een veulentje te fokken, mochten we onze sport doelen behaald hebben.
Nou, van die sport doelen is er nooit wat van gekomen, we hebben meer ellende gehad dan dat het goed is gegaan. Merrie is zo onderhand 10 jaar en we zitten nog steeds op B-niveau, op d'r 4e heb ik haar beleerd.
Na jaren al rondkijken voor een passende hengst, veel voorkeuren gehad te hebben, hengstenkeuring afgegaan en uiteindelijk bij de hengstenshow van VDL terecht gekomen met 2 vriendinnen, heeft 1 van de meiden besloten welke hengst het beste bij m'n merrie past

Uiteindelijk zelf ook helemaal verliefd geworden op deze hengst en het is een topkeuze.
In april begonnen met insemineren, 3 inseminatierondes, 5 rietjes sperma, 6 verschillende dierenartsen, een hoop stuk gedraaide duimen en een hele berg spanning, is ze op 25 juni 2018 drachtig gescand van Freeman VDL.
16 mei 2019 verwacht ik een baby Eleane

Nu zitten we op dag 253, wat betekent dat we nog iets minder dan 3 maanden te gaan hebben.

Eleane is een KWPN merrie van Zidane x Gentleman, volledig springgefokt. Veulen is voor eigen gebruik, het is de bedoeling dat het veulen de sportdoelen van moeders gaat overnemen

Gokjes en naam suggesties zijn welkom. Naam moet beginnen met een O, en in de merrie naam moet El/Elle/Ella in verwerkt zijn. Ik heb al wel een aantal namen, maar meer is altijd welkom

Ik verwacht zelf dat ze op 6 mei gaat bevallen van een donkerbruine merrie