2016: [KS-MK] 3 Paint/Quarter veulentjes verwacht in 2016
2017: [KS-MK] 3 Quarter/Paint veulentjes verwacht in 2017
2018: [KS-MK] 3 Paint veulentjes verwacht in 2018 !
En ook volgend jaar verwachten we hier weer 3 Paint veulentjes+ 1 QuaraPaint (uit onze nieuwe paint hengst Mo)
De 3 eerste zijn reeds drachtig en uitgerekend voor maart, april en mei 2019 en de vierde merrie Amirah wordt elke moment terug geïnsemineerd dus dat is nog even afwachten

Ze zijn allen 5-panel N/N en zijn te vinden op allbreedpedigree.
Als eerste is Satinka (Super Star Des Flots) aan de beurt, zij is drachtig van EMH Paints Dru Inyan, een grullo homozygote tobiano hengst (EEaaDdTOTO) uit Duitsland. (22/03/2019)
Zijzelf is een red dun frame overo APHA merrie.
Kleurgenetisch: eeAaDd Olws N/O

Mogelijke kleurtjes uit deze combinatie (veulen zal zoiezo tobiano of tovero zijn 50/50 kans bij elke kleur)

Satinka’s vorige veulentjes:

Volgende combinatie is Jade (Brokers Black Diamond) & onze Arany (GP Mister Dual jac) op 09/04/2019
Ik wilde haar eerst laten dekken door een bay dun splash Gunnerzoon uit Italië, maar dat verliep heel moeizaam qua zaad bemachtigen/verzenden/insemineren, dus dat heb ik na enkele pogingen opgegeven. Ze was dan meteen na 1 poging drachtig van Arany.
Jade is een smoky black APHA merrie, die ook het frame-overo gen draagt.
kleurgenetisch: EEaaCRcr N/O

Mogelijke kleurtjes uit deze combi (met bij elke kleur 50/50 kans op frame overo)

En Jade's eerdere veulentjes:

Nummer 3 is onze net aangekochte nieuwe merrie. Ze zal in oktober naar hier komen, momenteel loopt ze nog in Zuid Frankrijk met een veulentje

Ze is drachtig van een hengst die ik ook op het oog had voor Jade vorig jaar.. maar aangezien die, geen KI deed en veel te ver in Frankrijk stond, geen optie bleek. Ik ben blij nu op deze manier toch een veulentje van hem te krijgen

Rond 12/05/2019 verwacht ze haar veulentje
Double Midnight FB is een bay dun tobiano merrie (E?AaDdTOto) zij is drachtig van Jewels Del Cielo, een buckskin splash hengst (EeAaCRcr nd1 SW1+SW2)

Mogelijke kleurtjes (met dus kans op tobiano, splash 1 en splash 2 bij elke kleur)

Zij heeft reeds 2 veulentjes gehad, een bay dun tovero merrie en dit jaar een grullo tobiano merrietje

Nummer 4 is geen eigen merrie, maar de trouwe volgers kennen haar al wel: Amirah, de halfbloed Arabier van 1 van mijn beste vriendinnen. Zij is hier al 2 keer komen bevallen en zal volgend jaar ook weer op bevallingsverlof komen

Extra leuk nu is dat ze gedekt is van Mo (EMH Top Dun Chex) onze nieuwe APHA hengst.

Amirah is een homozygote palomino tobiano merrie en Mo een eveneens homozygote grullo tobiano hengst.

Mogelijke kleurtjes (en het veulentje zal ook zoiezo homozygoot tobiano zijn)

Amirah heeft tot hiertoe enkel nog maar hengstjes gekregen (3 x palomino tobiano en 1 perlino tobiano) dus de eigenaresse hoopt heel hard op een merrietje deze keer

Volgen jullie weer mee?