De prachtige dame in kwestie is mijn lieve merrie Wings R(v.Parcival x ster.prest. Pambala v. Factor).
In 2016 heeft zij al eens een veulen gehad van de hengst Dark Pleasure. Dat werd een prachtig voskleurig merrieveulen met 3 witte voeten en een kolletje, genaamd Liv. Wij hebben Liv nog in bezit, zij loopt nog lekker in de opfok.
Wings met een 4 dagen oude Liv:

Nu begon het toch weer te kriebelen, maar helaas kunnen wij een veulen waar we zo naar uitkijken maar moeilijk verkopen. Dus besloten we onze fokplannen in de ijskast te zetten. Tot...Er iemand op stal langskwam. Wij hebben hem geholpen met zijn taak die dag en raakten aan de praat. Over paarden en fokken.. en toen over Wings en haar sterke en zwakke punten.. en toen over waarom we niet meer fokten met haar. Op de terugweg naar de kantine kwamen we langs haar stal, dus we wezen haar aan. Hij keek eens in de stal, legde de link met wat wij vertelden en zei ineens: "Hmm, mooie merrie, daar wil ik wel een veulen van. Zullen we het samen doen?"
...
"Ja duuh!!!"

In goed overleg hebben we gekozen voor de ultra knappe hengst Indian Rock. Deze hengst kan maat, formaat en lengte in het lichaam toevoegen, precies wat ons Wingsje nodig heeft dus. Het veulen is dus voor de medefokker of de verkoop.
De hengst in kwestie:

En toen kon ons nieuwe avontuur pas echt beginnen! Het was nog even spannend, omdat vlak voor Wings haar hengstigheid bekend werd dat Indian Rock het WFFS gen draagt. Dus hebben we onmiddelijk onze mooie vos van haar wilde haren ontdaan. Gelukkig heeft Wings een lange cyclus, dus was het resultaat binnen voordat we gingen insemineren.. GEEN DRAGER!

En zo begon de spannende periode van wachten op de hengstigheid, wachten op een mooi eitje, wachten tot het eitje groot werd en toen insemineren.. en daarna! Nog weer 15 dagen wachten(ze had twee eitjes die gesprongen waren).
Na 15 dagen stonden we te stuiteren van de zenuwen. Het kon ons allemaal niet snel genoeg gaan. De dierenarts pakte de scanner erbij en........

DRACHTIG!!
Helaas alleen wel van een tweeling. Ze lagen ver uit elkaar gelukkig en voordat we het wisten had de dierenarts er al 1 afgeknepen. Twee dagen later nog even extra controle of het andere vruchtje was blijven zitten en die ene ook echt weg was en toen konden we voorzichtig aan genieten.
Nu zitten we te wachten op de 35 dagen scan, welke 9 juli gedaan zal worden. Maar omdat ik het zo leuk vind en mijn avontuur graag vanaf het eerste moment terug wil kunnen lezen, heb ik toch vast dit topic geopend.
Als alles nu mooi blijft zitten, is ze 7 mei 2019 uitgerekend.
Kleurkansen heb ik geprobeerd te berekenen. Aangezien Indian Rock nog geen vos heeft gegeven, vermoed ik dat hij homozygoot zwart is. Het is een donkerbruine, dus hij heeft sowieso 1 Agouti gen.
Of Wings Agouti draagt, weet ik niet.
Kleurkansen zijn dan:
87.50% bruin
12.50 % zwart
Wie wil er een gokje wagen?