[Volg] Een nieuw avontuur (Wings R x Indian Rock)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

[Volg] Een nieuw avontuur (Wings R x Indian Rock)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-18 19:44

Aangezien ik mezelf gewoon niet meer kan bedwingen, heb ik vast een volgtopic aangemaakt.

De prachtige dame in kwestie is mijn lieve merrie Wings R(v.Parcival x ster.prest. Pambala v. Factor).
In 2016 heeft zij al eens een veulen gehad van de hengst Dark Pleasure. Dat werd een prachtig voskleurig merrieveulen met 3 witte voeten en een kolletje, genaamd Liv. Wij hebben Liv nog in bezit, zij loopt nog lekker in de opfok.

Wings met een 4 dagen oude Liv:
Afbeelding

Nu begon het toch weer te kriebelen, maar helaas kunnen wij een veulen waar we zo naar uitkijken maar moeilijk verkopen. Dus besloten we onze fokplannen in de ijskast te zetten. Tot...Er iemand op stal langskwam. Wij hebben hem geholpen met zijn taak die dag en raakten aan de praat. Over paarden en fokken.. en toen over Wings en haar sterke en zwakke punten.. en toen over waarom we niet meer fokten met haar. Op de terugweg naar de kantine kwamen we langs haar stal, dus we wezen haar aan. Hij keek eens in de stal, legde de link met wat wij vertelden en zei ineens: "Hmm, mooie merrie, daar wil ik wel een veulen van. Zullen we het samen doen?"

...


"Ja duuh!!!" :):)

In goed overleg hebben we gekozen voor de ultra knappe hengst Indian Rock. Deze hengst kan maat, formaat en lengte in het lichaam toevoegen, precies wat ons Wingsje nodig heeft dus. Het veulen is dus voor de medefokker of de verkoop.

De hengst in kwestie:
Afbeelding (Foto van de site van hengstenhouderij Kuypers)

En toen kon ons nieuwe avontuur pas echt beginnen! Het was nog even spannend, omdat vlak voor Wings haar hengstigheid bekend werd dat Indian Rock het WFFS gen draagt. Dus hebben we onmiddelijk onze mooie vos van haar wilde haren ontdaan. Gelukkig heeft Wings een lange cyclus, dus was het resultaat binnen voordat we gingen insemineren.. GEEN DRAGER! *\o/* Zelden zo opgelucht geweest! Nu konden we echt genieten van het feit dat we, tegen alle verwachtingen in, weer een veulen van Wings konden gaan krijgen.

En zo begon de spannende periode van wachten op de hengstigheid, wachten op een mooi eitje, wachten tot het eitje groot werd en toen insemineren.. en daarna! Nog weer 15 dagen wachten(ze had twee eitjes die gesprongen waren).

Na 15 dagen stonden we te stuiteren van de zenuwen. Het kon ons allemaal niet snel genoeg gaan. De dierenarts pakte de scanner erbij en........



Afbeelding


DRACHTIG!!

Helaas alleen wel van een tweeling. Ze lagen ver uit elkaar gelukkig en voordat we het wisten had de dierenarts er al 1 afgeknepen. Twee dagen later nog even extra controle of het andere vruchtje was blijven zitten en die ene ook echt weg was en toen konden we voorzichtig aan genieten.

Nu zitten we te wachten op de 35 dagen scan, welke 9 juli gedaan zal worden. Maar omdat ik het zo leuk vind en mijn avontuur graag vanaf het eerste moment terug wil kunnen lezen, heb ik toch vast dit topic geopend.

Als alles nu mooi blijft zitten, is ze 7 mei 2019 uitgerekend.

Kleurkansen heb ik geprobeerd te berekenen. Aangezien Indian Rock nog geen vos heeft gegeven, vermoed ik dat hij homozygoot zwart is. Het is een donkerbruine, dus hij heeft sowieso 1 Agouti gen.
Of Wings Agouti draagt, weet ik niet.

Kleurkansen zijn dan:
87.50% bruin
12.50 % zwart

Wie wil er een gokje wagen?


ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:48

Ik kom volgen *\o/*

En ik ben eigenwijs, ik gok op een vos, aangezien ik denk dat Wings een vos hengstje wil dit keer :Y)
Op 5 mei, Bevrijdingsdag 8-)

~Turbohoof Solutions ~

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-18 19:51

ClauH schreef:
Ik kom volgen *\o/*

En ik ben eigenwijs, ik gok op een vos, aangezien ik denk dat Wings een vos hengstje wil dit keer :Y)
Op 5 mei, Bevrijdingsdag 8-)



Jaa gezellig!! Hihi dat zou pas leuk zijn, het eerste vosveulen! En op Bevrijdingsdag :') _/-\o_ Pun intended?

Wings_love schreef:
Datum - geslacht - kleur - aftekeningen - gokbokker
5 mei - Hengst - vos - ClauH
27 april - Hengst - Zwart - drie witte voetjes en een smalle bles - Wings_love

Asbornez

Berichten: 17
Geregistreerd: 27-06-18

Re: [Volg] Een nieuw avontuur (Wings R x Indian Rock)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 01:40

Ik volg :D wat een leuke ouders, dat moet zeker en vast een prachtig veulen geven! 8-)

U2 Asborne Z, in mijn bezit sinds 06/06/2011
No Doubt, in mijn bezit sinds 11/10/2011
Juniper JB-Z, geboren na 341 dagen dracht op 23/07/2018 ♥

Isa_Sofie

Berichten: 222
Geregistreerd: 03-12-17

Re: [Volg] Een nieuw avontuur (Wings R x Indian Rock)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:23

Ik volg! Mijn gokje komt later nog :D

JustMeI2

Berichten: 144
Geregistreerd: 01-05-18
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:35

superleuk! mooi merrietje ook!
Mijn gokje: Zwart met bles of sneb, en geboren op 11 mei, en een merrie!

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-18 10:47

Wat leuk, al die vroege volgers :D

Asbornez, dank je wel! Ik denk ook dat het een knappe wordt! Maar ik ben misschien iets bevooroordeeld :)

Welkom Isa-Sofie! Ben benieuwd :)

Dankjewel JustMel2! Ik zet je erbij!

Wings_love schreef:
Datum - geslacht - kleur - aftekeningen - gokbokker
27 april - Hengst - Zwart - drie witte voetjes en een smalle bles - Wings_love
5 mei - Hengst - vos - ClauH
11 mei - merrie - zwart - bles of sneb - JustMel2

Otje96

Berichten: 893
Geregistreerd: 30-01-09

Re: [Volg] Een nieuw avontuur (Wings R x Indian Rock)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:00

Mooie combi, ik gok ook mee; 14/5/19 een zwart merrieveulen met kol

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-18 21:15

Wat leuk dat je volgt Otje! Ik zet je erbij :)

Wings_love schreef:
Datum - geslacht - kleur - aftekeningen - gokbokker
27 april - Hengst - Zwart - drie witte voetjes en een smalle bles - Wings_love
5 mei - Hengst - vos - ClauH
11 mei - merrie - zwart - bles of sneb - JustMel2
14 mei - merrie - zwart - kol - Otje96

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Re: [Volg] Een nieuw avontuur (Wings R x Indian Rock)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 08:18

Ik volg graag mee :) 12 mei, zwart hengstje zonder aftekeningen

K heb Dyslexie sorry

[O]

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-18 09:29

Mooi gokje Lotteenjoy! En welkom!

Wings_love schreef:
Datum - geslacht - kleur - aftekeningen - gokbokker
27 april - Hengst - Zwart - drie witte voetjes en een smalle bles - Wings_love
5 mei - Hengst - vos - ClauH
11 mei - merrie - zwart - bles of sneb - JustMel2
12 mei - Hengst - Zwart - geen aftekeningen - lotteenjoy
14 mei - merrie - zwart - kol - Otje96


Hier is vooralsnog weinig te melden.
Zaterdag gaan we met mevrouw naar de stamboekkeuring. Het doel is om haar ingeschreven te krijgen in het stamboek. Gelukkig hoeft ze niet in de kooi, aangezien ze al een sportpredicaat heeft.

Verder wordt Wings aanstaande maandag weer gescand en kunnen we als het goed is het hartje zien kloppen. Ik ga proberen er een filmpje van te maken. Dan zal ik het hier delen :)

piquers3
Berichten: 75
Geregistreerd: 04-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:14

Ik volg ook *\o/* Ik gok op 16 mei een zwart hengstje met 2 witte voetjes

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: [Volg] Een nieuw avontuur (Wings R x Indian Rock)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:18

ik volg mee! ik gok op 6 mei een vos merrie met kolletje en twee witte voetjes :)

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: [Volg] Een nieuw avontuur (Wings R x Indian Rock)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:30

Ik volg ook en ik waag ook een gokje 9 mei, een zwarte merrie met 1 sok en 1 kol.

Every horse deserves to be loved by a little girl at least once in it's life...

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-18 20:44

Het gaat ineens hard met de volgers! Wat leuk! Welkom allemaal!

Wings_love schreef:
Datum - geslacht - kleur - aftekeningen - gokbokker
27 april - Hengst - Zwart - drie witte voetjes en een smalle bles - Wings_love
5 mei - Hengst - vos - ClauH
6 mei - merrie - vos - kol en twee witte voetjes - horzieloverr
9 mei - merrie - zwart - 1 sok en een kol - Rose123
11 mei - merrie - zwart - bles of sneb - JustMel2
12 mei - Hengst - Zwart - geen aftekeningen - lotteenjoy
14 mei - merrie - zwart - kol - Otje96
16 mei - Hengst - Zwart - twee witte voetjes - piquers3


Ik vind het zo grappig dat niemand op een bruine gokt, terwijl dat verreweg de hoogste kans heeft :') Ik zelf ook niet hoor, zou een zwarte wel leuk vinden :D

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-18 21:43

Vandaag zijn we met Wings naar de stamboekkeuring geweest. We gingen om haar op te nemen in het stamboek, maar verwachtten helemaal niks.
Via de eigenaresse van Wings haar moeder hadden we het nummer gekregen van een goede voorbrenger. En wat was die man onze held vandaag! Eerst meten.. Het was even spannend maar toen kwam het verlossende woord: 1,60 m! Vervolgens naar het straatje.. Wings staat op speciaal beslag, maar blijkbaar mogen ze dan niet gekeurd worden. Dus het was de keuze, of de ijzers er onderuit of onverrichter zaken terug naar huis. De mensen van het secretariaat sprongen meteen in en regelden het gereedschap van een hoefsmid. De hoefsmid zelf had helaas kort ervoor een auto ongeluk gehad, dus die kon even niks. De voorbrenger heeft toen de ijzers eraf gehaald. En toen het straatje op.. We hoorden ze mompelen, maar konden ze niet echt verstaan. Wings was een beetje mat geworden van het lange wachten, dus liet zich ook niet echt zien. Maar de jury merkte op dat, omdat ze het sportpredikaat heeft, het vooral ging om de correctheid van de gangen.
Daarna naar binnen. Het was warm en benauwd en we moesten erg lang wachten.. Vervolgens voorstellen en..
Afbeelding

Wings werd gewoon ster verklaard! Hoe gaaf is dat! We zijn zo onwijs trots op onze gouden merrie!

Nu maandag scannen op een kloppend hartje en dan kan het echte genieten gaan beginnen! Het veulen is liefkozend Olijfje gedoopt, omdat het nu de grootte van een olijf heeft :')
Tot zover de update, maandag meer!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: [Volg] Een nieuw avontuur (Wings R x Indian Rock)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:25

Tuuuurlijk wordt zo'n prachtige merrie ster!
Gefeliciteerd!!!

~Turbohoof Solutions ~

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: [Volg] Een nieuw avontuur (Wings R x Indian Rock)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-18 14:54

Wat een leuke reactie Clau! Dank je wel :)

Isa_Sofie

Berichten: 222
Geregistreerd: 03-12-17

Re: [Volg] Een nieuw avontuur (Wings R x Indian Rock)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 16:23

gefeliciteerd! Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik noet precies weer wat ster betekent :o . Maar je hebt echt een prachtige merrie ;)

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-18 17:14

Isa_Sofie schreef:
gefeliciteerd! Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik noet precies weer wat ster betekent :o . Maar je hebt echt een prachtige merrie ;)


Dank je wel! Het sterpredicaat zegt eigenlijk dat ze exterieur matig functioneel en correct in elkaar zit en voldoende sportaanleg heeft.

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 16:53

Zo, even tijd voor een update. Vanmorgen is de dierenarts langs geweest voor controle. Er was een mooi kloppend hartje te zien en volgens de dierenarts zag het er allemaal heel goed uit.

Je kunt aan de onderzijde al echt de werveltjes zien liggen. Het is nu 38 dagen oud en zo groot als een olijf. Als je goed kijkt zie je in de witte vlek wat bewegen, dat is het hartje. De kwaliteit is helaas wat achteruit gegaan door het uploaden, dus ik hoop dat het te zien is.


Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-18 12:33

Het heeft even een poosje geduurd, maar hier dan toch weer een update hoor. Wings is vandaag 80 dagen drachtig :) En voor die bijzondere gelegenheid heb ik natuurlijk even foto's gemaakt. Die van voren is een tikje donker door het tegenlicht, maar denk dat je net genoeg ziet om een klein buikje te ontwaren.

Afbeelding

Afbeelding

Absoluut geen enkele intentie om blij te kijken... :')
Ze is echt heel kalm en zen, zonder twijfel nog drachtig dus :) Ik zie haar tegenwoordig nog maar weinig helaas. Ik woon een stukje te ver weg. Gelukkig krijg ik wel regelmatig een update van mijn moeder.

Beardog

Berichten: 46
Geregistreerd: 17-08-18

Re: [Volg] Een nieuw avontuur (Wings R x Indian Rock)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:52

Mooie combinatie! Ik ga zeker volgen, ben heel benieuwd wat er uit gaat komen. Het buikje is al wel te zien.

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-18 15:24

Kekhor schreef:
Mooie combinatie! Ik ga zeker volgen, ben heel benieuwd wat er uit gaat komen. Het buikje is al wel te zien.


Wat leuk dat je volgt Kekhor! Een beetje is het wel te zien al he? Blij dat jij het ook ziet :)

juuljb

Berichten: 751
Geregistreerd: 30-05-17
Woonplaats: Kaapstad, Zuid-Afrika

Re: [Volg] Een nieuw avontuur (Wings R x Indian Rock)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 15:21

Ik volg!

Gokje:
merrie - bruin - 4 mei


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Hinneke, GoogleAdsense, Natashaa, nien81 en 8 bezoekers