Mijn vorige topic wat een beetje gecrashed alle foto's deden het niet meer en cameras moesten er toch bij en we hebben nu niet 2 maar 3 veulentjes dus een nieuw topic

Het veulen seizoen 2018 verwacht ik niet 1 niet 2 maar 3 veulentjes

Onder tussen staan ze heerlijk aan huis en zijn de eerste 2 al live mee te volgen via de webcam!
Una LIVE
Mierela LIVE
Lillyfee haar camera word later nog toegevoegd zij komt deze week thuis te staan.
Het kan soms zijn dat de linkjes eens veranderen maar die zullen hier in topic dan weer opnieuw geplaatst worden.
Genoeg gepraat! Hier de combinaties voor dit jaar!
We beginnen met een oude bekende!
Ald Feart's Mierela heb ik laten dekken met de duitse westfalen kampioen D Power AT pony met ontzettend veel swung en beweging.

Mierela haar uitgerekende datum is 19 mei 2018, haar hengstveulentje kwam 8 dagen later en jaar later van haar merrie veulentje 2 weken te vroeg.
Mierela heeft voorgaande jaren 2 veulentjes gehad die nog steeds in mijn bezit zijn.
Gonna be Famous HS (vader Hesselteichs Golden Dream) een 3 jarige smokey black hengst die dit jaar voor de hengstenkeuring gaat.

Creme de la Creme HS (vader Dating AT) een 1 jarige Cremello merrie die nu vooral dik en vies staat te worden in de opfok haha

Dan hebben we de ''nieuwe'' troef, nieuw ook niet echt ik heb haar al enkele maanden nu en ze heeft haar eerste veulentje dit jaar bij mij gekregen.
St.Pr.St. Hesselteichs Lillyfee II deze merrie komt bij dezelfde fokker weg als Famous zijn vader lillyfee zelf is een Staats Premium Stute. Lillyfee heb ik gedekt met de duitse hengst Numerus Clausus (FS Numero Uno), een 3 jarige hengst welke kampioen werd op de hengstenkeuring met voor zijn Draf een 10 en zijn stap een 9 en galop een 8! Deze hengst staat alleen dit jaar ter dekking en zal einde dekseizoen over gevlogen worden naar Australia naar zijn eigenaars.
Ik kijk vol smacht uit naar deze combinatie, verschillende mensen uit verschillende landen moet ik bij geboorte al direct een berichtje doen omdat ze het veulen willen kopen

Lillyfee is de eerste van mijn eigen merrie welke moet bevallen zij is uitgerekend op 10 mei 2018. Haar eerste veulentje kwam echter 11 dagen vroeger dan de datum
Lillyfee heeft vorig jaar haar eerste veulentje gehad, een prachtig geweldig bewegend palomino merrie veulentje Lilly Rose HS van Dreiklang AT (ik blijf wel die AT pony's

Last but not least! UNA! Bij veel bokkers een bekende, zij is van bokker Suelza en staat lekker bij mij om haar veulentje hier te krijgen.

Una is de eerste van de 3 die uitgerekend is en verwachten we 1ste of 2de week van april haar veulentje

https://scontent.fams1-2.fna.fbcdn.net/ ... e=5B31A0B1
Una is drachtig van Ice Cream HDH een palomino hengst met als vader Cream on Top

Ik ben totaal niet veeleisend kwa geslacht maar kwa kleur heb ik een valkje voor Mierela besteld en een palomino voor Lillyfee en voor Una hopen we op een dubbele verdunning.. Nu hopen dat de dames er naar luisteren
Volgen jullie gezellig mee? Ik zal zo goed mogelijk mijn best doen om veel te updaten