Eerst even een paspoortje:
Naam: Spá
Ras: IJslander
Leeftijd: 23
-Heeft al drie veulens gehad, allemaal merries.
'Soort van' standfoto:

Spá is op 30 juli 2017 met de trailer naar stoeterij Frá Skoti gebracht en heeft een ontzettend leuke maand in de wei gehad met hengst Mjölnir fra Skoti! Op 9 augustus is ze gedekt, en op 25 augustus is ze drachtig gescand, 1 mooi ei

Dit is de hengst:

Ik heb Mjölnir voornamelijk gekozen vanwege zijn sterke bovenlijn en dat kan bij Spá wel verbeterd worden. Hier een linkje naar een filmpje van hem op de keuring.https://www.youtube.com/watch?v=IdKEGRM1x0c
Dit is net in de wei. Mjölnir kwam op mij over als een hele lieve hengst. Er was nog een andere merrie in de wei, die werd twee dagen later opgehaald dus had Spa de rest van de maand Mjolnir voor zichzelf

Wat erg gezellig was

Ik heb haar in die maand 1 keer opgezocht, alles ging prima!

9 augustus is ze dus gedekt, dit was bij het scannen op de 25e

Dit is een foto van de kleurkansen, beetje onduidelijk. Ik heb niet heel erg een voorkeur, ik hoop wel dat de grote bles van Spa meegegeven wordt

Dus:
16,7% kans op vos
2,4% kans op zwart
30,9% kans op bruin
16,7% kans op wildkleur vos/leemvos
30,9% kans op wildkleur bruin
2,4% kans op wildkleur zwart/muisgrijs
Ze staat nu gewoon lekker stil, we wandelen wel regelmatig

Ik zal binnenkort eens een goede buik foto proberen te maken. Haar buik groeit wel mooi door, ik ben er echt ontzettend blij mee! Uiteindelijk is het de bedoeling dat het veulen voor altijd blijft! Het is mijn eerste veulen dus ik vind het ontzettend spannend