Morgen toch de dierenarts maar laten komen
Vorig jaar juni een 5 jarige tinker gekocht van iemand in nl die haar 2 a 3 weken ervoor uit Ierland had gehaald. Super lief, kind vriendelijk en echt n schat.
Maar de laatste tijd werdt ze wat dikker, goed ik dacht ik ben zwanger, doe nu minder "hard" werken met ze en alleen aan de hand. En de verkoopster had haar nog hengstig gezien en ik volgens mij ook 1x .... Maar goed mijn haf toont ook nooit echt hengstig.. Dus t idee drachtig kwam niet in me op.
Nu vanavond was ze "anders". Bitchiger, ze lag ook ineens in stal iets wat ze eigenlijk nooit doet en ze was wat onrustiger. Dus sta een poos te kijken naar haar (en de rest) en zie ineens plop in haar buik..... en hup nog eens en nog eens ..... ik ga dus naar dr toe en voel en hup plop plop... nou ja stamp stamp... voel aan haar uier, echt vol vol niet maar toch voller als normaal.
Hoewel ik nog steeds niet vol geloof dat ze drachtig is twijfel ik wel heel hard... kunnen darmen zo hard ploppen? Is het echt zo is het geen ramp. Zou niet het eerste veulen zijn wat hier geboren wordt, maar de merrie heeft ook nooit extra brok gehad of wat dan ook.
Morgen bel ik meteen de dierenarts en vanavond/vannacht ga ik nog een paar keer zien.
Toch del nieuwsgierig nu of het zo is of niet
Ik ben met beide uitkomsten wel oke
Met deze foto's
https://myalbum.com/album/uhIAEU6OD3xQ
---------------------------------------------------------------------------
Gisteren 12-03-2018 kwam dus de dierenarts en deze bevestigde het, en zei vervolgens binnen een maand staat er wel een veulen naast

Super leuk natuurlijk, spannend en verassend ook wel hahaha

Nu staat madam dus lekker snachts op stal onder camera bewaking en overdag lekker buiten met haar 3 vriendjes. En ik.... ik ben inmiddels camera kijken verslaafd haha

Ben nu wel heel benieuwd wat er binnenkort naast ligt

Haar uier vandaag was geen verandering, haar kling een foto van gemaakt maar geen verstand van haha