Dit jaar met 4 combinaties, waarvan 2 net ietsjes extra bijzonder. Al kijk ik uiteraard naar elk veulentje uit

Dit jaar verwachten we onze eerste veulens van eigen dekhengst Guillian VD Heesbeekhoeve. NMPRS goedgekeurd met 1e premie, vos, en 91cm.
Helemaal verliefd op deze kerel. Naast zijn looks, heeft hij namelijk ook nog een geweldig karakter!

1 van de bijzondere combinaties, is namelijk ook de eerste. Ik ben nu al een tijdje aan het fokken, maar dit jaar is de eerste keer dat ik veulentjes verwacht uit zelfgefokte paardjes

Spots N Dots Stilettos in Style werd hier 4 jaar geleden geboren en verwacht nu haar eerste eigen veulentje rond 12 maart (330 dagen).

Stien zelf is 87cm en werd afgelopen zomer stamboekopgenomen met een 1A premie.
Ik heb nog niet getest of Stien mogelijks Smoky black is, maar zonder Smoky zijn de kleurkansen:
50.00% - Red (Chestnut/Sorrel) (vos)
25.00% - Bay (bruin)
25.00% - Black (zwart)
De volgende combinatie is weer eentje met hoge verwachtingen. Want Sebastopol's Chalalie, hier genoemd als Charlie, is toch wel 1 van mijn beste fokmerries. Charlie is een zwarte Superster merrie van 96cm. Ze fokt tot hiertoe erg mooie luxe en hoogbenige veulens.
Charlie

Haar eerste veulen scoorde al goed op de keuring: Jack

Maar haar 2e veulen werd gelijk kampioen merrieveulens kleine maat

Vorig jaar kreeg ze een luxe vos hengstje, dat door ruimte gebrek in de trailer niet op de keuring is geraakt

Kleurkansen voor baby van Charlie:
50.00% - Red (Chestnut/Sorrel) (vos)
25.00% - Bay (bruin)
25.00% - Black (zwart)
Veulentje wordt verwacht rond 18 maart.
3e in rij is weer tikkeltje extra bijzonder. Spots N Dots Rosanne's Peanut Buttercup werd ook 4 jaar geleden hier geboren. Ze is de halfzus van Stien uit dezelfde vader. Roos zelf werd als jaarling Reservekapioen en behaalde elk jaar opnieuw 1e premies. Hopelijk is dat een goed voorteken voor haar nageslacht.

Roosje werd afgelopen zomer ook stamboekopgenomen met een 1A premie.
Kleurkansen voor Roos-baby is niet zo groot.
- Vos
- Vosbont
Ik heb een vermoeden van homozygoot bont, maar ik heb ze nog niet getest. Dus effen kleur kan ik niet uitsluiten.
Last but not least, Southridge Ooh La La Destiny. Vol Amerikaanse silver buckskin merrie. Ze is stamboekopgenomen NMPRS en heeft in Amerika een paar Reserve Champion titels op haar naam staan. Een erg lieve en zachte merrie. Dit veulen zal dus hoogstwaarschijnlijk een broekzakveulen worden

Oohla, in haar jongere jaren in Amerika (ze is ondertussen 14 ofzo denk ik)

Zij kreeg vorig jaar een fijn Silver Dapple merrieveulentje, Spots N Dots Bonnie B Zar

Kleurkansen voor dit veulen zijn iets uitgebreider

8.20% - Bay Tobiano
8.20% - Silver Buckskin
8.20% - Silver Bay
8.20% - Buckskin
8.20% - Silver Buckskin Tobiano
8.20% - Bay
8.20% - Silver Bay Tobiano
8.20% - Buckskin Tobiano
6.25% - Palomino Tobiano
6.25% - Palomino
3.13% - Red (Chestnut/Sorrel)
3.13% - Chestnut Tobiano
3.13% - Red (Chestnut/Sorrel) Tobiano
3.13% - Chestnut
1.17% - Silver Black
1.17% - Smoky Black
1.17% - Silver Smoky Black Tobiano
1.17% - Black
1.17% - Silver Black Tobiano
1.17% - Smoky Black Tobiano
1.17% - Black Tobiano
1.17% - Silver Smoky Black
Dit laatkomertje wordt verwacht rond 12 juli.
Hebben jullie zin om weer mee te volgen?