Jupi Stables verwacht 3 miniveulentjes in 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maris_

Berichten: 1450
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Jupi Stables verwacht 3 miniveulentjes in 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 08:55

Wat is er vorig jaar gebeurd Linda?

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 09:50

Maris_ schreef:
Wat is er vorig jaar gebeurd Linda?


Vorig jaar is de bevalling van Jupi helaas mis gegaan. Ze had op 300 dagen haar uier al bomvol! Ik had verwacht dat het veulen al vroeg kwam, maar dat bleek niet zo. Ook haar PH waarde zakte al snel maar bevalling bleef uit. Uiteindelijk is ze op dag 346 of 348 bevallen.
Het leek een soort redbag maar dan zonder de rode zak, placenta los gelaten maar eerst kwamen gewoon voetjes in wit vlies waardoor we mogelijk te lang gewacht hebben met ingrijpen ;(

Op pagina 36 van onderstaand topic vind je het verhaal, mocht je het willen lezen;
[KS-MK] Jupi Stables verwacht 2 bijzondere miniveulentjes in 2017

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:40

maar deze keer komt het goed hoor, begrijp wel dat dit extra stress is voor je maar helaas voor ons allemaal natuurlijk, ik kan me vorig jaar ook nog levendig voorstellen toen ik daar met twee handen in haar baarmoeder zat :o

er was niks aan te doen linda, echt niet meid :(:)

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:51

Been there,done that en je voelt je enorm schuldig maar meestal is het gewoon al te laat en had je niks méér kunnen doen. :(:)
Dit jaar komt het inderdaad gewoon goed! :j

Maris_

Berichten: 1450
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Jupi Stables verwacht 3 miniveulentjes in 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:22

Heb het gelezen! Maar zoals ik het zie/lees had je echt niets meer kunnen doen... Hoewel je je natuurlijk afvraagt: "wat als.... " Maar dat is idd je ergste nachtmerrie!
Komt dit jaar vast goed, maar kan me best voorstellen dat je het wel erg spannend vind!

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 19:04

je had niks anders kunnen doen, je doet wat je kunt, soms mag het gewoon niet zo wezen

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Jupi Stables verwacht 3 miniveulentjes in 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 20:22

We weten ook wel dat we hebben gedaan wat we op dat momenten konden. Maar het blijven denken; “wat als....” is moeilijk los te laten!
En hoewel ik het wel gewoon probeer en weer verder wil, ben ik toch wel extra zenuwachtig voor Jupi haar bevalling :o
Natuurlijk kan er bij de andere merries ook iets mis gaan, maar Jupi maakte er 48 dagen lang zo’n potje van met uier, lage ph, onrustig gedrag wat niet te peilen was... dat ik nu vooral extra bang ben; hoe kan ik zorgen dat ik er bij ben? Zal ze nu iets normaler doen zodat ik gewoon vrij kan nemen?
Kijk ik ben wel realistisch... ik doe er alles aan om er bij te kunnen zijn, ik kan altijd vrij nemen. maar 48 dagen vol uier en lage ph... ik kan toch moeilijk op mijn werk verkondigen dat ik even anderhalve maand niet kom :o

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:09

Lastig blijft het altijd. Vooral het eerste veulen na zo'n afloop. Laten we hopen dat het nu weer goed gaat. Dan kun je het vorige veulen ook iets meer loslaten.
Jou kennende doe je er alles aan om er bij te zijn. Voor nu kun je enkel haar in de gaten blijven houden. En dat zul je vast wat meer doen dan bij de andere dames.
Als deze goed gaat, kun je bij de volgende zwangerschappen vast iets meer vrij ademen.
Het komt helemaal goed met jupi en dit veulen. :(:)

Maris_

Berichten: 1450
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Jupi Stables verwacht 3 miniveulentjes in 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:37

Ja ik snap wat je bedoeld ! Maar zal vast goed komen :) werk je met camera of geboortemelder of beiden? Of alleen ph strips?

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 22:19

Maris_ schreef:
Ja ik snap wat je bedoeld ! Maar zal vast goed komen :) werk je met camera of geboortemelder of beiden? Of alleen ph strips?


Allemaal, camera, alarm en strips :j

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:10

Meer kan je niet doen Linda. Goed in het oog houden idd je kan moeilijk een paar maand vrij vragen en dan nog moet je toch ook eens naar de toilet of winkel gaan. Het is al leuk dat je kan vrij nemen als het echt nodig zou zijn.

Maris_

Berichten: 1450
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Jupi Stables verwacht 3 miniveulentjes in 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 01:11

Ja precies.

Ik heb nu ook cameras Alleen even een dingetje qua stroom maar komt vast goed :)

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 07:16

Fotsy schreef:
Meer kan je niet doen Linda. Goed in het oog houden idd je kan moeilijk een paar maand vrij vragen en dan nog moet je toch ook eens naar de toilet of winkel gaan. Het is al leuk dat je kan vrij nemen als het echt nodig zou zijn.


Toilet of winkel? Dat kan toch sowieso al bijna niet meer met een baan én paarden? _O-

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Jupi Stables verwacht 3 miniveulentjes in 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 18:30

Dag 244 voor Jupi :))
Afbeelding

Maris_

Berichten: 1450
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Jupi Stables verwacht 3 miniveulentjes in 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:30

Die heeft al een aardig buikje zeg! Hihi, ze is vast wat moois aan het bakken :P

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Jupi Stables verwacht 3 miniveulentjes in 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 22:34

Haha ja er zit ook wel een flink pak haar op hoor :o
Ze is vooral heel breed, dat was ze al vlot... ben heel benieuwd, ik voel helaas geen leven in haar buik dus ik laat ze nog eens opvoelen voor mijn eigen gemoedsrust (voordat ik wacht op niks := )

Maris_

Berichten: 1450
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Jupi Stables verwacht 3 miniveulentjes in 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:36

Ja snap je volkomen, zeker na je ervaring.
Ik heb mijn merries in december ook nog een keer laten scannen omdat Preben hengstig toonde, heel apart gedrag (kan wel eens tijdens dracht ik weet het) dus wilde toch even zekerheid hebben voor mezelf. Dus dacht dan gaat de rest ook maar haha!

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 22:39

Ja ik vind dat prettig. Vorig jaar heb ik het ook laten doen en dan ben ik zelf toch geruster. Ik weet ook dat er risico’s aan zitten maar mijn DA vind die zooooo klein, gezien hij al duizenden heeft opgevoeld en nog nooit iets mis is gegaan, dus daar laat ik me maar niet door tegenhouden :o
Bij Angel twijfelde ik van de winter ook al, en bij Bucks voelde ik het veulen steeds maar na oud&nieuw niet meer, wat natuurlijk ook gewoon toeval kan zijn, maar een beetje zekerheid vind ik dus wel prettig :j

Maris_

Berichten: 1450
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Jupi Stables verwacht 3 miniveulentjes in 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:44

Ja ik heb hetzelfde met mijn DA :j Ik vind het idd ook gewoon prettig te weten hoe of wat. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent/ rekening mee moet houden evt.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:54

Als je je onzeker voelt, zou ik dit ook zeker laten doen. Niks is vervelender dan te zitten wachten op een veulen dat er niet zit.

Zal vast wel goed zijn maar better safe than sorry. En mijn da zei ook dat dit helemaal geen erg is opvoelen natuurlijk jij hebt kleine handjes nodig voor je merries ;)

Maris_

Berichten: 1450
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:45

Ja precies vind ik nou ook.
Ja met mini's zal t toch echt iets anders zijn denk ik mbt kleine handjes :P

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:45

Bij twijfel en zeker lange duur van twijfel zou ik ook extra gaan controleren. Ik heb het heir ook laten doen. Helaas weet je dat de uitslag niet was wat ik hoopte....Maar we zitten nu in 2018 dus badyear 2017 is voorbij. Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Bij jou zit het vast wel goed. ;)

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:25

Hier komt mijn DA binnenkort uitwendig scannen. Ik vind het ook wel fijner om zeker te zijn over een twijfelgeval. De andere 3 zijn mooi rond en weet ik het zeker,maar ook die gaan we eens scannen voor de leuk. :o :D

Mooie Jupi,ze ziet er wel tevreden uit zo!

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 17:50

De dames zijn vandaag opgevoeld
Helaas bleek er 1 te veel drachtig........... :(

In augustus/september heb ik de knappe vos zilver bonte merrie Diva gekocht. Diva is geboren in maart 2015. Een prachige merrie die als veulen al ellenlange benen had <3

Aan het einde van het weideseizoen, rond november, vond ik haar wel enorm rond worden...
Maarja misschien had ze nooit dag en nacht weidegang gekent, misschien vertekende haar enorm dikke vacht, misschien voerde ik gewoon te veel, of misschien zwaarde ze gewoon uit omdat ze iets meer volwassen werd...

De laatste weken vond ik het dan eigenlijk wel weer meevallen.. dus ik zette het idee een beetje uit mijn hoofd....
Vandaag kwam DA voor de keuring van Diva en het opvoelen van mijn drachtige merries. Voor de zekerheid dus ook Diva op laten voelen...
DA begon zachtjes te grinniken en zei; “euhm.... tja.... je gaat 4 veulens krijgen en deze gaat als eerste....” |o

“NEEEEEEEEEEE” _-:( ze is pas 2 jaar oud, ik had net een mooie date voor haar gekozen waar ze in maart/april heen zou gaan...... En dat ze dragend is, kan alleen van de hengst zijn die destijds van dezelfde eigenaren was als Diva, en dat is haar halfbroer Ice ;(

Dus een beetje verdrietig en een beetje boos, maar ik kan niets anders doen dan het accepteren en haar zo goed mogelijk gaan opvolgen en hopen dat het gezond ter wereld mag komen...

PowerPoef

Berichten: 1200
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:30

Oh dat is wel zuur ja, maar zolang het maar gezonde veulentjes zijn... :(:)