Elke einde heeft een nieuw begin zeggen ze soms. Deze week heb ik helaas mijn tinker merrie Iowa moeten laten inslapen. Dit zat er al even aan te komen vandaar dat ik beslist heb om mijn andere merrie Pastis te laten dekken.
Pastis (officiële naam: Cappels Cheyenne) is een kruising tinker x welsh cob. Haar vader is Tardebigge Easter Phoenix. In juli is ze op een heel geslaagde date geweest bij de ultra knappe welsh cob hengst Sublime Sponte (eigenaar YWC hier op bokt)! Rond 22 juni 2018 verwacht ik dus een pracht van een veulen. Ongeacht of het een merrie of hengst is, mag het veulen hier sowieso blijven wonen. Het is de bedoeling om eens eenmalig een veulen voor mezelf te fokken.
Qua kleuren kansen zijn er 3 opties: valk, palomino of smokey black. En dit kan zowel effen zijn of bont. Aangezien het veulen toch 75% welsh cob gaat zijn, lijkt het me wel leuk dat het een bonte wordt. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat moeder en veulen gezond zijn! Oja Pastis is 1.51m en Sublime 1.54m.
Hier mama Pastis:

En papa Sublime Sponte:

Ze vonden elkaar gelukkig wel leuk

En Pastis gisteren, 2 maand drachtig:

Groetjes Emmy