Verwacht in 2018: Aretta x Hernandez TN

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Powerhouse
Berichten: 333
Geregistreerd: 14-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 10:52

Bedankt mer1980 en evita_3! Hij heeft een mooi plekje in de tuin gekregen.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:49

ik ga je topic ook volgen, de laatste loodjes komen dichterbij

je hebt ze al goed op gewicht gekregen super want die zal ze straks nodig hebben

veel sterkte met het verlies van de hond van je oma en opa.

Powerhouse
Berichten: 333
Geregistreerd: 14-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 10:59

Fotsy schreef:
ik ga je topic ook volgen, de laatste loodjes komen dichterbij

je hebt ze al goed op gewicht gekregen super want die zal ze straks nodig hebben

veel sterkte met het verlies van de hond van je oma en opa.


Leuk dat je komt volgen Fosty! ik volg jou topic (een beetje stil) al vanaf het begin mee :)

Vandaag zitten we op dag 312 en hoeven we nog maar eventjes tot de veilige datum. *\o/* De afgelopen weken hebben we beetje bij beetje toegewerkt naar de komst van het veulen. We hebben de oude omheining en palen langs de weg vervangen voor nieuwe (auw, mijn rug..), de buurman heeft de weides geïnjecteerd en recht getrokken en we hebben een camera opgehangen in Aretta's stal. Was nog een hele klus om dat ding aan de praat te krijgen _-:( grrr..
Van de week delen we het voorste stuk van het grote weiland op in twee omheinde weilanden en dan zijn we voor de komende periode klaar. In het achterste deel laten we het gras groeien om te hooien.
Afbeelding

Aretta dag 311. Ze begint steeds meer te lijken op een hangbuikzwijntje :j. De uier doet nog niet zo veel, maar bij haar vorige dracht vulde ze ook pas echt de laatste dagen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En even lekker kriebelen met het baasje. Van zulke momenten kan ik het meeste genieten <3
Afbeelding

Aretta cam. sleepy time! :Z

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:11

Mooi beeld heb je!! Is verslavend hoor, merrie gluren.

Aretta maakt zich klaar voor de eindsprint! Aan de voorbereidingen zal het in elk geval niet liggen! Land ziet er strak uit.

Hoe gaat het met je oudje? Komt die al wat bij?

Powerhouse
Berichten: 333
Geregistreerd: 14-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 18:59

Evita_3 schreef:
Mooi beeld heb je!! Is verslavend hoor, merrie gluren.

Aretta maakt zich klaar voor de eindsprint! Aan de voorbereidingen zal het in elk geval niet liggen! Land ziet er strak uit.

Hoe gaat het met je oudje? Komt die al wat bij?



Verslavend zeker! Denk dat ik iets te zenuwachtig hiervoor ben :( elke keer als ik haar druk zie zwiepen met haar staart, rondjes zie draaien of als ze met de achterbenen loopt te stampen, ben ik al bezorgd. Ooh ooh en we moeten nog zo lang :Y)

Off topic even kort over isabell. Ze komt in gewicht mooi bij! Helaas wel weer een andere zorg.. ze heeft 3/4 weken geleden vast gelegen in stal met een grote snee als gevolg. Daar kwam een abces onder die na een paar dagen sprong. Nu dus een grote wond net onder het kootgewricht. Gelukkig heeft ze er geen dag kreupel op gelopen en bleef haar temperatuur stabiel. Druk behandeld en nu begint het langzaam te genezen.

Op de foto kun je de schuin de wond zien. Ik had er net betadine op gedaan waardoor het zo rood is.
Afbeelding

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Re: Verwacht in 2018: Aretta x Hernandez TN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:28

Wat schrikken van Isabell! Is ook een rotplek zeg, veel bewegend punt. Gelukkig loopt ze niet kreupel en heelt het al. Ze ziet er wel best uit vergeleken met een tijdje terug!

Dat zorgen maken herken ik hoor, hier precies het zelfde!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 23:29

Heb ik toch ook hoor die ongerustheid altijd.
Merrie tv is heel verslavend ja. Kom nu al slaap tekort en we zullen die straks nog meer tekort hebben,

Happinez

Berichten: 8383
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 00:29

ik volg, ben benieuwd wat er straks uitrolt.

Zo herkenbaar dat slaapgebrek voor die camera :')

Powerhouse
Berichten: 333
Geregistreerd: 14-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 20:29

Happinez schreef:
ik volg, ben benieuwd wat er straks uitrolt.

Leuk dat je komt volgen Happinez, welkom!

Die eerste paar dagen was het een dingetje hoor die camera. Ik heb een paar keer op het punt gestaan mijn grootouders te bellen of ze haar niet even wilden controleren :=. Maar gelukkig laat ik het nu wat meer los omdat duidelijk te zien is dat Aretta ons nog wel een poosje laat wachten. natuurlijk zijn we voorbereid op ploste veranderingen.


Afbeelding
dikke Cutie <3
Afbeelding
Foto genomen in het weiland en helaas was het uier weer leeg.. kom op meisje, maak er eens werk van!
Afbeelding


Ik merk trouwens dat ik op een hele andere manier bezig ben met Aretta. Veel meer vanuit het plezier hebben met je paard en het ongedwongen bezig zijn. Even lekker kriebelen in de wei, een rondje wandelen of een uitgebreide poetsbeurt.
Een tijd terug ben ik hard van Aretta gevallen wat veel angst bij mij heeft veroorzaakt. Dit had natuurlijk een negatief effect op het rijden en al gauw durfde ik niet meer dan enkel balkjes te draven en dressuur te rijden in de binnenbak (en dat vond ik soms al eng :+ ). Zelfs op het punt gestaan Aretta te verkopen omdat ik haar iemand gunde die haar meer kon bieden dan ik en ik mijzelf een paard gunde wat veilig aanvoelde. Uiteindelijk besloten dat dit ook niet de oplossing was, maar dat wij samen hard aan de bak moesten om weer dat vertrouwde gevoel en plezier in het rijden te creëren wat we wel gekend hebben. Hoewel het door lessen en de hulp van een vriendin van mijn zusje stukken beter gaat, hebben wij nog grote stappen te zetten om weer lekker onbezonnen een bosritje te maken of deel te nemen aan een springparcours..
Dat het wat minder met het rijden ging en ik de focus graag wilde weerleggen, was één van de hoofdredenen om Aretta te laten dekken. Dit is goed gelukt dus!

Misschien dat ik daarom nu extra kan genieten van hoe het nu gaat. De druk van het rijden/presteren is eraf en ik merk dat wij elkaar weer meer begrijpen. Echt eventjes puur genieten! :j

leuke afsluiter: fotootje van vroager met de paardjes op buitenrit
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18877
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Verwacht in 2018: Aretta x Hernandez TN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:57

Knapo van je om zo'n beslissing te nemen, even een stap op de plaats. Aretta lijkt mij ook een karakterpaard die wel een duidelijke aanpak nodig heeft zoals je al eerder aangaf in dit topic. Even back to basic en straks er weer met frisse moed tegenaan.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:34

Heerlijk dat je zo ongedwongen en vrij terug kan genieten van elkaar en een dracht maakt de band sterker idd

Powerhouse
Berichten: 333
Geregistreerd: 14-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 09:34

Precies Mer en Fosty, even een stap op de plaats om elkaar weer te leren waarderen. Aretta is inderdaad een karakterpaard die je moet controleren en aan het werk moet zetten. Niet dat ze gemeen of brutaal onder het zadel is, maar ze is heel alert en kan hierdoor nerveus worden. Dan is het aan de ruiter om haar consequent, duidelijk en met een beetje bluf te rijden zodat je de leiding houdt. Dat laatste lukte mij niet meer. Wanneer zij spanning opbouwde, merkte ik dat ik verkrampte en in elkaar dook. Op die momenten had ik eigenlijk de leiding moeten nemen om weer naar de ontspanning toe te rijden.
Vanwege haar karakter heb ik dan ook een hengst uitgekozen die ohz koel in zijn hoofd is en makkelijk te bewerken. Ik hoop natuurlijk dat deze combinatie een mooie mix geeft.

Uit een ander topic begreep ik dat meerdere eigenaren van Kojak-nakomelingen dit herkennen. Er zit genoeg bloed in wat ze ril maakt. Maar keerzijde van het verhaal is dat ze wel heerlijk en imposant kunnen bewegen als je ze aan het werk hebt. :Y) In de hand is het trouwens een schat en zet ik haar dan ook zonder moeite voor mijn oma in de rolstoel zoals jullie op de foto's al gezien hebben.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 21:19

Oh er moet wat pit inzitten ook natuurlijk :P

Powerhouse
Berichten: 333
Geregistreerd: 14-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 08:05

Haha klopt als een bus Fosty!

Aretta is haar staart aan het mollen -O- drukt het veulen weer even goed terug
Afbeelding

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Verwacht in 2018: Aretta x Hernandez TN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 11:00

coupe pleeorstel
Dan duurt het niet lang meer

Powerhouse
Berichten: 333
Geregistreerd: 14-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 13:26

Idd coupe pleeborstel!

Weet iemand wat dit is? Ik zag dat Aretta weer ongelofelijk geschuurd heeft met haar staart.. ik pakte de staart vast en voelde wat hards. Toen zag ik dit. Het stukje in mijn hand heb ik bij/uit haar vulva weg gehaald..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Het ziet er niet direct uit als bloed.. beetje ongerust hier

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: Verwacht in 2018: Aretta x Hernandez TN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 13:40

beetje bloed is niet erg zolang het niet stinkt. Langzaam gaat de baarmoedermond open op het laatst en dan kan wat slijm , bloed bij zitten

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 15:05

tanjaatjuhh schreef:
beetje bloed is niet erg zolang het niet stinkt. Langzaam gaat de baarmoedermond open op het laatst en dan kan wat slijm , bloed bij zitten

En dat droogt op de staart
Dus die korstje zijn opgedroogd bloed, slijm

Powerhouse
Berichten: 333
Geregistreerd: 14-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 15:16

Bedankt dames! Dan valt het wel weer mee.. ik weer wat gerust gesteld

Had ook even de Da gebeld en die gaf het zelfde aan. Kan zijn dat er wat spataardertjes in haar vulva zijn gesprongen en dat er wat bloed met slijm naar buiten kwam. Andere optie was dat het de slijmprop was en dat de geboorte naderde, maar Aretta maakt zich nog helemaal niet klaar dus die kans is klein.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Verwacht in 2018: Aretta x Hernandez TN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 15:17

De slijmprop is vaak wat groter

Powerhouse
Berichten: 333
Geregistreerd: 14-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 16:10

vandaag zitten we op 322 dagen dracht en hebben we de veilige zone bereikt *\o/*
Zojuist naar de dierenarts geweest voor het losknippen en gebit controle. Alles verliep soepel en zonder problemen.
Helaas ging het trailer laden minder wat voor stress bij Aretta heeft gezorgd.. Ze is al een tijd niet meer mee geweest en alle commotie er omheen was ook niet bepaald stimulerend -O- Maar goed uiteindelijk zijn we veilig heen en weer gereden en heeft ze naderhand bij kunnen komen op stal. Nu loopt ze alweer lekker in de wei.

Afbeelding

Tietjes doen nog niet zo veel
Afbeelding

Afbeelding

ook de eerste pH test gedaan, zoals verwacht nog aardig hoog.
Afbeelding

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: Verwacht in 2018: Aretta x Hernandez TN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:32

Ik volg ook nog even mee! Gave hengst heb je uitgekozen! En lieve foto's van je merrie met je grootouders! Denk dat het veulen heel goed ingeknuffeld gaat worden ;)

Powerhouse
Berichten: 333
Geregistreerd: 14-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 21:52

Leuk Wings! Welkom

Jaa het veulen zal geen aandacht te kort krijgen :+ worden ze lekker mak van.

Zusje gaf aan dat ze rond half 9 in stal aan het rollen was en wat rond liep. Ik zie haar nog wat stampen met haar achterbenen. Ze voelt zich niet helemaal relaxt. :(:) Misschien wel de 10 dagen draai.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:00

Kan idd 10 dagen draai. Ze zou toch nog iets meer haar bedt mogen doen met haar uier :D

Ze schuurt zich wel erg dus adertje kan zeer zeker het geval zijn

Powerhouse
Berichten: 333
Geregistreerd: 14-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 11:54

Fotsy schreef:
Kan idd 10 dagen draai. Ze zou toch nog iets meer haar bedt mogen doen met haar uier :D

Ze schuurt zich wel erg dus adertje kan zeer zeker het geval zijn


Haha echt he, zowat een vergrootglas nodig. Maar de vorige x vulde ze ook pas enkele dagen voor de geboorte, dus kan zijn dat ze zich weer herhaald.

Begreep van mijn opa dat ze gisteravond ook een paar keer plat was gaan liggen in het weiland. Doet ze normaal niet zo vaak, dus ze gedroeg zich wat verdacht! Ze wordt in ieder geval door iedereen goed in de gaten gehouden :')