Helaas sloeg januari 2017 het noodlot toe, Lola werd ziek en na een week vechten tegen koliek, wat zelfs met operatie niet op te lossen zou zijn, zat er niks anders op dan haar in te laten slapen. ([IM] Lola - Amazing Lady Dolores 02/06/2014 - 24/01/2017) Een hele lieve vriendin bood mij de optie om Caily nog een keer te laten dekken. Ja natuurlijk wilde ik dat! Niet om Lola te vervangen, maar om het hele proces van een eigen veulen fokken en opleiden mee te mogen maken, want dat geeft voor mij net dat kleine beetje extra. Nadat er zowel door mij als door ervaringsdeskundigen als door de dierenarts naar Caily gekeken was, kregen we groen licht. Met hulp van lieve mensen om mij heen is Caily van en naar de hengstenhouder gekomen, maar helaas mocht het niet lukken, en na drie pogingen was ze nog steeds niet drachtig. Maar het oordeel van diverse dierenartsen en mijn gevoel lagen allemaal op een lijn; met de merrie is niks mis (met de hengsten ook niet), het zou moeten lukken. Tot nu toe gewoon dikke vette pech en een nare samenloop van omstandigheden.
Nadat ik stiekem hulp van Lola had gevraagd, zijn we nog een keer op en neer gegaan voor een dekking op eisprong. En eindelijk hadden we geluk, na een week kreeg ik hoop, na 15 dagen deed ik een voorzichtig vreugdedansje, en na 17 dagen bevestigde de scan het ook; drachtig!!!
Uitgaande van 340 dagen dracht, is Caily uitgerekend op 26 juni 2018.
Caily

X
Forrest

Qua kleur is er niet veel variatie, maar voorspelbaar is het zeker niet, gezien twee bonte paarden gelijk zijn.
75% kans op zwartbont
25% kans op effen zwart
Natuurlijk mag er gegokt worden op kleur, aftekeningen en datum!
Uiteraard is dit veulen als eerste bedoeld als fok voor mijzelf, echter ken ik mezelf, dus als ik geen toekomst zie in het veulen, is er kans dat hij alsnog te koop komt. Maar voordat we over zulke dingen nadenken, gaan we hopen op, en genieten van, een gezonde dracht en een bevalling die net zo makkelijk (nee, waarschijnlijk niet vlekkenloos
) gaat als de zes bevallingen hiervoor...Volgen jullie mee?