Wel eerder dan verwacht dankzij een blessure, maar dit maakt mij niet minder blij!
Daroma (v. Wonderboy) is voor mij een zeer speciaal paard. In 2013 kwam zij in ons leven, als een zeer onzeker paard met een flinke gebruiksaanwijzing. Ze had erge problemen met alles wat langs en boven haar hoofd kwam, denk hierbij aan anderen paarden, bakranden, doorgangen, etc. maar braaf was ze altijd! Dat was het belangrijkste voor ons.. Al snel groeide haar zelfvertrouwen en met een paar permanente aanpassingen en veel opletten kregen we stukje bij beetje steeds meer een "normaal" paard. het zal nooit gaan zoals bij een normaal paard zonder zulke problemen, maar er valt mee te leven en we kunnen alles doen waar we maar over dromen! Waar een wil is, is een weg en opgeven hebben we nooit gedaan.
Daarnaast heeft Roma mijn vertrouwen in het rijden terug te krijgen, ik was zo bang geworden door mijn vorige paard. Ik durf zelfs weer op vreemde paarden te stappen!
Ondanks dat Roma best een pittig ding kan zijn, heeft zij mij nooit een onveilig gevoel gegeven maar juist het gevoel dat we de wereld samen aankonden. We zijn echt een hecht team geworden en heb tot nu toe geen fijner te rijden paard gevonden.

We hebben het ver geschopt met haar! Ik ging van L1 naar Z1 binnen een jaar en reed zeer goed mee tijdens de Kring, Regio en zelfs de Hippiade!

met kers op de taart.. Een masterclass bij Rien van der Schaft van Paard&Lifestyle in Ermelo.
Veel geleerd en veel gedaan, wat er zelfs voor heeft gezorgd dat ik bij Rien ben gaan lessen.

We trainden ondertussen lekker verder!

helaas was 2016 een zwart jaar voor ons. Lavita, mijn grootste paardenliefde ooit, moesten we laten gaan.
We waren er kapot van en Roma ook. De maanden die daarna volgenden gingen langs mij heen en rijden stond op een laag pitje, had er gewoon geen zin meer in. Mijn hart was gebroken en kon alleen maar huilen.
Roma had het er ook erg moeilijk mee en had ook echt tijd nodig.

Begin dit jaar kreeg ik het vermoeden dat Roma niet lekker liep, ik zag niks maar voelde wel "iets". Toch maar naar de kliniek en sindsdien staat ze grotendeels stil dankzij een ontstoken peesschede en een irritatie aan de oppervlakkige buiger. heel traject doorlopen van inspuiten, rust, opbouwen, weer kreupel, weer inspuiten en daarna geen verbetering meer. Momenteel staat ze met de compressiekousen van Equicrown, wat zeker voor verbetering zorgt!
Zodra ze tussen de 60 - 120 dagen dracht zit, gaan we over tot een operatie. Doodeng vind ik het en hoop stiekem dat de kousen verschil gaan maken, maar we we wachten het rustig af..

Om een lang verhaal kort te maken.. Na de 2e keer inspuiten hebben we besloten om Roma te laten dekken door Total U.S. (Totilas x Sir Donnerhall). We hebben haar naar van Uytert gebracht en na de 1e keer was ze meteen drachtig!
Vorige week de 2e scan gehad en zelfs het hartje mogen zien. Zeer bijzonder.

Roma is 16 mei 2018 uitgerekend.
het wordt voor ons een bijzondere en spannende tijd. Het is voor ons de eerste keer dat we gaan fokken, dus komt heel veel meer bij kijken en je moet veel meer regelen dan je als "groentje" zou verwachten.
Daarnaast staat er een operatie gepland waar ik mij ontzettend druk over maak.
maar! Na alle ellende van vorig jaar, gaan we nu voor een prachtig jaar en komend jaar.