Don Winchester krijgt een broertje/zusje!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Don Winchester krijgt een broertje/zusje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 15:21

Madje, dankjewel! Ben ook blij dat ze nu een jas aan heeft. Al is het alleen omdat ze nu schoon is hahaha.

Vandaag alweer 250 dagen! Nog 90 te gaan tot de uitgerekende datum. Kan het veulen er nu wel uit kijken.

Popje begint het nu wel zwaarder te krijgen met werken. Na 15 minuten staat ze al met grote neusgaten, maar dat paard gaat gewoon door.
We gaan nu dus weer wat gas terug nemen. Zondag is ze heerlijk mee geweest op buitenrit. Heerlijk 5 kilometer gestapt met een stalgenootje op haar rug terwijl ik er naast liep met mijn jonge merrie aan de hand.
Ze is alweer aan het oefenen met opvoeden, maar dan van mijn jonge merrie. En die twee spiegelen totaaaal niet... (grapje)
Afbeelding
Na het buitenritje kregen ze de kans om te rollen.. maar dit is wat ze deden. Synchroon drinken :')

Speirs

Berichten: 1683
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Don Winchester krijgt een broertje/zusje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:39

Haha dat is echt synchroon inderdaad, zelfs allebei het linkervoorbeen schuin :D
Had dit topic gemist. Prachtige combi hoor! Wat heeft je merrie een lieve blik <3 Ik kan me voortstellen dat ze een superlief moedertje is.

Vind de eerste foto van prachtige paps wel griezelig hoor! Lijkt wel of ie springt vanuit stilstand :wow:

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 15:12

Speirs, welkom! Dankjewel! Ben ook erg benieuwd wat er uit deze combinatie komt.

De foto komt uit dit filmpje:

De puissance waar Dallas 1.90 sprong. Daar is hij 3 keer foutloos overheen gekomen..

Moeders staat er vandaag lekker zo bij:
Afbeelding
Dit is het enige waarom ik blij ben dat we nooit meer samen zullen starten. Het is altijd een drama om haar schoon te houden :')

KittyDylan

Berichten: 8890
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:26

Moest meteen aan Supernatural denken met zijn naam, hihi

Ik volg de laatste loodje mee. Ben heel benieuwd wat voor een knapperd er uit komt rollen :)

Moeders is lekker schoon :=

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 09:21

Haar buik is al enorm gegroeid amai

En wat ziet ze er ook lekker gekeerd uit. Je hebt haar toch geen foto’s van Flo getoond :=

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Don Winchester krijgt een broertje/zusje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 22:41

Fotsy, we zijn nu echt begonnen aan de laatste loodjes ja!
En Flo is niet het enige vieze paard hoor! Libs is ook echt een vies paard, maar de meeste foto's maak ik als ze nog niet heeft gerold.

Gister is Winchester thuis gekomen. Hij zou eigenlijk nog langer blijven maar hij begon zich toch wel hengst te voelen dus heb hem naar huis gehaald. Stiekem ben ik best blij dat hij weer veilig thuis is.
Afbeelding
Hij heeft direct een vriendje gemaakt gelukkig.
Afbeelding

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Don Winchester krijgt een broertje/zusje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 23:00

Wij zitten vandaag op 265 dagen dracht! Mevrouw wordt goed dik en heeft eigenlijk geen zin meer om te bewegen. Dus vanaf nu mag ze rustig aan met zwangerschapsverlof. Komt stiekem wel een beetje goed uit met 2 jonge paarden op stal. Afbeelding

Indi_Vito

Berichten: 2743
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Don Winchester krijgt een broertje/zusje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:46

ohh wat een dik pentsje! <3 ben zo benieuwd!

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: Don Winchester krijgt een broertje/zusje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:48

mooie buik begint ze te krijgen!!

En hoe doet kriebel het?

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Don Winchester krijgt een broertje/zusje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 18:04

Vandaag nog precies 2 maanden tot de uitgerekende datum! Ben zo benieuwd!

Ze voelt zich nog altijd prima. Gister is ze mee geweest op buitenrit. Ze was zo enthousiast dat we 5 km in piaffe en verzamelde galop hebben gedaan terwijl de rest braaf stapte.. mijn 4 jarige was nog rustiger en braver dan Liby. Terwijl de 4jarige dat rondje maar 1x eerder heeft gelopen.

Madje, kriebeltje doet het goed. Wel heeft hij wat last van zijn hormonen. Hij wordt daarom ook donderdag gecastreerd. Dan kan hij daarna lekker tussen de paarden staan en van het voorjaar met zijn vriend het land op.
Hij voelt zich prima thuis. Helaas is hij wel nog viezer dan zijn moeder :')
Vandaag heeft hij ook voor het eerst een hoofdstelletje in gehad. Ik ben een trotse baas. Hij leert super snel.

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Don Winchester krijgt een broertje/zusje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:10

Ik kom het einde ook nog even volgen ^^
Wordt dit veulen Sam of Cas? :P

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 19:21

Welkom Marrie! Nee geen Sam of Castiel. Ik wil graag een titel als eerste naam. Het is dus een combinatie van 2 karakters.

Echter ben ik nog steeds niet uit de merrie naam. Net als 3 jaar geleden, en dat zint me niet echt want ik heb een merrie besteld. Dus mocht iemand suggesties hebben, graag!

Edit: even wat foto's van het kriebelkind :)

Afbeelding

Afbeelding

Zo als te zien is moet hij wel erg wennen aan het bitje hahaha

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Don Winchester krijgt een broertje/zusje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 18:07

Vandaag is mevrouw 282 dagen drachtig! Ze is flink aan de maat ondanks dat het op de foto's niet zo te zien is. Het lijk alsof haar buik bijna op de grond hangt. Ik denk dus dat we een flink veulen krijgen.

Ze voelt zich nog topfit. Vorige week heeft ze de hele buitenrit van 5 km in piaffe en verzamelde galop gelopen. Gister liep ze voorop in flink tempo met de wandeling en ze wordt ook gewoon nog gereden.

Heb het idee dat deze dracht haar makkelijker af gaat dan die van 3 jaar geleden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Don Winchester krijgt een broertje/zusje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:25

Wat heerlijk dat ze het zo goed doet maar de zwaarste 2 mnd komen nog.

Ooo Winchester, man af, is het allemaal goed verlopen?

Speirs

Berichten: 1683
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Don Winchester krijgt een broertje/zusje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:52

Wat super om te lezen dat het zo goed gaat met dr!

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Don Winchester krijgt een broertje/zusje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 16:41

Jobamara, Libs gaat er vol goede moed tegenaan!
Kriebeltje is nog hengst want de dierenarts had af gezegd. Hij wordt nu chemisch gecastreerd en van het voorjaar echt.

Speirs, daar ben ik ook heel blij mee ja!

juuljb

Berichten: 753
Geregistreerd: 30-05-17
Woonplaats: Kaapstad, Zuid-Afrika

Re: Don Winchester krijgt een broertje/zusje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:34

Leuke foto's! Wordt het veulen bij het NRPS stamboek ingeschreven?

xbkbx

Berichten: 23
Geregistreerd: 01-01-16
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Don Winchester krijgt een broertje/zusje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:05

Ik kom ook nog eventjes volgen! Vind het een hele leuke merrie en fijn dat ze nog een keer mama mag worden op deze leeftijd!

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Don Winchester krijgt een broertje/zusje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 20:51

Fyjuul, het veulen wordt inderdaad NRPS ingeschreven. Ik hoop dat Liby nog keur kan worden.

Xbkbx, leuk dat je ook komt volgen! Dankjewel! Ik hoop dat zij straks ook weer blij is met haar laatste ukkie.

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:07

Liby ziet er goed uit, zo vanaf de foto's toont ze net zo dik als Lara, ze gaan dan ook gelijk op.

Jammer dat Kriebel zo'n baasje wil zijn, hopelijk verloopt donderdag alles zonder kleerscheuren en kan hij straks lekker met zijn maatjes het land op.
Het valt mij trouwens wel op dat Liby op bijna elke foto uit een plas staat te drinken. Hebben ze geen andere drinkmogelijkheid in de stal? Lijkt mij dat ze op deze manier ook regelmatig zand binnen krijgt, want in de paddock wordt natuurlijk ook gelopen.

Succes met de laatste loodjes!

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:56

Myrthee_ schreef:
Fyjuul, het veulen wordt inderdaad NRPS ingeschreven. Ik hoop dat Liby nog keur kan worden.

Heeft liby nog geen 1ste premie nakomeling gehad dan?

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Don Winchester krijgt een broertje/zusje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 22:39

Suffie, hij wordt nu van het voorjaar pas gecastreerd, maar goed. Opzich is hij niet super vervelend, alleen gun hem zo graag een vriendje.

Ze hebben uiteraard gewoon automatische drinkbakken op stal, maar water uit de plas is lekkerder. Ze heeft nog nooit koliek gehad gelukkig *klopt af* en krijgt hierdoor in de winter standaard een zandweg kuur gedurende de hele winter.

Ponyparadijs, nee ze heeft sowieso pas 2 veulens gehad. Kriebel had een 2e premie en de ander is nooit op keuring geweest. Dus ga dit jaar met 2 nakomelingen zodat ik hopelijk meer kans heb op een 1e premie.

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:48

Myrthee_ schreef:
Suffie, hij wordt nu van het voorjaar pas gecastreerd, maar goed. Opzich is hij niet super vervelend, alleen gun hem zo graag een vriendje.


Ik had het zinnetje gemist dat de DA niet kon. Op zich is dit een mooie tussenoplossing, hopelijk kan hij zijn hormoontjes een beetje bedwingen hiermee :=

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:40

Myrthee_ schreef:
Ponyparadijs, nee ze heeft sowieso pas 2 veulens gehad. Kriebel had een 2e premie en de ander is nooit op keuring geweest. Dus ga dit jaar met 2 nakomelingen zodat ik hopelijk meer kans heb op een 1e premie.

Met kriebel ga je dit jaar ook naar de keuring?

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Don Winchester krijgt een broertje/zusje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 13:59

Kriebel gaat dit jaar inderdaad mee voor de stamboek opname! Ben erg benieuwd wat ze van hem vinden, want als veulentje noemde ze hem nog net geen misbaksel.