Een nieuwe kans op een bonte droom... (v. Ceasar Ter Linden)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silly1972

Berichten: 14780
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Een nieuwe kans op een bonte droom... (v. Ceasar Ter Linden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:39

Jij ook succes Celine!

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Een nieuwe kans op een bonte droom... (v. Ceasar Ter Linden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:14

Wat een tegenslag weer, maar niet je hoop verliezen hoor! Het is je zo gegund.

Ik volg uiteraard mee

SofieHavan

Berichten: 1886
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 10:47

Gisteren Evita opgehaald, 12 juni opnieuw scannen, dan is ze 16 dagen, ze werd de laatste keer 27/5 geïnsemineerd... op goede hoop...

Ook nog even hallo gezegd tegen ceasar ;)

Afbeelding

pradadaan

Berichten: 4670
Geregistreerd: 13-05-13

Re: Een nieuwe kans op een bonte droom... (v. Ceasar Ter Linden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:12

Knappe Ceasar <3
Het wachten is weer begonnen! Hier ook, er zit nu maar 2 dagen tussen onze dames :j

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Een nieuwe kans op een bonte droom... (v. Ceasar Ter Linden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:45

We duimen mee hoor!!!! Wat een heerlijk relaxte Ceasar.

SofieHavan

Berichten: 1886
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 14:23

Vandaag dag 14 en Evita is drachtig van 1 vruchtje... hopelijk blijft het goed gaan!

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Een nieuwe kans op een bonte droom... (v. Ceasar Ter Linden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 14:42

Super! En wat staat die hengst er heerlijk bij zeg. Wauw

kally
Berichten: 5253
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Een nieuwe kans op een bonte droom... (v. Ceasar Ter Linden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 15:05

Spennend...duim weer voor je mee!

Silly1972

Berichten: 14780
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Een nieuwe kans op een bonte droom... (v. Ceasar Ter Linden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 16:13

Duim duim duim ;)

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Een nieuwe kans op een bonte droom... (v. Ceasar Ter Linden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 04:20

Super 1 vruchtje, al een hele opluchting, en nu duimen hoor!!!

SofieHavan

Berichten: 1886
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Re: Een nieuwe kans op een bonte droom... (v. Ceasar Ter Linden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 09:05

Inderdaad, sowieso als't fout loopt nu, gaan we er mee stoppen. Evita is echt onhandelbaar geworden thuis, ik kan ze niet vangen, ik kan ze niet meer laden (20 minuten bezig geweest, terwijl ik jaren alleen op wedstrijd ben gegaan waarbij ze gewoon met het touwtje rond haar hals de trailer op liep), daarna in de kliniek 45 minuten bezig geweest met haar in de opvoelbox te krijgen. Dat beest weet dat ook op den duur: als ze op de trailer moet is 't om naar ergens gevoerd te worden om een hand in haar poep te krijgen... :( Dus ik weet ook niet of ik haar nogmaals zal laten scannen. In principe mag ze opnieuw gescand worden op "hartslag" rond de 24e juni, maar ik heb examens tot de 27e dus t zou dan sowieso nadien zijn en ja...

Ik denk ik dat beter mij eventjes bezig houd met haar gedrag aan te pakken, nog wat trailerladen en wat "fijne" dingen samen doen ipv altijd de zaken waar ze een hekel aan heeft. Wegens tijdgebrek loopt ze nu 24/7 op de weide en ze wordt ook niet meer gewerkt... Dus ik dacht van mij wat toe te leggen op het aanhalen van onze band, wat horsemanship en werk van op de grond te doen zodat we weer wat vertrouwen kweken want op deze manier gaat het ook niet verder...

Jaren heb ik gewerkt met haar en eindelijk na al die tijd kon ik 3 jaar geleden (voor haar eerste dracht) zeggen dat ik het paard had dat ik wou: we konden samen op wedstrijd (en deden het goed), zelf alleen gaan wandelen, ze steigerde niet meer... Maar nu heb ik het gevoel dat we weer bij af zijn en ik weet niet of het opnieuw zie zitten om wéér al die tijd/energie te investeren... Ondertussen is er ook zoveel veranderd en ben ik niet meer die "zorgeloze" meid van vroeger die zonder angst voor alles ging. Dus ik hoop dat ik op korte termijn met wat grondwerk, geduld en inzet snel weer mijn "droompaard" terug krijg,...

In elk geval dat hele gedoe om haar drachtig te krijgen, doet er geen goed aan dus 't lijkt mij sowieso het verstandigste om er mee op te houden als het nu niet gelukt is. Dit is geen leven voor haar, noch voor ons.

Silly1972

Berichten: 14780
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Een nieuwe kans op een bonte droom... (v. Ceasar Ter Linden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:16

Best begrijpelijk hoor, sowieso is al die stress niet goed voor de dracht.
Zij zelf heeft natuurlijk ook veel meegemaakt.
Laten we hopen gewoon dat dit blijft zitten en misschien in een later stadium nog eens een keer scannen als alles weer wat rustiger is.
Misschien kan er aan huis gescand worden.

Ga eerst maar met haar lekker aan de slag, zal jullie band ook weer wat goed doen.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Een nieuwe kans op een bonte droom... (v. Ceasar Ter Linden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:31

Ik volg mee! Wat een superspannend topic! Ik hoop echt voor je dat het deze keer wel lukt! :(:)

Ik hoop ook echt dat haar gedrag weer een beetje ''bijdraait''. Het is ook superlastig als je midden in je examens zit, ik heb ze nu ook...
Ik wens jou en Evita heel veel geluk en succes toe!
xx

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Een nieuwe kans op een bonte droom... (v. Ceasar Ter Linden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:04

Goed nieuws! En dat komt wel weer goed met Evita, haar kennende profiteert ze nu beetje van de situatie, met war consequent bezig zijn komt dat wel weer goed volgens mij!!

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:47

SofieHavan schreef:
Inderdaad, sowieso als't fout loopt nu, gaan we er mee stoppen. Evita is echt onhandelbaar geworden thuis, ik kan ze niet vangen, ik kan ze niet meer laden (20 minuten bezig geweest, terwijl ik jaren alleen op wedstrijd ben gegaan waarbij ze gewoon met het touwtje rond haar hals de trailer op liep), daarna in de kliniek 45 minuten bezig geweest met haar in de opvoelbox te krijgen. Dat beest weet dat ook op den duur: als ze op de trailer moet is 't om naar ergens gevoerd te worden om een hand in haar poep te krijgen... :( Dus ik weet ook niet of ik haar nogmaals zal laten scannen. In principe mag ze opnieuw gescand worden op "hartslag" rond de 24e juni, maar ik heb examens tot de 27e dus t zou dan sowieso nadien zijn en ja...

Ik denk ik dat beter mij eventjes bezig houd met haar gedrag aan te pakken, nog wat trailerladen en wat "fijne" dingen samen doen ipv altijd de zaken waar ze een hekel aan heeft. Wegens tijdgebrek loopt ze nu 24/7 op de weide en ze wordt ook niet meer gewerkt... Dus ik dacht van mij wat toe te leggen op het aanhalen van onze band, wat horsemanship en werk van op de grond te doen zodat we weer wat vertrouwen kweken want op deze manier gaat het ook niet verder...

Jaren heb ik gewerkt met haar en eindelijk na al die tijd kon ik 3 jaar geleden (voor haar eerste dracht) zeggen dat ik het paard had dat ik wou: we konden samen op wedstrijd (en deden het goed), zelf alleen gaan wandelen, ze steigerde niet meer... Maar nu heb ik het gevoel dat we weer bij af zijn en ik weet niet of het opnieuw zie zitten om wéér al die tijd/energie te investeren... Ondertussen is er ook zoveel veranderd en ben ik niet meer die "zorgeloze" meid van vroeger die zonder angst voor alles ging. Dus ik hoop dat ik op korte termijn met wat grondwerk, geduld en inzet snel weer mijn "droompaard" terug krijg,...

In elk geval dat hele gedoe om haar drachtig te krijgen, doet er geen goed aan dus 't lijkt mij sowieso het verstandigste om er mee op te houden als het nu niet gelukt is. Dit is geen leven voor haar, noch voor ons.

Ik volgde je topic stilletjes en nu wil ik toch graag reageren.

Wat een fijne en eerlijke houding heb jij tegenover je paard. Doordat zij dat droompaard is geworden voor jou is het heel begrijpelijk dat je graag een mooi veulen van haar wil. Zeker na het verlies van je fantastische eerste veulentje van haar. Dan lijkt het me extra moeilijk om te zeggen: het is wat het is, als het niet wil dan zij het zo. In de eerste plaats ben je natuurlijk verantwoordelijk voor het paard wat je al hebt, hoe graag je ook een veulen van haar zou willen. Zo denk ik erover :o En Evita denk ik ook, anders was ze eerder ook niet ten goede veranderd. Het lijkt me goed als je er nu voor haar bent.

Ik kruip weer in mijn meeleeshoekje en wens je heel veel geluk en plezier met Evita. En natuurlijk duim ik dat alles goed gaat en dat ze volgend jaar een prachtig veulen geeft. Waar jullie sámen van kunnen genieten.

BusyMissy

Berichten: 976
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:25

Het kan ook heel goed dat haar gedrag nu anders is omdat ze drachtig is. Al die wisselende hormoonpieken hebben ook echt invloed. Mijn merrie was de eerste 4 weken van haar dracht ook echt niet te genieten en een vreselijke draak in haar gedrag. De laatste paar dagen is ze weer lief en ben vandaag heerlijk op buitenrit geweest, het lieve paard komt nu weer boven. Misschien speelt dat bij Evita ook mee?
Grondwerk is in ieder geval goed om jullie band weer op te bouwen, dat is een mooi begin en kun je daarna gewoon weer verder kijken wat er lukt.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Een nieuwe kans op een bonte droom... (v. Ceasar Ter Linden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 16:17

Gewoon lekker weer samen aan de slag gaan en leuke dingen doen. Dat vertrouwen komt heus weer hoor :(:)
Als je zeker weet geen nieuwe poging te wagen zou ik nu niet scannen maar misschien nog 1 x op 3 mnd dacht ik. Zodat je zeker bent. Maar he kom op joh het moet nu gewoon goed zitten hoor!!

Silly1972

Berichten: 14780
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Een nieuwe kans op een bonte droom... (v. Ceasar Ter Linden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:42

Ja vind ik ook, het is je zo gegund

SofieHavan

Berichten: 1886
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 10:24

Afbeelding

Trouwens, ik had ze gewogen bij de vorige poging eind april toen woog ze 612kg.
Bij de laatste scan zaterdag woog ze 645kg :+
Anders eens 30kg bijkomen op een maand tijd }:0 :Y)
T gras op de weide smaakt haar duidelijk :')

Omdat ze zo vervelend deed op de kliniek zei de verantwoordelijk dat ik haar misschien wat minder brok moest gaan voeren :') maar ze krijg helemaal géén brok :P
Hier staan al die paarden altijd bolrond van louter ruwvoer, winter én zomer.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Een nieuwe kans op een bonte droom... (v. Ceasar Ter Linden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:27

Ik voel met haar mee :') :D

Silly1972

Berichten: 14780
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:27

haha goede weide dus :P

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Een nieuwe kans op een bonte droom... (v. Ceasar Ter Linden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:17

Heerlijk toch, ze ziet er goed uit hoor!!!!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Een nieuwe kans op een bonte droom... (v. Ceasar Ter Linden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:07

Hoe is het nu met jullie? Sorry ben een stille meelezer maar erg benieuwd hoe het met jullie is :)

Silly1972

Berichten: 14780
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Een nieuwe kans op een bonte droom... (v. Ceasar Ter Linden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:13

En Sofie? Is het nog gelukt?

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Een nieuwe kans op een bonte droom... (v. Ceasar Ter Linden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 00:30

Ook hier heel benieuwd of Evita al weer wat meer vertrouwen heeft en het weer "fijn" is. :o