) hebben we onze ASPC (American Shetland Pony) merrie laat in 2016 nog een keer laten dekken onder het motto: niet geschoten is altijd mis
Zelf dacht ik dat het geen zin meer had maar zo zie je maar weer hoe het kan lopen..Eind 2016 werd ze dragend gescand maar omdat ik echt zeker wilde weten dat ze nog steeds drachtig is, is ze van de week nagekeken door de DA en ja hoor, een kloppend hartje dus nog steeds drachtig!
De dekdata waren 3,4 en 5 oktober 2016.
Ik zal de ouders even voorstellen want voor mezelf heb ik nu mijn droomcombinatie gemaakt:
Vader: Soundview's Swagger, ASPC/NMPRS hengst en meervoudig kampioen bij het NMPRS en ASPC stamboek.
Hij is mijn droom, elegantie, verfijning en goed kunnen bewegen (en heeeel arrogant
)Zijn kleur is silverbay pinto en zijn stokmaat is 1.06 m.
Moeder: Strasslein LVL Charlie's Rosa Bella, ASPC/AMHR/NMPRS merrie, palomino en 98 cm.
Ze is een heel verfijnde merrie en kan verschrikkelijk goed bewegen en heeft een lief, gevoelig karakter.
2 jaar geleden heeft ze een prachtig zwartbont merrieveulen gekregen (ze is drachtig uit Amerika geimporteerd) dat vorig jaar Kampioen werd bij de jaarlingen Grote Maat.
En nu wat fotos, helaas heb ik van de as mamma niet echt hele mooie fotos maar als het veulen geboren is (en alles hopelijk goed gegaan is) zal ik proberen eens fatsoenlijke fotos van haar te maken want ze is echt een knappe merrie.
As pappa:

As mamma:

en hier in de Amerikaanse modder vlak voordat ze naar Nederland toekwam..
En haar veulen van 2015:

Ik heb nooit eerder een Merrietopic geopend maar als jullie mee willen gokken op geslacht, kleur en geboortedatum, van harte welkom! Bedankt voor het kijken en een reaktie zou leuk zijn!
en mijn vriend doet heel lief alles bij de ponies maar is absoluut geen paardenman dus qua fotos is dat ook niet handig, dat wordt dus wel juni voordat ik fotos kan maken
dat veulen uit 2015 is ook prachtig!