De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:09

Ach wat sneu van de hond
Dat maakt de dag wel dubbel inderdaad

Gelukkig is Lies nog drachtig

Ruby_KR

Berichten: 232
Geregistreerd: 11-09-08

Re: De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:34

Dat is inderdaad minder leuk..
Maar fijn dat Lies nog gewoon drachtig is! :)

elfje72

Berichten: 1498
Geregistreerd: 30-07-09
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:49

Niet zo leuk van de hond.
Gelukkig is Lies nog drachtig!

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 20:33

Afbeelding
De DA zag van alles, ik heb alleen een hartslag kunnen herkennen :o Dit zou iets van het veulen moeten zijn... ^_^

Afbeelding
Lies vooraan en Roos er achter

Afbeelding
Beter bekend als mrs. Buik ;)

Afbeelding
En ook achter dit smalle (en tikkeltje smerige) paar Arabische billen zit iets verstopt...

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Re: De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:56

Wat fijn dat Lies toch gewoon drachtig is! Een hele geruststelling!
ghehe wat heerlijk die bolle (en euhhh vieze) paardjes :P

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:56

Tikkeltje smerig?
Wow wat een modder plakkaat zeg hahahaha

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 13:50

Haha ja het zijn hier wel 24/7-in-de-klei pony's hoor.
Die van mij zien er niet veel beer uit, maar hebben het geluk dat ze niet wit zijn, dus valt het minder op ;)

elfje72

Berichten: 1498
Geregistreerd: 30-07-09
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:00

Staan ze 's nachts niet op stal? Kunnen ze wel droog liggen dan?

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:49

Jawel hoor, ze hebben een grote inloopstal waar ze regelmatig gebruik van maken en ik zie ze regelmatig dubbel gepaneerd (klei met strokorrels :+ ) rondlopen, dus blijkbaar liggen ze daar ook graag. Binnenkort bouwen we de inloopstal om tot drie kraamstallen, zodat de drie drachtige merries 's nachts op stal kunnen. De andere twee zullen 's nachts dan wel onder de overkapping gaan staan (die zit tegen de inloopstal aan). Overigens hebben ze nog een ander stuk permanent tot hun beschikking dat minder vertrapt is en waar ook nog een tweede schuilstal staat. Maar het blijft even doorbijten deze tijd van het jaar. :o Mijn wens is een mooie paddock te laten aanleggen, maar we hebben vorig jaar eerst geïnvesteerd in verharding rondom de inloopstal. Het kan niet allemaal tegelijk helaas. Momenteel hebben ze mazzel, want met de vorst is de rest van de wei gewoon open. Dat de vorstperiode lang mag duren. Bij voorkeur tot april en daarna zon en warmte, en veulens! :):)

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:24

Dit zag ik vanuit het keukenraam vanmorgen:

Afbeelding

Zo te zien waren ze hun bevallingsplannen aan het bespreken. :+ Die andere twee wilden er niets mee te maken hebben en deden een schoonheidsslaapje. :Y)

Bij de buren is vannacht een veulen geboren en nu word ik ook ongeduldig. Over minder dan 50 dagen zijn ze al 'veilig'. Waarschijnlijk duurt het nog wel wat langer, maar dit klinkt toch al wel hoopgevend. :D

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:56

Bij ons vandaag geen sneeuw, maar gelukkig wel zon en dat levert net zo goed mooie plaatjes op. Met Roos als stralend rond middelpunt. <3 En niet geheel per ongeluk 'de witte' van een afstandje, want zo valt minder op hoe vies ze is en gaat ze juist prachtig op in de omgeving, toch? O:)

Afbeelding

Let vooral ook op de vos rechts, de oorzaak van alle eerdere onzekerheden, aangezien die ook zeer overtuigend drachtig is... van kuil. :+

Gelijk ook maar alvast wat uierfoto's gemaakt. Niet dat er al zoveel op te zien is, maar dan hebben straks iets om te vergelijken.

Eerst Lies, vandaag 273 dagen drachtig:

Afbeelding

Dan Roos, eveneens 273 dagen drachtig:
Afbeelding

En dan die schimmel nog even:
Afbeelding

Wacht, wat ging daar mis?






















Verkeerde schimmel. :+ Valt niet mee met één schimmel die me overal achtervolgt en één schimmel die bij vlagen niets van me wil weten. _-:( Gelukkig wilde ze met een beetje brok toch even blijven staan. :)* Maar ook hier nog niet zoveel te zien. Shadylah, vandaag 275 dagen drachtig:

Afbeelding

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 15:22

Hihi, je had me de foto van het zwangerschapsoverleg al gestuurd, maar ben benieuwd wat ze beraad hebben met z'n drietjes. Maar laat het nu inderdaad maar snel april zijn!

En de eerste tietfoto's! Ik denk dat Yazhi zo stille hints geeft dat zij ook graag in het volgtopic wil (volgend jaar bijvoorbeeld O:) )

Zo, en ik ben weer een beetje in leven. De afgelopen dagen ben ik naar de hengstenkeuring geweest, dus vandaar even wat stiller.
Beide hengsten van "team bruin" hier liepen mee, dus dat was leuk om te zien! En weer interessante jonge hengsten gezien. Nu kan ik officieel niet meer wachten tot april :):)

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:34

Ik heb je nog even gespot op de hengstenkeuring! Ben ontzettend benieuwd naar je foto's :D

Al een keuze kunnen maken kwa hengsten dit jaar?

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 21:25

Haha, ik was wel herkenbaar aan de grote lens voor m'n neus inderdaad ;) Foto's moet nog een hoop voor gebeuren. Maar als ik ze uitgezocht heb, zou ik in ieder geval de vaders voor dit jaar nog een keer showen en misschien wat die op het lijstje staan.

Maar nog geen definitieve keuze kunnen maken. Bij de 3-jarigen vond ik het valkje wel een aansprekende pony en ik was erg weg van de jonge Orchard Red Prince (geeft ook weer vertrouwen voor de hengstenkeuze van dit jaar ^_^ ).
Valencio (4-jarige) was erg mooi uitgegroeid en sprak mij onder het zadel aan. Die is wel erg groot, maar misschien wel een optie voor Roos als ze wederom een niet te groot veulen geeft.

Wat de 3-jarigen betreft vind ik het wel erg jammer dat ze nu pas in het najaar verrichtingen lopen. Voor mij een reden om ze nog niet zo maar te gebruiken, gezien het risico dat ze niet door de test komen en je dus een part-bred veulen hebt. Ook wordt er nog wel eens één verkocht. Daarnaast kon je ze tijdens het verrichtingsonderzoek altijd nog even goed zien.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:38

AniekR schreef:
Wat de 3-jarigen betreft vind ik het wel erg jammer dat ze nu pas in het najaar verrichtingen lopen. Voor mij een reden om ze nog niet zo maar te gebruiken, gezien het risico dat ze niet door de test komen en je dus een part-bred veulen hebt. Ook wordt er nog wel eens één verkocht. Daarnaast kon je ze tijdens het verrichtingsonderzoek altijd nog even goed zien.

Is dat zo?
Want in principe is hij toch goed gekeurd en heb je hem gebruikt als goed gekeurde hengst
Bij het NRPS krijg je dan wel gewoon vol papier omdat je gedekt hebt met een goedgekeurde hengst

Ruby_KR

Berichten: 232
Geregistreerd: 11-09-08

Re: De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:42

Ja volgens mij krijgen de veulens wel gewoon NWR papier Aniek!

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:44

Zoiets heb ik ook gelezen in de hengstencatalogus ja!

Het valkje hebben wij ook op ons lijstje staan :D ben benieuwd :j

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 21:44

Wat ik begrepen heb is dat bij de Welsh wel zo. Ze zijn namelijk niet goedgekeurd, maar aangewezen voor de verrichtingen.
In de statuten staat ook dat een pony alleen NWR ingeschreven kan worden als hij aan de bloedvoering voldoet én het vaderdier verrichtingen heeft gelopen (mag dus bijv. zo'n hengst als Kinetic Wizzard gebruiken die NWR gefokt is maar bij NRPS is goedgekeurd en verrichtingen heeft gedaan. Zijn nakomelingen kunnen vanaf 3 jarige leeftijd over worden geschreven naar NWR bij stamboekopname).

Voor zover ik gehoord heb, zijn die regels (nog) niet veranderd. Echter laten ze de 3-jarigen dat eerste jaar wel dekken, maar voltooien ze de verrichtingen dus niet, worden de nakomelingen WPBR ingeschreven.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 21:45

Het boekje heb ik nog niet zo uitvoerig gelezen :o Maar de mensen waar ik zondag op visite was dan ook niet ;)

Ruby_KR

Berichten: 232
Geregistreerd: 11-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:45

Volgens mij is dat niet zo, stond laatst iets over in het Welsh magazine. Ik kan het nu alleen even niet terug zoeken.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 21:51

"Veulens die worden geboren uit dekkingen voordat het verrichtingsonderzoek succesvol is afgerond worden geregistreerd alsof de vader als stamboekhengst was ingeschreven."

Interpreteer ik als; enkel wanneer het alsnog succesvol wordt afgerond, maar misschien lezen mensen dit verkeerd...

Welk magazine zou het gestaan moeten hebben? Ben bang dat ik die ook niet bij de hand heb :o

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:53

Ik als welsh leek vraag mij dan direct af hoe de veulens van een stamboekhengst worden geregistreerd

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 21:57

Stamboekhengst is goedgekeurd, oftewel die veulens kunnen NWR worden ingeschreven. Bij het niet afronden van het verrichtingsonderzoek blijven het volgens mij 2de bezichtigingshengsten/aangewezen hengsten (net als hengsten die voorheen wel werden aangewezen, maar vervolgens verkocht voor de verrichtingen). Diens nakomelingen kunnen altijd ingeschreven worden bij WPBR, gezien daar, behalve minimaal 12,5% Welsh bloed, verder geen eisen aan zijn verbonden.

Ruby_KR

Berichten: 232
Geregistreerd: 11-09-08

Re: De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:59

Maar er staat toch 'alsof de vader een stamboekhengst was'? Ik interpreteer dat als gewoon vol papier... Of ben ik dan scheel? :+ Kan me ook niet voorstellen dat hengstenhouders daar anders tevreden mee zouden zijn.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 22:07

Ja bij dekkingen voordat het verrichtingsonderzoek succesvol wordt afgerond. Dus wat als het niet succesvol wordt afgerond?
Dat zeg ik, je kan het op twee manieren interpreteren.