Lucy Drachtig!! Palomino X schimmel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat denken jullie dat het wordt?

smoky black merrie
9 (4%)
smoky black hengst
5 (2%)
schimmel merrie
56 (28%)
schimmel hengst
40 (20%)
bruin merrie
2 (1%)
bruin hengst
2 (1%)
zwart merrie
1 (0%)
zwart hengst
3 (1%)
valk merrie
17 (8%)
valk hengst
25 (12%)
vos merrie
11 (5%)
vos hengst
4 (2%)
palomino merrie
12 (6%)
palomino hengst
7 (3%)

Totaal aantal stemmen: 194


Zoey_julia

Berichten: 348
Geregistreerd: 28-10-10
Woonplaats: Wageningen

Re: Lucy Drachtig!! Palomino X schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 18:41

Ja dankje dees de wei doet haar goed :D

In der paspoort staat dat ze zwart stekelharig geboren is knert.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15922
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Lucy Drachtig!! Palomino X schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 18:56

Ik hoop maar dat die merrie die hals niet doorgeeft want dat is eigenlijk gewoon een hertenhals.

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 19:36

janderegelaa schreef:
Ik hoop maar dat die merrie die hals niet doorgeeft want dat is eigenlijk gewoon een hertenhals.


wat bedoel je daar mee? paard is slank en onbespierd, maar kan prima nageven en heeft geen onderhals. definieer hertenhals.

We hopen op een mooie combinatie van de 2 paarden. fokken blijft uiteraard gokken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15922
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 19:45

juval schreef:
janderegelaa schreef:
Ik hoop maar dat die merrie die hals niet doorgeeft want dat is eigenlijk gewoon een hertenhals.


wat bedoel je daar mee? paard is slank en onbespierd, maar kan prima nageven en heeft geen onderhals. definieer hertenhals.

We hopen op een mooie combinatie van de 2 paarden. fokken blijft uiteraard gokken.

Het paard is bespierder dan jij vindt denk ik. Behalve de hals dan. Ook een hertenhals komt in gradaties. Ze heeft wel een onderhals en geen spieren op de bovenhals, daarnaast is de aanzet gewoon niet goed. Ik weet zeker dat je exact dezelfde bouw op veulen foto's ook al ziet.

Niets ten nadele van het paard verder hoor, het kan best een heel fijn paard zijn. Ik hoop alleen dat ze die hals niet doorgeeft.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Lucy Drachtig!! Palomino X schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 19:55

tja ik hoop juist dat de merrie wordt verbeterd....want ik vind papa echt veel mooier (pers voorkeur niet om je te kwetsen) maar onder het zadel heeft ze wel uitstraling dus wie weet wordt het een boven verwachting kanjer!

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Lucy Drachtig!! Palomino X schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 19:59

we hopen ook zeker op een kanjer.. maar een lief en fijn veelzijdig paard is ons doel, hoe hij/zij er uit ziet maakt dan niet veel uit... als het maar een palomino is haha :+ 8-) O:) :) .

Ik vind persoonlijk de halslengte van de merrie mooier dan die van de hengst. Hij heeft best een onderhals.

Anomien

Berichten: 7396
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:05

Zoey_julia schreef:
Tuurlijk mag je dat vragen knert, wij willen graag een veulen fokken dat iets koeler in zijn koppie is als zijn mamma en iets steviger en dat is deze hengst wel.

Ja kabayo mijn moeder had het fout gezegd ze is 60 dagen nu, ze wordt inderdaad wat zwaarder nu maar dat kan ook komen van 24/7 in de wei natuurlijk.


En verder qua bouw? Is er goed naar gekeken? Behalve het karakter en zwaardere bouw?

En denk dat de hengst de merrie haar hals en bovenlijn niet goed zal doen. Bovendien is de merrie haar hals matig. De hengst heeft ook een aparte hals die niet mooi uit de schoft en schouder komt. Lijf wat neerwaarts gebouwd is en ook en weer een dunne bovenlijn en achterbenen die wat achter de massa staan. Dus ben bang dat je juist twee zwakheden verstrekt.


Laten we het hopen dat ik er volledig naast zit. Zou ik niet erg vinden.. :Y) want hoe gemeen ik dit ook neer zet.. Gun ik je uiteraard een pracht veulen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15922
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Lucy Drachtig!! Palomino X schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:21

Je vergeet dat ze beide ook onderstandig zijn met het voorbeen.

Anomien

Berichten: 7396
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:21

Citaat:
Om voor registratie in het veulenboek van de fokrichting Gelders Paard in aanmerking te komen dient:
in de afstamming van het te registreren paard -gerekend naar ouders en groot-en overgrootouders- het percentage veredelingsbloed niet
hoger te zijn dan 12.5, waarvan maximaal 6,25% Hackneybloed grote maat of American Saddlebred bloed.

Edmundo voert 12,5 % American Saddlebred bloed en ook nog het nodige hackneybloed verder terug.
Nakomelingen kunnen wel gelders veulenboek krijgen, die hebben dan maar 6,25 % American Saddlebred bloed en/of hackneybloed in de eerste 3 generaties. (Mits moeder het niet heeft natuurlijk.)



Dus zo Gelders is de edmundo niet, hij zit echt tegen het randje aan.

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Lucy Drachtig!! Palomino X schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:47

de merrie is NRPS (springgefokt), en het veulen gaat waarschijnlijk ook in dat stamboek worden ingeschreven. Het zal voor Gelders te veel arabisch bloed hebben.

Edmundo is toch wel door het KWPN goedgekeurd en kampioen van de hengstencompetitie dit jaar, dus zo'n hele slechte is het vast niet.

Verder heb ik van paarden of fokken nog weinig verstand, we wilden het gewoon een keertje proberen.. voor de lol! :) .. en ja, het leuke kleurtje van Edmundo en het feit dat hij hier om de hoek staat hebben ook meegespeeld.
Ik begrijp goed dat er vraagtekens bij de combinatie (bloederig NRPS x Gelders) worden gezet, maar eigenlijk boeit me dat niet erg.. ik hou wel van een gokje, we zien wel wat eruit komt. Veulen kan gewoon hier blijven en hopelijk wordt het een fijn paardje waar we nog heel lang plezier van zullen hebben.

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:53

juval schreef:
de merrie is NRPS (springgefokt), en het veulen gaat waarschijnlijk ook in dat stamboek worden ingeschreven. Het zal voor Gelders te veel arabisch bloed hebben.

Edmundo is toch wel door het KWPN goedgekeurd en kampioen van de hengstencompetitie dit jaar, dus zo'n hele slechte is het vast niet.

Verder heb ik van paarden of fokken nog weinig verstand, we wilden het gewoon een keertje proberen.. voor de lol! :) .. en ja, het leuke kleurtje van Edmundo en het feit dat hij hier om de hoek staat hebben ook meegespeeld.
Ik begrijp goed dat er vraagtekens bij de combinatie (bloederig NRPS x Gelders) worden gezet, maar eigenlijk boeit me dat niet erg.. ik hou wel van een gokje, we zien wel wat eruit komt. Veulen kan gewoon hier blijven en hopelijk wordt het een fijn paardje waar we nog heel lang plezier van zullen hebben.


Er worden niet zo zeer vraagtekens gezet bij bloederige NRPS x Gelders maar bij de bouw van beide paarden of dit een echt goede combinatie is waar je een beter paard uit gaat krijgen. Maargoed daar is nu niks meer aan te doen, hoop voor jullie dat het het paard wordt zoals jullie gehoopt hebben!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15922
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:56

Edmundo was toch ook de enige die meedeed bij de hengstencompetitie in zijn klasse...of vergis ik me nu?

Ik betwijfel ook of je met deze combi wel een palomino gaat krijgen. Beetje terugkijkend in haar stamboom zit er maar heel weinig vos in. En dat heb je toch nodig.

Anomien

Berichten: 7396
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:56

juval schreef:
de merrie is NRPS (springgefokt), en het veulen gaat waarschijnlijk ook in dat stamboek worden ingeschreven. Het zal voor Gelders te veel arabisch bloed hebben.

Edmundo is toch wel door het KWPN goedgekeurd en kampioen van de hengstencompetitie dit jaar, dus zo'n hele slechte is het vast niet.

Verder heb ik van paarden of fokken nog weinig verstand, we wilden het gewoon een keertje proberen.. voor de lol! :) .. en ja, het leuke kleurtje van Edmundo en het feit dat hij hier om de hoek staat hebben ook meegespeeld.
Ik begrijp goed dat er vraagtekens bij de combinatie (bloederig NRPS x Gelders) worden gezet, maar eigenlijk boeit me dat niet erg.. ik hou wel van een gokje, we zien wel wat eruit komt. Veulen kan gewoon hier blijven en hopelijk wordt het een fijn paardje waar we nog heel lang plezier van zullen hebben.


Nou ja het is jullie gegund...

Anoniem

Re: Lucy Drachtig!! Palomino X schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:59

Ik volg, ik denk een schimmel hengstje :D

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:37

janderegelaa schreef:
Edmundo was toch ook de enige die meedeed bij de hengstencompetitie in zijn klasse...of vergis ik me nu?

Ik betwijfel ook of je met deze combi wel een palomino gaat krijgen. Beetje terugkijkend in haar stamboom zit er maar heel weinig vos in. En dat heb je toch nodig.


Aangezien dat zowiezo vader vos-drager is (logisch) en de beide ouders van de merrie vos-dragers zijn ... lijkt de mogelijkheid toch groter dan je denkt. De enige vraag is wat de geboorte kleur van de merrie was en idd of ze vos-drager is.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15922
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:57

Peterina schreef:
janderegelaa schreef:
Edmundo was toch ook de enige die meedeed bij de hengstencompetitie in zijn klasse...of vergis ik me nu?

Ik betwijfel ook of je met deze combi wel een palomino gaat krijgen. Beetje terugkijkend in haar stamboom zit er maar heel weinig vos in. En dat heb je toch nodig.


Aangezien dat zowiezo vader vos-drager is (logisch) en de beide ouders van de merrie vos-dragers zijn ... lijkt de mogelijkheid toch groter dan je denkt. De enige vraag is wat de geboorte kleur van de merrie was en idd of ze vos-drager is.

De merrie zwart.

tengeltje11
Berichten: 7142
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:23

vreemde combi idd.

is de merrie getest qua kleur?want ze is duidelijk zwart van kleur,met schimmel erop.
als ze geen bruin draagt,kan je palomine en valk e.d. al allemaal vergeten.

je hebt soweiso 50%kans op een schimmel,maar als ze schimmel/schimmel(dubbel schimmelgen) zou hebben,sowieso altijd schimmel.

dan meestal 'jammer' van een speciaal kleurtje,na enkele jaren meestal toch een wit paard.

wat is zelf je voorkeur qua kleur en geslacht?

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Lucy Drachtig!! Palomino X schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:53

merrie is zwart geboren uit een bruine moeder en schimmelvader.
schimmel vind ik ook mooi hoor, maar palomino is net wat specialer. Ik hoop op een hengstveulen.

tengeltje11
Berichten: 7142
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Lucy Drachtig!! Palomino X schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:34

dan kan ze niet dominant schimmel zijn,dus 50% kans op een schimmel sowieso.
en qua basiskleur zal het dan 50% zwart,50% bruin zijn,het creme-gen werkt naar palomina en valk enkel op het bruin.

volgens mij dus 25% kans op een palomino of valk die dit kleur ook blijft behouden,25% kans op een valk of palomino met schimmel,waardoor de kleur dus verdwijnt,en 50% kans op zwart als basiskleur,met alle mogelijke verdunning of verschimmeling erbij inbegrepen natuurlijk.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15922
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:53

Peterina schreef:
janderegelaa schreef:
Edmundo was toch ook de enige die meedeed bij de hengstencompetitie in zijn klasse...of vergis ik me nu?

Ik betwijfel ook of je met deze combi wel een palomino gaat krijgen. Beetje terugkijkend in haar stamboom zit er maar heel weinig vos in. En dat heb je toch nodig.


Aangezien dat zowiezo vader vos-drager is (logisch) en de beide ouders van de merrie vos-dragers zijn ... lijkt de mogelijkheid toch groter dan je denkt. De enige vraag is wat de geboorte kleur van de merrie was en idd of ze vos-drager is.

Ik weet niet waar jij de informatie vandaan haalt maar moeder en overgrootmoeder hebben aardig wat nakomelingen samen en niet 1 vos.

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Lucy Drachtig!! Palomino X schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:00

mijn dochter heeft in de openingspost de horsetelex en kleurcalculatorberekening gezet.. :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15922
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:07

juval schreef:
mijn dochter heeft in de openingspost de horsetelex en kleurcalculatorberekening gezet.. :)

Je hebt er alleen niets aan. Omdat je niet weet wat de aanstaande vader en moeder dragen.

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Lucy Drachtig!! Palomino X schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:25

wat maakt het dan verder ook uit?
een goed paard heeft geen kleur toch? ... als het maar gezond is ;)

Anoniem

Re: Lucy Drachtig!! Palomino X schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:28

Waarom is kleur zo belangrijk dan? Mocht het niet kloppen maakt het ook niet uit. Als het gewoon een leuk gezond paard wordt maakt kleur niet uit.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:55

janderegelaa schreef:
Peterina schreef:

Aangezien dat zowiezo vader vos-drager is (logisch) en de beide ouders van de merrie vos-dragers zijn ... lijkt de mogelijkheid toch groter dan je denkt. De enige vraag is wat de geboorte kleur van de merrie was en idd of ze vos-drager is.

Ik weet niet waar jij de informatie vandaan haalt maar moeder en overgrootmoeder hebben aardig wat nakomelingen samen en niet 1 vos.


Vader van de merrie, Arco Polo Z, heeft een vos-gekleurd veulen gegeven .... dus is vos-drager.

Moeder van de merrie ... klopt dat bruin overheersend is ... maar met Ramiro Z en Krawall XX bestaat toch nog de kans dat vos erin zit ... want iedereen weet toch dat vos generaties kan verschuilt gaan ;)