dahlia, mijn drachtige vriendin!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 15:19

croyslover schreef:
ik heb trouwens even een apart topic voor de naam aangemaakt.
[KS] namen voor veulens!

(topic is gesloten , had verkeerd gezocht)

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Re: dahlia, mijn drachtige vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 00:53

vandaag de weide verzet , ze ging in protest, kwam ik vdaag naar buiten stond ze ca 9 meter van de deur af, nu een weide waar wel stroom op kan, ze schrok zo erg dat de weide kapot was getrokken, gelukkig was frank er op tijd bij en heeft het hersteld, paard verwachtte de schok niet :+

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 22:40

als ik het niet vergeet post ik morgen wat foto's van gister en vdaag , sigrid1182 , ik geef haar sinds de dag dat je het advies gaf 3 keer per dag brok (2 kilo) ze komt al rap aan!
op de brok staat een paard pony en veulen afgebeeld, het is hongaars (woon in hongarije) en kan dus niet lezen wat het is...
ik ben zoooo blij dat het helpt!!
:j :j :j *\o/* *\o/*

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Re: dahlia, mijn drachtige vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 00:17

vdaag helaas geen tijd gehad om te uploaden, probeer morgen!

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 15:21

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
buikfoto

ik moet even mijn excuses aanbieden, gisteren heb ik mijn laptop niet aan gehad want de dierenarts moest komen voor een ongeluk... we waren mijn ruin aan het scheren (rhaspotin, kwpn met arabierenbloed, zeg maar eerder dun bloed!) we waren hem aan het scheren en na iets van 5 uur (benen wilde maar niet) schopte hij, dit keer niet de scheermachine uit zn handen maar de scheermachine in zijn been.... er zit een ernstig wond tot op het bot, het gebeurde om 5 uur en de dierenarts kon pas om 7 uur (met spoed) komen.... het droop naar beneden! zoo zielig!! voor de mensen die het willen weten, de dierenartsen hechten niet zo snel dus er is een drukverband opgebracht door de dierenarts, eerst moesten ze terug naar de kliniek voor tetanusprik en drukverband ,het eerste wat de dierenarts zei toen hij de wond zag was: oeijoeijoei!! :wow: Y;( het bloed nu zegmaar nog licht maar het spuit er niet meer uit zoals gisteren, de wond was zo diep dat je vanaf een afstandje het bot kon zien zitten! |( :? voor de mensen die tegen bloed kunnen heb ik een foto met rekverband en een foto van nu, ik heb geen foto's gemaakt waarbij je het bot kon zien zitten. ik stuur geen foto's naar kinderen (ben zelf 16 en vond dit best wel naar!) ik denk dan maar 16+ foto's kan ik sturen via pb

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Re: dahlia, mijn drachtige vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 16:58

heeft er iemand überhaubt interesse?

elle108030

Berichten: 831
Geregistreerd: 20-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:11

croyslover schreef:
heeft er iemand überhaubt interesse?


zal ik dan maar onder m'n meelees steen vandaan kruipen :') ik ben nooit erg actief aan het mee praten in kraamstal topics, maar ik volg wel hoor.

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 17:33

elle108030 schreef:
croyslover schreef:
heeft er iemand überhaubt interesse?


zal ik dan maar onder m'n meelees steen vandaan kruipen :') ik ben nooit erg actief aan het mee praten in kraamstal topics, maar ik volg wel hoor.

oh oke, sorry ik voelde een beetje alsof ik tegen een muur praatte dus ik dacht ik vraag t eventjes na :')

Ariannee

Berichten: 7469
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Strijen

Re: dahlia, mijn drachtige vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:36

Ik volg ook, maar soms ben ik een stille meelezer zoals nu :')

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 17:37

Ariannee schreef:
Ik volg ook, maar soms ben ik een stille meelezer zoals nu :')

oke :)
weet ik in ieder geval dat ik niet alleen ben :j

elle108030

Berichten: 831
Geregistreerd: 20-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:41

kwa hengst lijkt me een bonte lipizaner sterk, lipizaners zijn toch altijd schimmel?

edit:
quote wikipedia
"De lipizzaner paarden zijn meestal schimmel (als veulen donker geboren, maar na verloop van jaren wit wordend). Naast schimmels komen ook af en toe de kleuren bruin, donkerbruin en zwart voor, incidenteel vos en valk"

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 17:43

elle108030 schreef:
kwa hengst lijkt me een bonte lipizaner sterk, lipizaners zijn toch altijd schimmel?

edit:
quote wikipedia
"De lipizzaner paarden zijn meestal schimmel (als veulen donker geboren, maar na verloop van jaren wit wordend). Naast schimmels komen ook af en toe de kleuren bruin, donkerbruin en zwart voor, incidenteel vos en valk"

dankjewel , ben benieuwd! met welke kleur , welke kleurkansen heb ik dan? merrie is in winter compleet zwart en zomer donkerbruin neigend lichter bruin

elle108030

Berichten: 831
Geregistreerd: 20-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:49

croyslover schreef:
elle108030 schreef:
kwa hengst lijkt me een bonte lipizaner sterk, lipizaners zijn toch altijd schimmel?

edit:
quote wikipedia
"De lipizzaner paarden zijn meestal schimmel (als veulen donker geboren, maar na verloop van jaren wit wordend). Naast schimmels komen ook af en toe de kleuren bruin, donkerbruin en zwart voor, incidenteel vos en valk"

dankjewel , ben benieuwd! met welke kleur , welke kleurkansen heb ik dan? merrie is in winter compleet zwart en zomer donkerbruin neigend lichter bruin


geen idee ligt aan de hengst, maar ik ben vrij zeker dat de hengst geen bonte Lipizzaner is... zwart en bruin zijn vaak dominantie kleuren dus tenzij de hengst een verdunning heeft,schimmel of homozygoot bont is zal je veulen waarschijnlijk solid zwart of bruin worden.

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 17:52

elle108030 schreef:
elle108030 schreef:
kwa hengst lijkt me een bonte lipizaner sterk, lipizaners zijn toch altijd schimmel?

edit:
quote wikipedia
"De lipizzaner paarden zijn meestal schimmel (als veulen donker geboren, maar na verloop van jaren wit wordend). Naast schimmels komen ook af en toe de kleuren bruin, donkerbruin en zwart voor, incidenteel vos en valk"

dankjewel , ben benieuwd! met welke kleur , welke kleurkansen heb ik dan? merrie is in winter compleet zwart en zomer donkerbruin neigend lichter bruin


geen idee ligt aan de hengst, maar ik ben vrij zeker dat de hengst geen bonte Lipizzaner is... zwart en bruin zijn vaak dominantie kleuren dus tenzij de hengst een verdunning heeft,schimmel of homozygoot bont is zal je veulen waarschijnlijk solid zwart of bruin worden.[/quote]
dankjewel (zoals ik al schreef weet ik al dat een lippizaner geen bont kan zijn :) )

elle108030

Berichten: 831
Geregistreerd: 20-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:53

ja ik zag het net ook in de O.P staan :+ was er waarschijnlijk overheen gelezen

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 18:03

elle108030 schreef:
ja ik zag het net ook in de O.P staan :+ was er waarschijnlijk overheen gelezen

geeft niet, bedank voor je hulp met de kleuren!

Jolijn8

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-04-13

Re: dahlia, mijn drachtige vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:07

Hier nog een stille volger :+

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 18:08

Jolijn8 schreef:
Hier nog een stille volger :+

wordt steeds gezelliger ! :) :j

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Re: dahlia, mijn drachtige vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 19:16

vandaag weer twee weides erbij gemaakt, ivm dat mn gewonde paard morgen weer naar buiten mag , interesse? zie verhaal: [MD] ongeluk zit in een hoekje!
haar baby beweegt al aardig wat! :j ben zooo benieuwd wat voor een klein frutseltje eruit komt vallen! :j <3 *\%/* :# :+: /3

xSari

Berichten: 75
Geregistreerd: 04-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:33

Super leuk! Ik volg ook. :)

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 19:36

xSari schreef:
Super leuk! Ik volg ook. :)

gezellig! *\o/*

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Re: dahlia, mijn drachtige vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 15:45

vandaag is de hoefsmid geweest, hoefsmid herkende er al , pipet enzo er al bij gepakt, extra touw om haar vast te zetten (extra stevige) ring in dr staart en touw om dr achterbeen heen door de ring heen en bekappen maar (en opletten dat ie geen trap kreeg :)) _O-

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 15:02

Afbeelding foto van vandaag van mn dikkie :j (helaas , het ging goed met aankomen , maar is weer afgevallen :') )
Afbeelding buikjeeeeee *\o/* <3

Afbeelding(pony) pixel: ik wil ook eeeeteeeuuuuhhhhh!!! |( :Y) (ps krijgt nu 3x per dag 2 kilo brok, waarbij een paard pony en veulen afgebeeld staat, blauwe zak ,dit voer gebruik ik voor alle drie de paarden)
op het beetje afvallen na gaat het goed, vandaag nog het veulen gevoeld!
dahlia is gelukkig! :j <3

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Re: dahlia, mijn drachtige vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 16:17

Afbeelding eerlijk gezegd, denk ik niet dat ze eten erg vindt :P ze heeft eindelijk geaccepteerd dat het gras kort genoeg is! :Y) :j
Afbeelding ik had een likt steen garlic bij me , ja die bleef niet stil staan als ik ging lopen! uiteindelijk maar (dicht :+ }> ) neergelegd en een mooie foto gemaakt na het poetsen, poetsen vindt ze heerlijk! ze viel bijna in slaap , benen op rust en kauwen en friemelen met de lip! ontspannend he daatje!

Afbeelding hier bleef ze achter me aan lopen haha
dr buik groeit!! kan niet wachten tot het baby'tje er is , momenteel staat ze bij mn raam in de weide dus is het gordijnen 's ochtends open knollie naar buiten en dan kan je haar zien en het veulentje bewegen! (ook vaak voelen! <3 )

elle108030

Berichten: 831
Geregistreerd: 20-08-11

Re: dahlia, mijn drachtige vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:02

Ziet er lekker rustig uit, warm zonnetje er bij.